Keresés terméktípus szerint

              Karosszéria

              Autó karosszéria elemekKarosszéria alkatrész a motorháztető, a lökhárító, a sárvédő, vagy az ajtó, a küszöb, de ide tartozik a visszapillantó tükör is. És akkor még szó sem esett a lámpákról, fényszórókról, hűtőkről, vagy a díszlécekről, csomagtartókról.

              Sokféle karosszéria alkatrészből áll autónk karosszériája

              Nagyon sok karosszéria alkatrészből vannak utángyártott, tehát nem gyárilag készült elemek és gyári eredetiek is. Karosszéria alkatrészek beszerzésére az autóalkatrész webáruházak a legalkalmasabbak. Karosszéria alkatrészek után böngészve az interneten tudnunk kell, hogy mit keresünk, amihez ismernünk kell a cikkszámot. Az autókarosszéria javítás ma az esetek nagy részében az egyes karosszéria elemek beszerzését, és a sérült elem kicserélését jelenti. Ez is elég bonyolult, de azért nem mondhatjuk, hogy az autókarosszéria javítás teljesen erre korlátozódna, mert azért kisebb horpadások esetén egyáltalán nem az egyszerű elemcsere a megoldás. Tekintse meg teljes autóalkatrész kínálatunkat!

              Utángyártott karosszéria elemek és kiegészítő karosszéria alkatrészek

              Utángyártott karosszéria elemek és kiegészítő karosszéria alkatrészek felhasználásával is helyrehozhatók az autón keletkezett sérülések, hibák, vagy ilyen karosszéria elemekre cserélhetők a régi elemek, amelyek meghibásodtak, elrozsdásodtak, esetleg letörtek, elvesztek. Ha nem találja a keresett alkatrészt, vagy gyári alkatrészre van szüksége, akkor kérjen árajánlatot értékesítőinktől. Megadott alvázszám alapján a karosszéria alkatrészek gyári számát kikeresve segítünk önnek megkeresni a megfelelő utángyártott terméket!

              Mit várunk az utángyártott karosszéria elemektől?

              Az utángyártott karosszéria elemektől nyilván azt várjuk, hogy pótolni tudják az eredeti funkcióját, biztonságtechnikailag, esztétikailag ne maradjanak el az eredetitől, és olcsóbbak is legyen annál, mert, ha nem akkor miért is vásárolnánk az eredeti helyett utángyártottat. Az utángyártott azért lehet olcsóbb, mert olyan helyen készül, ahol az olcsóbb munkaerő kínálta versenyelőnyt érvényesíteni tudják, miközben a minőség nem szenved csorbát. Az utángyártott karosszéria elem, amely lehet egy ajtó, egy csomagtartó- vagy motorháztető, egy lökhárító, egy küszöb, de akár csak egy visszapillantó tükör is, akkor versenyképes az eredetivel, ha nem csak olcsóbb, de az eredetinél könnyebben beszerezhető is, mert a felhasználóhoz közel gyártják, vagy bármilyen más okból a szállítási feltételek rugalmasabbak.

              Utángyártott karosszéria elemek beszerzése

              Az utángyártott karosszéria elemek beszerzésénél ugyanolyan körültekintőnek kell lenni, vagy talán egy fokkal még körültekintőbbnek, mint ha gyári elemeket vásárolnánk. Azaz egészen pontosan tudnunk kell, milyen márkájú és típusú kocsihoz, sőt annak milyen évjáratához készülünk bármit is beszerezni. A kiindulási pont mindig a gyári alkatrész, annak paramétereihez, kódjaihoz kell tartanunk magunkat, de ez nem nehéz, mivel az utángyártással foglalkozó cégek is így járnak el. Így elég, ha a gyári elemek cikkszámait ismerjük, ennek alapján meg lehet találni ennek utángyártott változatát is.

