Résolaj cső zárókupak
Résolaj cső zárókupak, vagy más néven üzemanyag túlfolyó zárósapka a dízel autók egyik kifejezetten olcsó alkatrésze, ami visszavezeti a fel nem használt üzemanyagot a tartályba, az üzemanyag rendszeren belül.
A résolaj cső zárókupak feladata
A résolaj cső és a hozzá tartozó zárókupak a dízel autókban az üzemanyag rendszer nagyon olcsó, mondhatni filléres alkatrészei, ám hibájuk komoly gondot tud okozni, mert ha elhasználódtak, kilyukadtak, megváltozik a nyomás a rendszerben, összezavarodhat a vezérlés, és nehezebben indulhat, vagy szélsőséges esetben akár le is állhat a motor. A résolaj cső egy szövet borítású gumicső, amely a porlasztócsúcs által be nem fecskendezett üzemanyagot visszavezeti a tankba. A résolaj cső zárókupak vagy zárósapka pedig nevének megfelelően ennek a csőnek a lezárását oldja meg.
A résolaj cső zárókupak cseréje
Mivel tényleg egy nagyon olcsó alkatrészről van szó, hiba, vagy már akár a hiba gyanúja esetén érdemes lecserélni. A résolajcső vagy a szintén gumiból készített és ezért sérülékeny zárókupak hibájára egyaránt utalhat az olaj szivárgása, vagy akár erőteljes folyása, az üzemanyag szokatlan mértékű fogyása vagy a meleg motorra jutó olaj miatt érezhető erős szag. Webáruházunkban számos ismert márka - egyebek között Delphi, Dtm, Febi, JOPEX, Jp, Hans pries, Stc és Swag - résolajcső zárókupakjai közül lehet válogatni. A zárókupakok az üzemanyag rendszer alkatrész szettekben is kaphatók, sőt egyes autótípusokhoz gyakorlatilag csak így vásárolhatók.