Üzemanyag rendszer
Üzemanyag rendszer gondoskodik az autó meghajtásához szükséges üzemanyag tárolásáról és a motorhoz juttatásáról. Az üzemanyagtartályból szivattyú nyomja az üzemanyagot a porlasztóba, ahonnan levegővel keveredve kerül a hengerekbe.
Az üzemanyag rendszer részei egy komplex rendszert alkotnak
Az üzemanyag ellátás rendszeréhez számos fontos alkatrész és alkatrészek egysége tartozik. Az üzemanyagtartálytól követve az üzemanyag ellátás útját, az alábbiak játszanak döntő szerepet benne: benzin szűrő, az üzemanyag szivattyú, amely a tartályból a porlasztóba juttatja az üzemanyagot. A porlasztó előtt találjuk a légszűrőt és a karburátort, majd ezek mögött a befecskendező szelepet és a fojtó szelepet. A korszerű Otto motorokban az üzemanyag rendszer visszafolyás nélküli, azaz a porlasztó előtt mindig van elég üzemanyag az üzemanyagcsőben ahhoz, hogy bármikor adagolni lehessen. Erre azért van szükség, hogy induláskor is rögtön legyen elég üzemanyag a rendszerben, ezért 3 bar túlnyomás alatt van. Tekintse meg további autóalkatrész választékunkat is!
Befecskendezős üzemanyag rendszer
Ma már nem csak a dízel motoroknál használatos a befecskendező üzemanyag rendszer, amit másképpen turbónak is szoktak nevezni, mert az üzemanyag befecskendezéshez szükséges energiát egy a kipufogó gázok kiáramlási energiáját felhasználó turbina állítja elő. Ezeknél a motoroknál a befecskendező rendszer kivételével az üzemanyag rendszer megegyezik a normál Otto motorokéval, azzal a különbséggel, hogy a porlasztás itt nem a normál légynyomás és a vákuum közötti különbségből eredőt energiával, hanem annak többszörösével történik. Ezért az ilyen üzemanyag rendszer két részből áll. Egy nagynyomású és egy kisnyomásúból. A kisnyomású rész a hagyományos berendezésekkel, alkatrészekkel működik.