Keresés terméktípus szerint

              Féknyereg javítókészlet

              Féknyereg javítókészletFéknyereg javítókészlet széles választéka az alkatreszek.hu webáruházában, kérjük tekintse meg minőségi fék mechanika választékunkat, kedvező árainkat! Cikkünkben a féknyereg feladatát, javítókészlet használatát tekintjük át.

              Féknyereg javítókészlet szerepe az autó fékrendszerében

              Féknyereg javítókészlet segíti a fék felújítását, javítását. Általában találhatunk benne tömítőelemeket, féknyereg rugókat, visszahúzó rugókat, vezetőket, hengereket, rögzítőcsavarokat, s nem utolsó sorban a vezetők zsírzására szolgáló anyagot. 

              A fékberendezések meghatározó elemei a fékezéshez szükséges erőt átadó és létrehozó munkahengerek, amelyekben a kellő belső nyomás létrejöttéhez és a fékfolyadék szivárgásának megakadályozásához több tömítő alkatrészre van szükség, amit a féknyereg javítókészlet tartalmazza. Ezek a tömítőgyűrűk nem csak a nyomást kell elviseljék, de a fékrendszer belsejében a velük érintkező fékfolyadék vegyi hatásának is ellent kell állniuk. Mivel általában gumiból gyártják őket, ezért ezeket kell a leghamarabb cserélni. Ha nem törődünk az elhasználódásukkal, akkor hamarabb tönkre mennek a vezetőhüvelyek is. Amint észleli a tömítések kopását, rendelje meg az autójához szükséges javítókészletet! 

              Féknyereg javítókészlet alkatrészeinek ki kell bírniuk a kívülről érkező szennyező anyagok romboló hatását, illetve a porvédő gyűrűknek meg kell akadályozniuk a por és egyéb apró részecskék bekerülését a fékszerkezetbe. A javító készlet felhasználásával a fékbetétek csikorgása, fémes hangja is likvidálható. Nem csak a féknyerget rögzíthetjük a segítségével, hanem a dugattyúk összehangolt, optimális mozgását is garantálhatjuk egy új szett beszerelésével. Látszik tehát, hogy a féknyereg javítókészlet minden egyes elemének fontos szerepe van a fékrendszer hibátlan működésének biztosításában.

              Érdemes készletben cserélni a féknyerget és kapcsolódó alkatrészeit

              Az autók fékberendezései szélsőséges körülmények között működnek. A jármű tekintélyes mozgási energiájának egy része hővé alakul, tehát gyakran extrém hőmérsékleten teszi a dolgát a fékrendszer, így erősen felmelegszenek a részét képező tömítő elemek. Nem véletlen tehát, hogy a fékeket időről időre fel kell újítani, egyes alkatrészeiket ki kell cserélni. Ezek közé tartoznak a féknyereg javítókészlet darabjai is, amelyeket szinte minden a fékrendszer javításával vagy felújításával kapcsolatos szerelés alkalmával érdemes kicserélni, de legalábbis alaposan megvizsgálni. Ha úgy tűnik, hogy elkerülhetetlen egyes tömítőelemek cseréje, a legjobb megoldás mindegyik egyidejű cseréje, hogy később ne kelljen a különböző időben meghibásodó elemeket többször egymás után cserélgetni. Ehhez nyújt nagy segítséget a féknyereg javítókészlet, amelyben megtalálható minden alkatrész, ami a tömítő elemek teljes cseréjéhez szükséges.

              Milyen hibákat tapasztalhatunk a féknyereg javítókészlet kapcsán?

              A javítókészlet rendelésekor érdemes minőségibb gyártók termékei közül választani, ugyanis, ha például gyenge minőségű féknyereg rugót szerelünk be, akkor a fém hamarabb elfáradhat, szélsőséges esetben el is törhet. Az elem fáradását rendellenes hangokból észlelhetjük. Hosszabb távon a féktárcsa sérülhet a probléma miatt.

              Tipikus probléma szokott lenni még a vezetők megszorulása a sérült, kopott porvédők miatt. Ilyenkor már bejutnak a szennyeződések és a nedvesség az alkatrészbe, s beindul a korrózió. Bizonyos esetekben a gyenge zsírzás, vagy rossz, pl. grafit és lítium kenőanyag felvitele miatt szorulnak meg a vezetők. Ezek az anyagok olyan összetevőkkel rendelkeznek, amelyek miatt megdagadhatnak a gumihüvelyek, s nem tud miattuk szabadon mozogni a féknyereg. Mivel a vezetők mozgásképtelenné válnak, ezért csak egy betét tud a tárcsához nyomódni, felgyorsítva annak kopását. Ha úgy látja, hogy kisebb a belső betét vastagsága, mint a másiké, akkor érdemes megvizsgálni a vezetők állapotát, s ha kell, cserélni őket.

              A vezetőkhöz hasonlóan a dugattyúk is megszorulhatnak a gumitömítések elhasználódása miatt. A fékfolyadék csereintervallumára is nagyon kell figyelni, mivel ennek elhanyagolása miatt akár a dugattyú is korrodálódhat. A rosszul üzemelő dugattyúra olyan jelek figyelmeztethetnek, mint pl. a kerék megakadása forgatás közben vagy az autó csúszása fékezés során.

              Mikor válik csereéretté a féknyereg javítókészlet?

              A féknyereg masszív szerkezet, de ha megszűnik a tömítettsége, levegősödik, akkor eljött a felújítás, csere ideje. Ezt a fékpedál megnövekedett útja mutatja. Elkopik a csapszeg. Beszakad a légtelenítő csavar (mert olyan sokáig nem kellett hozzányúlni a fékhez). Aszimmetrikus kopást tapasztalunk. Zörög a fék, rázkódást tapasztalunk (tolatáskor). Szóval olykor elérkezik a nyeregcsere ideje is. Ilyenkor tengelyenként, vagyis egyszerre legalább kettőt kell újra váltani. Nem szabad halogatni a féknyereg és kapcsolódó alkatrészeinek cseréjét, mert ezzel kockáztatjuk a fékezés hatékonyságát, valamint a kerékcsapágyak túlhevülését! A legbiztosabb módszer egy javítókészlet rendelése.

              Féknyereg javítókészlet használata házilag

              Autóalkatrész webáruházunkban kapható féknyereg felújító készlet, javítókészlet is kedvező áron. Tapasztaltabb, szaktudással rendelkező autótulajdonosok maguk is elvégezhetik a cserét. De figyelni kell, hogy melyik a jobbos és melyik a balos, már ha úgynevezett fix beépítésű féknyereg van a kocsinkban. Az úszónyergek cseréjét mindenképp jobb a szervizre bízni! A féknyergek cseréje után fel kell tölteni hidraulikaolajjal a fékrendszert, a dugattyúkat, vezetékeket pedig légteleníteni kell, ezért arra is ügyelni kell, hogy milyen a légtelenítő csavar állása. Felül kell legyen és megfelelő (általában jelzett) helyen.

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!