              Autókarosszéria javító elemek elemek nélkül nem lehet rendbe hozni a sérült autót

              Karosszéria elemek javításához a karosszéria javítás legfontosabb kellékei, legyen szó utángyártott vagy gyári karosszéria elemekről, az eredmény ugyanaz – bár az utángyártottak lényegesen olcsóbbak. Az autókarosszéria javítás többnyire nem az autó meghibásodása, hanem a balesetek, akár a kisebb koccanások miatt válik elkerülhetetlenné. Még akkor is, ha csak a kocsi szépségét kell helyreállítani. Rengeteg karosszériajavító elem van egy autón; a sárvédőtől és a lökhárítótól a díszrácsokon át a küszöbig bármi megsérülhet, ha meg egy öreg kocsival járunk, számíthatunk rá, hogy egyes különösen igénybe vett karosszéria elemek rozsdásodni kezdenek.

              Karosszéria javítás házilag vagy szervizben

              Szerencsére az autóalkatrész webáruházak bőséges kínálatukkal a segítségünkre sietnek, ha valaki úgy látja, hogy a horpadás javítás házilag is megoldható, mert van megfelelő felszereltsége és szaktudása, minden további nélkül beszerezheti a megfelelő karosszéria javító elemeket. Aki viszont úgy gondolja, a karosszéria javítás házilag nem az ő műfaja – és valljuk be, többnyire ilyenek vagyunk –, annak egy megbízható karosszérialakatos jelentheti a megoldást. Mivel a karosszéria javítás árak komoly kihívást jelenthetnek a pénztárcánknak, érdemes alaposan körülnézni, hiszen karosszéria lakatos és karosszéria lakatos között is óriási különbségek lehetnek árban és persze a munka minőségében is. Ha karosszéria lakatosra bízzuk autónkat, akkor is érdemes lehet a szükséges karosszéria javító elemeket webáruházunkból megrendelni kedvező áraink végett!

              Karosszériajavítás házilag

              Arról nem is beszélve, hogy azért még mindig elő-elő fordul a horpadásjavítás házilag. Tehát amikor szóba kerül a karosszéria javítás, tudnunk kell, hogy ide tartozik a horpadásjavítás házilag, de a karosszéria javítás házilag is, ami jóval több lehet, mint amit a horpadásjavítás házilag kifejezés takar. A karosszéria javítás házilag azonban a nyomában sem lép annak, amit egy karosszéria lakatos tud csinálni egy professzionális karosszéria javítás alkalmával.

              Karosszériajavítás árak

              A karosszéria lakatos munka nem olcsó. A karosszéria javítás árak nagy szóródást mutatnak. A karosszéria javítás árak az alkatrészek árából és a munkadíjból tevődnek össze, mint minden javító szolgáltatás ára általában. Ha valaki számára túl húsba vágóak az árak, gondoljon arra, hogy az évek alatt megszerezhető szakértelem és gyakorlat mellett a munka feltétele az is, hogy rendelkezésre álljanak a szükséges karosszéria lakatos szerszámok. A házi karosszérialakatos tisztába kell legyen azzal, hogy nem kis tőkére van szükség a szerszámok beszerzéséhez, ami önmagában csak szükséges, de nem elégséges feltétele annak, hogy valaki karosszérialakatos babérokra törhessen. Ha valahol mégis takarékoskodni lehet, anélkül, hogy kitanulnánk a karosszéria lakatos szakmát, akkor az az utángyártott karosszéria elemek felhasználása. Ezek ugyanis jó esetben semmiben sem maradnak el minőségileg az eredetitől, de minden esetben olcsóbbak. A karosszéria alkatrészek bemutatásáról több oldalon keresztül írhatnánk, olvashatnánk, csoportosíthatnánk, de ahogy a technológia fejlődik, olyan gyorsan válna elavulttá, amit leírtunk.

