Keresés terméktípus szerint

              Olajhűtő

              OlajhűtőOlajhűtő nélkül is van a kenőolajnak valamilyen hűtő hatása, de akkor mondhatjuk csak, hogy egy motorban van ilyen alkatrész, ha az égéstérben keletkezett hő elvezetésében szerepe van az olajnak. Válogasson kapcsolódó autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek kínálatunkból!

              Olajhűtő hűti az autónk motorjában keringő olajat!

              A gépkocsik motorjai általában víz- és léghűtésesek, azaz a motortól víz vagy/és levegő viszi el az ott keletkezett hőmennyiség mintegy 30 százalékát egy hőcserélőhöz, ahol a külső levegőnek adja át. Az olajhűtő rendszerben is van hőcserélő, amelyben a hűtési funkciót ellátó olaj leadja a motortól hozott hőmennyiséget.

              Az olajhűtő hiba leggyakrabban itt jelentkezik, a vékony, hőcserélő lamellák sérülését jelenti. A sérülés oka lehet felverődő kő, de akár a lamellák közé szorult rovar is. Minden esetben az olajhűtő hiba a hőcserélő szivárgását jelenti, amit persze az egyszerű korrózióra is vissza lehet vezetni. Ezért olyan fontos a rendszer hőcserélőjének rendszeres tisztítása. Működéséből eredően magas hőmérsékletnek van kitéve, nedvesség is érheti.

              A nedvesség kicsapódása, az intenzív hőingadozás és a működés közben bejutó szennyeződések mind-mind rontják a tömítések és a csatlakozócsövek állapotát. Idővel ki is repedezhetnek, ami szintén olajhűtő problémához vezethet. Nagyobb erőbehatás is érheti az alkatrészt, aminek következtében akár eldeformálódhat a biztonsági szelep. A végeredmény pedig az lesz, hogy nyomáscsökkenés során lecsatlakozik az olajhűtő a rendszerről. A rögzítőcsavarok szorosságára is ügyelni kell, mert, ha kilazulnak, vagy rosszul szerelik be az olajhűtőt, akkor szivárogni kezdhet a rögzítéseknél és a csatlakozásoknál a kenőanyag.

              Milyen jelekből következtethetünk az olajhűtő meghibásodására?

              A legszembetűnőbb hibajelenség az olajszivárgás, melynek nyomait mi magunk is láthatjuk az olajhűtő felületén. Szintén szemrevételezéssel ellenőrizhető a tágulási tartály: ha sötét lerakódásokat lát rajta, nézesse meg az olajhűtőt. A motor túlmelegedéséből, illetve teljesítménycsökkenéséből több alkatrész meghibásodására következtethetünk – köztük van az olajhűtő is. Főleg olyankor, ha magasabb fordulatszámon érzékeljük az erőveszteséget. Jelezheti még az alkatrész tönkremenetelét, ha besűrűsödik a motorolaj.

              Olajhűtő adapter és felújítása

              Az olajhűtő felújítás rendre a tisztítással kezdődik. Aztán lehet megvizsgálni, hogy van-e valahol szivárgás, és ha igen, hol. A lamellák átvizsgálása, a deformálódott elemek kiigazítása után, a csatlakozó, kötőelemek átvizsgálása következik, mert ezeknél is gyakran fordul elő repedés, törés. Az olajhűtő javítás abban különbözik a felújítástól, hogy általában egy konkrét helyen jelentkező adott hiba elhárítására irányul. Ez nem jelenti azt, hogy egy-egy olajhűtő javítás során nem kellene ugyancsak átvizsgálni az egész hűtőrendszert. Bármilyen autóba utólag is szerelhető olajhűtés. Az olajhűtő adapter, vagy más néven pogácsa az olajszűrő alá kerül. Az olajhűtő adapter jellemzően termosztáttal is fel van szerelve, aminek az a szerepe, hogy megakadályozza, hogy az üzemhőmérséklet alá csökkenjen az olaj hőmérséklete, vagy hideg indításkor felesleges olajhűtés legyen.

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!