Szivató szelep
Szivató szelep gondoskodik a motor indításakor az üzemanyag rendszeren belül a dúsabb keverék létrejöttéről azzal, hogy korlátozza a beáramló levegő útját, amivel növeli a levegő-üzemanyag keverékben az üzemanyag arányát.
A szivató szelep szerepe
Alapvető szerepe van abban, hogy a hideg motort is gyorsan indítani lehessen, és a hideg motor állapotához és igényéhez alkalmazkodó arányú levegő-üzemanyag keverék kerül a hengerbe. A motor indulásakor ugyanis az üzemanyag egy része kicsapódik a vezetékek falán, a hideg olajat is nehezebb megforgatni, vagyis nagyobb fordulatszámra van szükség, mint a meleg motor alapjáratánál. A szívató kihúzásával az autó vezetője egyszerre zárja a szelepet, amivel csökkenti a beáramló levegő mennyiségét, és nyitja meg a fojtószelepet, amivel megemeli a fordulatszámot.
A szivató szelep meleg motornál
A közbelépésére nem csak a hideg motor indításakor van szükség. Az üzemi hőmérséklet elérése után ugyanis már nem egyszerűen felesleges, de kifejezetten káros lenne a zárt szelep, mert a túl sok üzemanyag elárasztaná a porlasztót és lefojtaná, megállítaná a motort. Ennek elkerülésére a szelep mögött a normál üzemmódban keletkező vákuum lenyomja a szelep rugóját, és megnyitja az utat a nagyobb mennyiségű levegő beáramlása előtt, vagyis „szegényíti” az üzemanyag keveréket, a meleg motor működéséhez szükséges keverékarányt hozva létre.