Pedálgumik
Pedálgumi nélkül is van élet a földön, akár még gázt is lehet adni nélküle, fékezni is, és a kuplung pedál is működik a karosszéria elem híján, azért mégsem ajánlatos gumi nélküli pedálokkal vezetni az autót.
A pedálgumi feladata
A pedálgumi feladata az, hogy növelje a tapadást az autóvezető cipőjének talpa és a gáz-, fék-, vagy a tengelykapcsoló pedálja között. E pedálok általában fémből készülnek, hogy erősek és tartósak legyenek, akár hányszor is rúgunk beléjük, viszont hogy a lábunk ne csússzon le róluk, pedálgumi borítja őket. A pedálgumin valamilyen profin is ki van alakítva, mint az autógumikon, és pont ugyanazért, hogy növelje a tapadást, megakadályozza a láb lecsúszását a pedálról. A pedálgumi úgy van kialakítva, hogy a pedál megbontása, sérülése nélkül könnyen le lehessen venni a pedálról, de magától soha se essen le.
A pedálgumi cseréje
A pedálgumikat - a fentebb leírtakból következően -, ha erősen megkoptak és már nem tapadnak eléggé a cipőhöz, le kell cserélni. Ezt érdemes komolyan venni. Egy erősen kopott pedálgumi, - mondjuk a fékpedálnál - alap esetben még egyáltalán nem rontja a fékezés hatékonyságát, de esős, vagy sáros cipőben már akár baleset forrása is lehet. Vagyis semmi esetre sem várjuk meg amíg a pedál gumi szabályosan lerohad a pedálról. Vagyis a pedálgumit nem akkor kell először cserélni, amikor az autót eladásra készítve új pedálgumi felszerelésével eltüntetjük a feltűnő különbséget a pedálgumi kopása és a kilométeróra állása között.