Üresjárati, hidegindítási szabályozás
Üresjárati , hidegindítási szabályozás azért kell az autónkba, mert a motor alapjáratban és még inkább hidegen másképpen működik, mint alapesetben, ezt külön szabályozással kell megoldani. Ha egyéb üzemanyag rendszer webáruház termékre kíváncsi, nézzen szét nálunk!
Az üresjárati , hidegindítási szabályozás feladata
Alapjárat működéséhez szükséges levegőt egy megkerülő szelep segítségével juttatják a motorba, mivel a fojtószelep ilyenkor teljesen zárva van, vagyis egy külön rendszeren keresztül kell gondoskodni a levegő-tüzelőanyag keverék bejutásáról. Az üresjárati fordulatszám szabályozó, mint azt a neve is mutatja, felelős alapjáraton a motorfordulatszám szabályozásáért, amit a motorirányító rendszer a levegő beáramlásának szabályozásával, az elektromágneses szelep segítségével old meg. Növelni kell például a beáramló levegő mennyiségét, ha a klíma, vagy valamilyen más elektromos berendezés miatt nő a terhelés.
Az üresjárati , hidegindítási szabályozás hibája
Ha a szabályozás alkatrészei meghibásodtak, a motor alapjáraton leáll, de akkor is, ha egy plusz fogyasztót bekapcsolunk. Ennek az ellenkezője, a túl magas alapjárati fordulatszám szabályozási hibára utalhat. Ha ilyen gondjaink vannak, okkal gondolhatunk az üresjárati, hidegindítási szabályozás zavarára, de erre figyelmeztet a motorellenőrző lámpa kigyulladása is. A hibát okozhatja az erős szennyeződés vagy gyantásodás, de elektromos zárlat vagy az elektromos mágnesszelep beragadása is. Ha csak a szennyeződés okozza a problémát, nincs nagy gond, mivel a tisztítása egyszerű, más esetben a megfelelő alkatrész cseréje jelenti a megoldást.