Porlasztócsúcs, befecskendező szelep
Porlasztócsúcs, befecskendező szelep kereső webáruházunkban autójához, kedvező árak és széles kínálat várja! Ismerje meg a dízelmotorok működésének egyik kulcsfontosságú alkatrészét, a porlasztócsúcs, befecskendező szelep működését.
Porlasztócsúcs, befecskendező szelep a dízelmotorok egyik legérzékenyebb eleme
Porlasztócsúcs, befecskendező szelep feladata, hogy a hajtóanyagot szétporlasztva bejuttassa a hengerbe, és a motortérbe jutva öngyulladás után „robbanást” idézzen elő, s a terjeszkedés fázisában munkavégzésre késztesse a hengereket. Ezért a dízel porlasztócsúcs az adagoló alkatrészek „királya”. Ha pedig más üzemanyag rendszer online rendelés szükséges az Ön számára, nálunk azt is megtalálja!
A dízel befecskendező szelep választék meglehetősen széleskörű, Bosch autóalkatrészek között például akad többféle is, de széles körben elterjedt a dízelesek között a Denso porlasztócsúcs is. A dízelautók javítása során a befecskendezőrendszerek alapos ellenőrzését is célszerű elvégeztetni. Így az adagolón keresztül biztosan eljut majd a megfelelő mennyiségű gázolaj a porlasztócsúcs, befecskendező szelep segítségével a motortérbe.
Miben segédkezik a porlasztócsúcs, befecskendező szelep?
A porlasztócsúcs, befecskendező szelep juttatja el az üzemanyagot az égéstérbe. Ám ez a feladat nem is olyan egyszerű, mint ahogy hangzik. Először is az optimális üzemanyag-mennyiséget – ami a terheléstől függően változó –, majd az időtényezőt kell „ismernie”, hiszen a gázolajat akkor kell küldenie a hengerbe, mikor már a levegő megfelelően összepréselődött. De még itt sincs vége a porlasztócsúcs, befecskendező szelep feladatának, mert mindezen túl még azt is figyelembe kell vennie, hogy csak annyi ideig kerüljön be a kellő mennyiségű gázolaj, amíg arra a dugattyúnak szüksége van.
Végül, de nem utolsó sorban fontos tényező még a befecskendező szelep működése során, hogy mindig optimális nyomáson induljon el a gázolaj, enélkül ugyanis nem lép üzembe, nem nyílik meg az alkatrész. A mai modern common-rail motoroknál egy injektorra, vagyis elektronikus vezérlésű befecskendező szelepre cserélték le a gyártók a porlasztócsúcsot. A porlasztócsúcs tulajdonképp egy cső, melyben a dugattyút egy rugó szorítja a kúpba – ez az alapállapot –, a kiáramlási nyílás ilyenkor zárva van. Mikor a cső belsejébe megérkezik az üzemanyag, a kellő nyomás hatására emelkedik fel a dugattyú, s porlasztva kerül be a gázolaj a már meleg hengerbe.
Mikor kell cserélni, és mennyibe kerül egy porlasztócsúcs, befecskendező szelep?
Amennyiben a nagy átlagot vesszük alapul, akkor kb. 150-200 000 kilométer után kell számolni az alkatrész elhasználódásával. Ami a csere költségeit illeti, a régebbi, hagyományos dízelmodellek esetében néhány tízezer forinttal kell számolni, ám a modernebb, common-rail konstrukciók esetében ez az összeg akár több százezer forintra is rúghat. Ha azt észleli egy idő után, hogy a motor erőtlenebbé vált a megszokottnál, netán le is áll, esetleg magas fordulatszámon rángat, mindenképp nézesse meg az alkatrészt egy szerelővel, s szükség esetén cseréltesse ki!