Nyomásszabályozó kapcsoló
Nyomásszabályozó kapcsoló csatlakozik az olajrendszer nyomóvezetékbe az olajszivattyú és az olajhűtő között. Ha a motor áll, akkor a rugó-nyomás tartja a membránnal összekapcsolt érintkezőt zárt állapotban.
A nyomásszabályozó kapcsoló szerepe
Az autók kenési rendszerének fontos része az olajhűtő, amely az olaj hőmérsékletétől és nyomásától függően kapcsolódik be az olaj áramlásába, amit a nyomásszabályozó szelep vezérel. A hideg olajnak ugyanis nem kell az olajhűtőn átfolynia, mert a sűrű olaj a túlzott nyomás hatására károsodna. Ha egyéb üzemanyag rendszer webáruház alkatrészeket keres, nálunk azt is megtalálja! Ilyenkor a nagy olajnyomás a nyomásszabályozó kapcsoló dugattyúját a rugó erejét legyőzve lenyomja, és szabad utat enged az olajnak a kenési helyek felé. Az olaj maradék része a forgattyús házba folyik vissza.
A nyomásszabályozó kapcsoló működése
Az autó kenési rendszerében keringő olaj akkor hatékony, ha a hőmérséklete nem magas. Ez azt jelenti, hogy ha 70 Celsius fok körül van. Az ennél magasabb hőmérsékletű olaj kenési tulajdonsága már nem ideális. A motor indításakor az olaj még hideg, és így a nyomásszabályozó kapcsoló segítségével az olajhűtőt megkerülve áramlik. Félig meleg motornál az olajnyomás csökken, a rugó feljebb nyomja a dugattyút, és így az olajnak egy része már a hűtő irányába folyik. Meleg motor esetén a dugattyú még magasabbra kerül, és az olaj teljes mennyisége a hűtőn keresztül áramlik.