Fék Mechanika alkatrészek
Fék mechanika alkatrészek nélkül eléggé nehézkes lenne a lassítás vagy megállás, így ezért a kocsi legfontosabb alkatrészei közé soroljuk őket. A fékrendszer elemei egytől-egyig az autók lassításáról, megállításáról, bizonyos esetekben pedig az egy helyben történő rögzítéséről gondoskodnak.
A fék mechanika alkatrészek az autó leggyorsabban kopó részei
Fékezéskor a fékpofákba rögzített fékbetétek hozzányomódnak a féktárcsához (régebbi autókban hátul esetleg a fékdobokhoz), és az erőteljes súrlódás hatására az autó mozgási energiája átalakul hőenergiává, autónk apránként lassít, és végül meg is áll.
Fék alkatrész kereső webáruház széles márka választékkal!
Elengedhetetlen, hogy bizonyos időközönként átvizsgáltassuk a teljes fékrendszert, ugyanis csak így kaphatunk tiszta képet az alkatrészek kondíciójáról. Leggyakrabban a kopó fékalkatrészek (féktárcsák, fékbetétek, fékdobok, fékpofák) cseréjére kell sort keríteni. Nem szabad fél vállról venni a cseréjüket, rosszabbul is járhatunk, ha ezek elhasználódása miatt még több elemet kell majd javíttatnunk, újra váltanunk. Webáruházunkban egyszerűen válogathat kedvére ATE, Bosch, Brembo, Delphi, Ferodo, Lpr, Textar, TRW, Zimmermann és egyéb márkák közül. Tekintse meg további alkatrész kínálatunkat is!
A fék mechanika alkatrészek cseréje
Kimondhatjuk a fék mechanika alkatrészek között is a fékbetét a legsűrűbben cserélendő elem, de ez nem is csoda, hiszen súrlódással végzi feladatát. Akkor érkezik el egy új betét vásárlásának ideje, amikor már a fékpofa pereme nekiérintkezik a tárcsának (illetve a fékdobhoz, amennyiben van). A modernebb kocsikban erre már egy jelzőlámpa hívja fel a figyelmet. Ám ahhoz, hogy észrevegyük, nem feltétlen van szükség erre a lámpára; elég a fülünk, amivel garantáltan halljuk majd a súrlódó fémfelületek sípoló hangját. Ha lehet, azért ne várjuk meg ezt az állapotot, tartsuk be a gyártói kézikönyvben ajánlott csereintervallumot. A fékbetét után a fékdob és a féktárcsa a két legjobban kopó, sérülékeny fék mechanika alkatrész – értelemszerűen ezeket is rendszeresen meg kell nézetni, szükség esetén pedig cserélni (bevett szokás szerit minden második fékbetét cserével egyidejűleg). A fék mechanika alkatrészek kopására, meghibásodására nem csak a fülzavaró hangok, de a fékhatás csökkenés, legrosszabb helyzetben pedig a fékbetét kiesése is intő jel. Ne várjuk meg, míg teljesen üzemképtelenné válik kocsink féke! Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a fék nem játék, minden alkatrészének megfelelő működése biztonságunk kulcsa! Vizsgáltassuk meg időközönként a kocsi fékrendszerét, ne csak a fék mechanika, a hidraulika alkatrészeket is, és cseréltessük időben a kopott fékelemeket!