Központi zár
Központi zár szolgálja a gépkocsi ajtóinak bezárását úgy, hogy egy se maradjon nyitva. Ma már mindennapi gépkocsiban tartozéknak számít. Hozzá is szoktunk, főleg mi után távirányítással lehet kezelni, vagyis nem csak biztonságos, de nagyon kényelmes is. A karosszéria webáruház további választékát itt tudja megtekinteni.
Központi zár vezérlő
A tenyérben, vagy az indítókulcs mellé akasztva, kis helyen elférő központi zár vezérlő mára valóságos szimbólum lett. Az autókulcsot a kezében lóbáló hódító pózban tetszelgő férfi ma központi zár vezérlővel bíbelődik a bárpultnál. A csábító kis ketyere természetesen a gépkocsi márkajelzését is magán hordozza, így az érdeklődő szemek azonnal következtetéseket vonhatnak le a gépkocsi tulajdonos pénztárcájának vastagságáról. A távirányító jeleit azonban a szemfüles autótolvajok rögzíteni tudják és ezzel ők is kényelmesen kinyithatják az autót. Ennek elkerülésére „ugró” jelet alkalmaznak a legbiztonságosabb távvezérlők, ami minden nyitásnál egy algoritmus szerint változik, így gyakorlatilag megfejthetetlen.
Javítás
Becsukását vagy kinyitását minden ajtóra kiterjesztve csak a központi zár motor tudja lehetővé tenni, amely a behúzza és kiengedi az egyes zárszerkezetek nyelveit a hozzátartozó nem is olyan egyszerű mechanizmus közvetítésével. Ha valami elromlik a zárban, az elsősorban ez a mechanizmus és a központi zár motor. Meghibásodásának számos oka lehet. Mindjárt a távirányítót kell említeni, ami a legsérülékenyebb eleme a rendszernek. A leggyakoribb hibája, hogy elvész, vagy, ami majdnem ugyanazt jelenti, kimerül benne az elem. Innentől kezdve marad a kulcsos megoldás, ugyanis a legtöbb kocsinál a távirányítás mellett a vezető oldali ajtó is központi zárként működik, vagyis annak az ajtónak a kinyitása kulccsal a többi ajtó kinyitását eredményezi. Sokkal bonyolultabb a zárszerkezet, vagy a központi zár motor javítása, bár utóbbinál az elektromos motoroknál jellemző meghibásodásokra lehet számítani.