Üzemanyag fojtószelep
Fojtószelep szabályozza a porlasztóba áramló levegő mennyiségét, ezért a fontosabb üzemanyag rendszer alkatrészek közé tartozik. A fojtószelep a gázpedál lenyomásával vagy felengedésével mozdul. Ez az elmélet, mert gyakorlatban sokkal bonyolultabb a helyzet, és a porlasztó helyett ma már jobban vezérelhető befecskendezést alkalmaznak.
A fojtószelep önmagában nem hozza létre az ideális levegő-üzemanyag keverékarányt
A fojtószelep egyedül csak egy adott keverékarányt tud produkálni, ezért a nagyobb motorteljesítményhez, vagy a hideg motor indításához, az alapjárati fordulatszámhoz más-más keverékarányt csak különböző pótmegoldásokkal tudták megoldani. (Kiegyenlítő fúvóka, szívató, alapjárat fúvóka stb.) Hasonlóan komoly probléma, hogy a tengerszint feletti magasság változásával az ideális keverékhez a kisebb sűrűségű levegőben kevesebb üzemanyag kell. A hagyományos porlasztók,- ahol egy úszó szabályozta az üzemanyag szintjét - a repülőgépeknél elkerülhetetlen különböző függőleges és egyéb bonyolult manőverek miatt nem voltak alkalmazhatók.
Az egyszerű fojtószelep és a hagyományos porlasztó helyett digitális vezérlésű befecskendezés
Mára az autók motorjait a nagyobb teljesítmény és a kevesebb károsanyag kibocsátása érdekében számos paraméter és a változó teljesítményigény függvényében, a mindenkori körülményeket mérő szenzorok, jeladók és vezérlőegységek utasításai alapján digitálisan vezérli a motor vezérlőegysége. Ezzel elérhető, hogy a változó teljesítményigény, a hideg-, vagy meleg üzemmód függvényében, az abszolút légnyomást figyelembe véve, a fojtószelep segítségével is, mindig az ideális keverékarány legyen automatikusan beállítva. A gazdaságos és környezetkímélő üzemmód érdekében a kipufogógáz visszavezetésével az égéstérbe, ugyancsak csökkenthető a nitrogén-oxid szennyezés, és a káros anyagok égetése alacsonyabb hőmérsékleten szinte másodlagos szennyezés nélkül valósulhat meg a katalizátorokban. A ma használatos fojtószelep csak nyomokban hasonlít az őseire.