Fékpofa csapszeg, csavar
Fékpofa csapszeg, csavar szolgál a fékrendszerben az alkatrész rögzítésére. A fékrendszer és a benne működő fékpofa biztonságtechnikai jelentőségéből fakadóan a csapszeg és a csavar is nagyon kényes szerepet töltenek be. Kapcsolódó fék mechanika autóalkatrészek böngészéséhez kattintson ide!
A fékpofa csapszeg, csavar
Míg a fékpofa csavar feladata bármilyen más csavaréhoz hasonlítható és elég egyszerű, addig a fékpofa csapszeggel érdemes többet és részletesebben foglalkozni, mivel már maga a csapszeg fogalma sem olyan széles körben ismert, mint a csavaré. A csapszeg általában henger alakú, vasból, rézből készült rúd, amely egy csuklós szerkezetek magját alkotja. Körülötte forog maga a csapszeg, amely általában egy mozgó szerkezetet tart össze, úgy, hogy lehetővé teszi annak tengelye körüli elmozdulását. Ebből eredően a csapszeg erős mechanikus hatásnak van kitéve, nem ritkán törik, deformálódik, cserére szorul.
A csapszeg oldható kötőelem
Ez egy oldható kötőelem, azaz nem kell tönkre tenni ahhoz, hogy el tudjuk a beépítés helyéről távolítani. Mégis általában egy már korábban használt csapszeget nem helyeznek vissza, hanem inkább egy újat szerelnek be. Az alkatrész feje általában kerek vagy lapos, néha félgömb vagy négyszögletes. Gyakran van a végén csavarmenet, melyre csavar kerül. Ennek csak az a funkciója, hogy megakadályozza a csapszeg kicsúszását a csuklóból. Van amikor a kicsúszást a fékpofa csapszeg esetében nem egy csavar, hanem csak egy karika, vagy egyszerűen egy sasszeg akadályozza meg.