Autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek
Autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek, vagyis légkondi gondoskodik maximális kényelmünkről az új autók többségében, és ez a biztonságunkat is növeli, mivel a hűtő-fűtő-klíma rendszer segíti a sofőr koncentrálóképességének megőrzését.
Az autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek kereső autójához kedvező árakon
Az autóklímák rendszereibe egy hűtőközeget keringtetnek, ami keresztülhatol egy expanziós szelepen, majd folyadékból táguló gázzá alakul, amely eztán elhűl, és részlegesen átveszi a levegő hőjét. Végül, a klímakompresszor újból folyadékká sűríti, így az felmelegedik, végül leadja a fölösleges hőt a menetszélnek a motortérbe. Ez lenne tehát a működésének lényege. Nyáron, a rekkenő hőségben, főleg egy hosszabb úton nagyon is fontos lehet. Ha manuális klíma működik az autónkban, a saját hőérzetünkre vagyunk utalva, állítgathatjuk a klímát, attól függően, hogy még melegünk van, vagy már fázunk. Ezekhez az autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerekhez tartozó alkatrészeket ebben a kategóriában találja, ha mégis másra van szüksége, akkor tekintse meg teljes alkatrész kínálatunkat!
Hűtő-fűtő-klíma rendszer karbantartása és tisztítása
Az autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek karbantartása legalább kétévente kötelező. Persze, amennyiben bármilyen jelét észleled a rendszer bepiszkolódásának, netán fertőződésének, akkor egyből meg kell ejteni a javítást. Ilyen intő jelzésnek számít a bűzös levegő beáramlása az utastérbe a klíma bekapcsolásakor – ilyenkor azonnal vigyük el klímafertőtlenítésre a kocsit, amint tudjuk. Nem csak egészségtelen az utasokra nézve az elhanyagolt autóklíma, de a pénztárcánkat sem kíméli, mivel folyamatosan hanyatló teljesítménye fokozott üzemanyag fogyasztást eredményez. Habár nem sok autós csinálja, de télen is ajánlott hetente bekapcsolni a klímát egy kis időre. Ez azért fontos, mert ha a hűtőközeg egy jó darabig nem kering a szerkezetben, akkor a tömítések kiszáradhatnak, és ezáltal meg is repedezhetnek. Minden nyári főszezon előtt, még tavasszal ajánlott klímafertőtlenítésre vinni a kocsit – ha már ott vagy, a klímatisztítás sem árthat. Utóbbi megéri, hiszen a télen, az utak csúszásmentesítésére használtó, illetve a felcsapódó latyak, sár sem fogja tönkre vágni az erre kényes alkatrészeket. Klímagáz elszivárgás, esetleg bekoszolódás esetén érdemes a klímatöltésre is sort keríteni. Autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek javítását és karbantartását ajánlatos szakszervizben elvégeztetni.
Az automata klíma ezzel szemben szigorúan tartja a kiválasztott hőfokot.
Arra azért nem árt figyelni, hogy a benti hőmérséklet ne térjen el drasztikusan a külsőtől, és csak fokozatosan csökkenjen, különben beszálláskor megfázhatunk, kiszálláskor meg szinte elkábulhatunk. Télen persze egészen más a helyzet, akkor fűteni kell a kocsiban. Az pedig úgy működik, hogy hasznosítja a motor amúgy is sok felesleges hőjének egy részét. Általában a motor hűtővizes rendszerére kötött kisméretű radiátor van a műszerfal alá beépítve. Ezen átáramoltathatjuk a külső hideg levegőt, amely így már felmelegedve érkezik az utastérbe, de úgy is beállíthatjuk a levegőt fúvó ventilátort, hogy folyamatosan az utastér levegőjét keringesse a radiátoron át. A fűtés irányítása is lehet manuális, vagy automata. Legfontosabb a kényelmünkön túl az autó működéséhez az autófűtés, klíma rendszerén túl az autó hűtőrendszere, ami a motort hűti. Ha az autó motorhűtő rendszere megsérül, azonnal vigyük járművünket szervizbe, mert számtalan alkatrész mellett a motor is maradandóan sérülhet és biztos senki nem szeretne váratlanul lerobbanni útközben. Autóklíma ma már szinte minden korszerű gépkocsiban van. Légkondicionáló. Tulajdonképpen utastérhűtő. De nem mindegy, hogy milyen állapotban van, és hogyan használjuk.