              Szerencsére a karosszéria fejlesztők most is dolgoznak azon, hogy újabb és újabb csodákkal lepjenek meg bennünket

              Ezért most ez a kis bekezdés szóljon azoknak, akik csak nagy vonalakban szeretnék áttekinteni a karosszéria történetét, tagolását. Bevezetésként kezdjük a karosszéria szó jelentésével, kialakulásával. Maga a karosszéria kifejezés francia eredetű, a „carrosserie” („kocsiszekrény”) szó magyar helyesírású változata. A karosszéria fogalmát nem használjuk mind ugyanarra. Sokan kizárólag a kocsi külső, legtöbbször fém elemeinek (pl. ajtókat, motorháztetőt, csomagtértetőt, lökhárítót) együttesét értik a karosszéria szó alatt. Akik egy kicsit is szakmaiabban állnak a témához, azok az egyéb alkotóelemeket, így magát a vázat vagy akár a padlólemezt is a karosszériához sorolják. Utóbbi préselt fémlemezt a karosszéria leglényegesebb részének tekintik a szakemberek. Ez mindennek az alapja, ugyanis erre szerelik rá a különböző szerkezeti elemeket, tehát a futóművet és a hajtásláncot (motor, sebváltó, meghajtás alkatrészek), valamint a további autóalkatrészeket. Magyarul a kocsi leglényegesebb alkatrészeinek helye is függ a padlólemez kialakításától. A gyártóknak ezért külön figyelmet kell szentelniük a padlólemez tervezésére, ami nem egyszerű művelet. Manapság már annyi fajta autótípus létezik, hogy az autógyárak költséghatékonysági megfontolásból nem gyártanak ennyi féle padlólemezt. Nincs is rá szükség, hiszen a karosszéria formájától függetlenül ugyanazon kategória modelljeit ugyanoly motorral és futóművel szerelik.


              Főbb karosszéria fajták

              „Body on frame” keretre szerelt karosszéria: ez a szerkezet még az autógyártás őskorából ered, lényege, hogy kizárólag fából építik meg a keretet. A mai modern tömegtermelés során már szinte nem is használják a típust, csak egy-két exkluzív, egyedi modelleket piacra dobó cég.

              Acél- vagy létra-alvázas karosszéria: az autógyártás fejlődésével az acélvázás karosszéria felváltotta a favázasat. Ez a típusú szerkezet kiemelkedően masszív, épp ezért a különböző terepjáró típusokat szerelték a legtovább ezzel a karosszériával. Azért vesztette el idővel népszerűségét, mert jóval gyengébben muzsikál ütközésbiztonságban és jóval drágább is gyártani, mint mondjuk az önhordó karosszériát. Manapság szinte kizárólag az óriás haszongépjárműveket szereli létra-alvázas vázra.

              Autó karosszériaÖnhordó karosszéria: ennél a típusnál minden alkotórész hozzájárul a kocsitest merevségéhez az alvázas opcióval ellentétben, ahol egy ténylegesen teherviselő szerkezetre rakják magát a karosszériát. A legelső önhordó karosszériás kocsi 1923-ban látott napvilágot, ez volt a Lancia Lambda. Manapság már a legtöbb személyautó és kishaszongépjármű esetében ezt a vázat választják főként magasfokú biztonságossága, másrészt olcsó gyárthatósága okán.

              Térvázas karosszéria: ennél a megoldásnál valamilyen fémből – legtöbbször alumíniumból vagy annak ötvözeteiből – gyártott rudakat illesztenek egymáshoz, és ezekből a rudakból állítják össze a vázat, amit utána a külső elemekhez fixálnak. A térvázas karosszéria előnye, hogy kimondottan merev, jó csavarószilárdságú, de kiemelkedően könnyű váznak minősül. Ezt a váztípust szinte kizárólag csak a drága sportkocsiknál és a luxuslimuzinoknál alkalmazzák, mivel a high-tech alapanyagok és a fejlett technológiai szakértelmet igénylő előállítás miatt rendkívül drága.

              Karosszériastílus szerint 4 fő csoportot különböztetünk meg

              1. Zárt karosszéria típusok

              Szedán: manapság azokat a típusú kocsikat hívjuk szedánnak, amik oldalanként legalább kettő, de max. három oldalablakkal rendelkeznek. Emellett rögzített tetejük és B-oszlopuk van, az utasterükben legalább négy vagy több utas is elfér. Nem véletlenül hagytuk ki a felsorolásból az ajtók számát, mivel gyártanak kettő, ráadásul öt ajtós szedánt is.

