Féknyereg szerelőkészlet
Féknyereg szerelőkészlet segítségével lehet a legkönnyebben és a legszakszerűbben javítani, vagy cserélni az erősen elhasználódott, vagy végzetesen meghibásodott féknyerget az autónkban. Tekintse meg teljes fék mechanika kínálatunkat!
Mit javíthatunk a féknyereg szerelőkészlet használatával?
A féknyereg szerelőkészlet beszerzése és használata a féknyereg meghibásodásakor esedékes. A féknyerget pedig akkor kell cserélni, ha lóg, lötyög és már nem lehet sehogyan sem rögzíteni. A féknyereg a tárcsafék egyik legfontosabb eleme. Állapotától nagy mértékben függ ennek a fékfajtának a működése, ugyanis ez felel a fékpofák tárcsához történő szorításáért. Többféle szerelőkészlettel is találkozhat a modellektől függően. A részét képezhetik például a porvédők, tartók, rugók, csavarok, tömítések, vezetőcsapok, sőt akár még kenőanyagok is.
A vezetőcsapok felelnek a féknyergek rögzítéséért, legtöbbször kettő található bennük egy szerkezetben. A féknyereg szerelőkészlet segítségével egyszerűbbé válik a csere, és üzembiztosabbá a fék működése. Általa elkerülhetjük például a fékfolyadék henger és dugattyú közti szivárgását, a tömítések segítségével. A szerelőkészlet dugattyúi továbbítják a fékerőt a betétekhez. Eközben a porvédők meggátolják a nedvesség és különböző szennyeződések bejutását a nyeregbe. A rugók felelnek a fékbetétek kellő rögzítéséért. A féknyereg karbantartásához kenőanyagokra is szükség lehet – szerencsére a szerelőkészlet ezt is tartalmazni szokta.
Amikor tönkre mennek a féknyereg szerelőkészlet elemei
Az esetek zömében a dugattyúkkal és a vezetőcsapokkal szokott gond adódni, amikor is elakadnak. Ez több okból is megtörténhet, például, ha elhasználódnak a porvédők. A nedvesség korróziót, a szennyeződések fokozott kopást, elakadást idézhetnek elő. Az oxidációt előidézheti még a rossz, gyenge minőségű kenőanyag alkalmazása is. Igyekezzen kerülni a grafitot vagy lítiumot tartalmazó termékeket, mivel ezek idő előtt teszik tönkre a féknyereg szerelőkészlet gumi elemeit.
Mindig ügyeljen a fékfolyadék csereintervallumára, ne hanyagolja el! Mivel idővel emelkedik a folyadék víztartalma, korrodálódni kezdhetnek a dugattyúk. Szintén ehhez vezethet, ha sokáig egyhelyben hagyja állni autóját. Igyekezzen kerülni a rossz, kátyús utakon való autózást, ugyanis ezeken nagyobb terhelés éri a féknyereg szerelőkészlet elemeit. A fokozott rezgés és a mechanikai behatások következtében eldeformálódhatnak a szett alkatrészei. Ugyanígy fontos még, hogy szakszerű legyen a szerelőkészlet berakása, ragaszkodjon a gyártói előírásokhoz, ami a meghúzási nyomatékot illeti. Ellenkező esetben sérülhetnek a menetek, kilazulhatnak az elemek.
A féknyereg cseréje szerelőkészlet segítségével
A féknyereg meghibásodásakor leggyakoribb a cseréje. Van, amikor a nyereg még javítható, de gyakori, hogy már csak cserével lehet elérni, hogy a tárcsafékünk biztonságosan működjön. Ha elhatároztuk, hogy az egyik keréknél meghibásodott féknyereg miatt cserére adjuk a fejünket, akkor már mind a két, egymás mellett lévő keréknél végezzük el. Ez nem csak azért tanácsos, mert így a kerekek fékhatása között nem lesz veszélyes különbség, de azért is, mert megtakarítunk egy esetleges újabb utat a szervizbe, amikor a másik kerék féknyergei mennek tönkre.
Ha teljes szerelőkészletet rendel hozzá, sokat spórolhat mind pénzben, mind időben, hisz ez minden olyan alkatrészt tartalmaz, amire csak szükség lehet. Ne odázza a cserét, hisz a dugattyúk és a vezetőcsapok, vagyis a féknyereg szerelőkészlet elemeinek állapotától nagyban függ a fékezés hatékonysága, azaz a biztonságunk! A vezetőcsapok állapotát egyébként minden fékbetét cserekor ajánlott ellenőrizni. Alapvetően nincs előre meghatározott élettartama a szettnek, de sok múlik az elemek, kenőanyag minőségén.