Autóklíma az utastérben hűti vagy fűti a levegőt, tisztítása és töltése intenzívebb igénybevétel előtt
Az autóklíma ugyanúgy működik, mint a hűtőszekrény, de a hőcserélő hűtőbordáin át intenzíven át is fújja a levegőt, felerősíti az áramlást, ezzel nagyban megnöveli a légáramlást, előbb lehűl az utastér a kívánt hőmérsékletre. Nos, ezt a kívánt hőmérsékletet a manuális autóklíma esetében saját szubjektív hőérzetünkhöz kell igazítanunk. Ha melegnek érezzük a kocsi utasterét, kicsit lejjebb vesszük, ha fázni kezdünk, megemeljük a hőmérsékletet. Azt mondják az igazán hozzáértők, hogy a nyitott gépkocsi, a cabriolet, vagy jó magyarosan kabrió a tőlünk északabbra fekvő országok kedvenc gépkocsifajtája. Ma már annyira jók a légterelők, olyan hatékonyak a fűtőberendezések, hogy Németország északi részén, Dániában, Svédországban nagyon jól használhatók ezek a kocsik tavasztól őszig, de a mi jóval melegebb éghajlatunkra zárt utasterű, jól klimatizált autó való nyárra.
Az automata autóklíma maga tartja a kívánt hőfokot
Ilyenkor illik figyelni a külső hőmérsékletet mutató kijelzőt, és lehetőleg négy-öt foknál ne legyen nagyobb a különbség. Harminc fokos külső hőmérsékletnél nagyon kellemes tud lenni az a 25 fok! De ha még melegebb van odakint, akkor is csak fokozatosan hűtsünk. Először csak 3-4 fokot, azután, ha hosszabb úton vagyunk, lehet lejjebb menni. Kiszálláskor nincs gond, legfeljebb megcsap, kábít bennünket a külső hőmérséklet, de hideg kocsiba felhevülten beülni maga a megfázás. Jó az autóklíma azért is, mert nem kell ablakot nyitni, márpedig ez nagy sebességnél amúgy sem jó, a fogyasztást is növeli. Igaz, maga az autóklíma használta is növeli a fogyasztást, erre is figyeljünk, rövid távon az erőltetett hűtés már nem éri meg: sokba kerül.
A baktériumok elszaporodnak az autó klímarendszerében ha ritkán használjuk, vagy régen nem kapcsoltuk be
Az is veszélyt jelent, ha nem figyelünk oda a légkondi tisztaságára. Ha általánosságban nem sűrűn használod, vagy a szezon miatt már nem használtad egy ideje, akkor nyálkás nedvesség lesz benne, ami melegágy a baktériumok számára. Anno például egy hotel légkondícionáló berendezése miatt terjedt el az eleinte még nem ismert, halálos légiós betegség, a legionellózis. Szerencsénkre a kocsiban csak nagyon ritka esetekben „ver sátrat” a baktérium, de még jó néhány egészségre ártalmas mikrobát megfog az autóklíma. Ebben az esetben nem elegendő kicserélni a szűrőt, vagy egy spray-vel kitisztítani a berendezést – nélkülözhetetlenné válik egy alapos autóklíma tisztítás! Ezt érdemes minden hosszabb út előtt, de legalább nyár elején a környék legjobb szakszervizében megcsináltatni. Ilyenkor, amikor szezonja van, sokan kínálnak csomagban akár ingyenes, de mindenképpen kedvező árú átvizsgálást, klímatisztítást.
LOCTITE Légkondicionáló Tisztító Spray
Általános felhasználású légkondicionáló tisztító spray
A LOCTITE Higiéniai Spray ideális tisztításra és szagtalanításra gépkocsik légkondicionáló berendezéseiben. A spray hagyományos társaihoz viszonyítva kiemelkedően hasznos a különböző gombák, vírusok és baktériumok elleni harcban. A bűzös szagokat friss eukaliptusz- és mentolillat váltja le. Még a kocsiban bent ragadó dohányfüstöt és kis kedvenceink szagát is képes kiirtani. kis helyet foglal, gyorsan, kényelmesen alkalmazható már negyed óra elteltével csökken a fertőzések és az allergia kialakulásának rizikója.
Klímatisztító spray használata
1. Szereljük ki a gépkocsi utastér szűrőjét, egyben ellenőrizzük is állapotát, ha koszos, szakadt cseréljük ki.
2. A Spray szórófejéhez csatlakoztassuk, a mellékelt vékony csövet ezt kell bevezetni a belső ventilátor, külső levegőbeszívó nyílásába, ide fújunk be egy adag habot, ez kb.: a doboz fél tartalma, innen kerül a hab a megfelelő helyekre.
3. A gépkocsi utasterében lévő levegőszellőző nyílásokba is permetezzünk be kisebb – nagyobb mennyiségű habot, ez a doboz másik fél tartalma. FIGYELEM! – NEM KELL TELJESEN FELTÖLTENI HABBAL A LEVEGŐ CSATORNÁKAT!
4. Miután a habot minden létező helyre befújtuk, indítsuk be az autót, engedjük le az utastér ablakait, és bekapcsolt klímaberendezés valamint kikapcsolt belső levegőkeringetés mellett a ventilátort közepes fordulaton járatva 10-15 percen keresztül átszellőztetjük a klíma berendezést és az utasteret.
5. Szereljük vissza a lehetőleg új utastér levegőszűrőt a gépkocsiba.