              Notchback: ebbe a kategóriába azok a szedánok tartoznak, amiknél az utastér láthatóan elhatárolódik a motorháztetőtől, illetve a csomagtartó tetejétől. Mindezt úgy, hogy az első, valamint hátsó szélvédők határozott szöget zárnak be velük. Közismertebb nevén négyajtósnak vagy lépcsőshátúnak szokták nevezni.

              Hatchback/liftback: nem igazán létezik rá hivatalos magyar fordítás, a legtöbben csak csapott hátúnak nevezik ezt a karosszéria típust. Eredendően azokat a kocsikat hívták így, amiknek harmadik és ötödik ajtaja viszonylag lapos szöget zárt be az aszfalttal, és aminek a hátsó szélvédője az ajtóval együtt nyílt. Manapság nem elsődleges szempont, hogy erősen döntött legyen a hátsó szélvédő.

              2. Kétajtós típusok

              A kétajtós típusok abban térnek el a hatchback karosszéria fajtától, hogy a hátsó ablak nem egyszerre nyílik a csomagtartó tetejével. Ez a típus nem igazán praktikus, így egyre kevésbé alkalmazzák a gyártók is.

              Kétajtós szedán: habár nem igazán alkalmazzák ezt a megnevezést, mégis konkretizálták a gyártók, hogy mely kocsik sorolhatók ide. Azokat tekintjük kétajtós szedánnak, amelyeknél a második üléssorának fej-, váll- és lábtere minimum 0,93 köbméter méretű. Szempont még a három dobozként emlegetett dizájn, ami a gyakorlatban egymástól jól elhatárolható motorháztetőt, utasteret és hátsó részt foglal magában.

              Limuzin: ez a típus a dél francia Limousin régióról kapta nevét. Manapság főként a szélesebb tengelytávú, jellemzően külön sofőr által irányított, reprezentációs célból használt autókat illetjük limuzin megnevezéssel. Kupé (coupé): a francia coupé kifejezés a couper igéből származik, amelynek szó szerinti jelentése levágni. A legelső ilyen karosszériával ellátott kocsit a XIX. században gyártották, Franciaországban. Az első „prototípus” esetén abban nyilvánult meg az újdonság, hogy elhagyták a négykerekű hintóról a menetiránnyal szemben elhelyezkedő üléspadot, csak a hátsót hagyták rajta.

              3. Nyitott karosszéria típusok

              Kabrió (cabrio, cabriolet): elsősorban a tetőmegoldás különbözteti meg ezt a karosszéria típust a többitől. Egy valódi kabrió teteje vászonból vagy többrétegű műszálas anyagból készül, és hátul rögzítik a karosszériához. Kézzel vagy elektromosan pedig le és fel tudjuk mozgatni. A felhúzott tető az első szélvédő keretéhez rögzül, a leengedett viszont a hátsó ülések mögé, esetleg a karosszériára megy vissza. Vannak olyan modellek, amiknél külön erre a célra terveznek egy fedéllel ellátott üreget. A legtöbb kabrióról elmondható, hogy ajtóik nem rendelkeznek kerettel, és persze, B, illetve C oszlop sincs bennük.

              Roadster: régen ezen belül külön kategóriát szenteltek a gyártók a spider néven emlegetett karosszéria típusnak, ahol inkább csak egy jelképesnek mondható tetőt raktak a modellekre, amik kizárólag csak arra voltak jók, hogy az intenzív napsugárzástól óvják utasaikat.

              4. Kombi karosszéria típusok

              Kombi: maga az elnevezés a kombinálhatóságra, a változatosságra referál, a német nyelvből ragadtuk ki. Eredetileg azokat a kocsikat illetjük kombi jelzővel, amelyeknek az aszfalttal vízszintesen terjeszkedő teteje a csomagtér felé is benyúlik. Meghatározó tényező még, hogy a hátulja kb. 90 fokot zárjon be a tető ívével. Tipikus jellemzőjük, hogy a csomagtér felett is van oldalsó szélvédőjük.

              Egyterű: ezt a karosszéria típust kifejezetten a családok számára tervezték, azoknak, akik már kinőtték középkategóriájú kombijukat. Ennél a típusnál nem jelent problémát a nyaralásokra, hosszú hétvégékre, síelésékre való bepakolás.