Fényszóró, autó világítás, lámpa
Fényszóró, autó világítás, lámpa és izzók alá szinte minden besorolható, ami az autóban, vagy azon kívül világít, villog. Komplett világító testek, burkolatok, világítás elemek mellett az autójához megfelelő izzókat is itt, az autóalkatrész webshop felületén kereshet meg, és vásárolhat kedvezményes árakon.
Világítás, autólámpa és fényszorók kívül-belül, télen-nyáron
Az autóközlekedés egyik fontos feltétele, hogy a járművel ne csak fényes nappal, de éjszaka is biztonságosan lehessen közlekedni, magyarul olyan fényszórói, tompított lámpái, köd esetére ködlámpái legyenek, amelyek lehetővé teszik a vezetőnek, hogy az útból eleget lásson ahhoz, hogy biztonságosan haladni tudjon és időben meg tudjon akadály esetén állni. Ezért elengedhetetlen a Fényszóró, autó világítás, lámpa megfelelő működése. Mindezt úgy kell elérni, hogy a saját látási feltételeinek megteremtése közben ne zavarja a közlekedés többi résztvevőjét, vagyis a fényeivel ne vakítson el senkit. Mára számtalan korszerű izzófajtát, olyan világító alkalmatosságot fejlesztettek ki, amely ezeket az igényeket maximálisan ki tudja elégíteni, mégpedig egyre kevesebb energia felhasználásával, ami nem csak takarékos, de környezetkímélő üzemmódot is jelent.
Autó világítások és lámpák - látni és látszani
A fényszórók, egyéb autóvilágítások és lámpa az autóknál nem csak azt szolgálja, hogy a vezető lássa az utat, vagy le tudja olvasni a műszerfalon megjelenő információkat, a kocsi belsejében út közben az utasok újságot tudjanak olvasni, vagy ha leejtenek valamit, azt meg tudják találni éjszaka is, és a csomagtartóban is legyen elég fény a bevásárolt kisebb dolgok kihalászásához, de arra is, hogy a többi autós is időben felfigyeljen ránk, vagy az irányjelzőnk a féklámpánk alapján tájékozódni tudjanak a közlekedési szándékainkról: kanyarodni, sávot változtatni, megállni akarunk-e, fékezünk-e éppen. A nappali világításunk pedig elég erős, de ne vakító legyen. Mindezen berendezéseket megfelelő elektronika működteti, de nem csak ezeket, mert az egyszerű ablaktörlőnknek is bonyolult elektronikus vezérlése van, ami szabályozza a törlőlapát mozgását, mikor álljon le, és mikor induljon visszafelé és milyen sebességgel töröljön. Elektronika vezérli azt az automatikát is, ami – ha víz éri a szélvédőt – ablakmosót permetez a szélvédőre és elindítja az ablaktörlő motort. Webáruházunkban szinte minden autótípushoz megtalálható a fényszóró, autó világítás, lámpa alkatrészek és karosszéria elemek. A fényszóró a legfontosabb autólámpa, amikor a látási viszonyok már nem megfelelőek. Ez az autóalkatrész mutat utat figyelő tekintetünknek. Hibás világítással veszélyes a közlekedés, ezért gondoskodjuk a hibás alkatrészek cseréjéről.
A fényszóró beállítás és fényszóró bemérés házilag is megoldható, de modernebb autóknál, ahol intelligens fényszóró van, bízzuk a szervizre
„Nincsen nekem benne a jogosítványomban, hogy csak nappal, derült időben, száraz aszfaltra érvényes” – szokták mondogatni az öreg sofőrök, ha aggódva óvatosságra intik őket, mert hamar sötétedik, köd, sűrű eső vagy hó van. Ha jól belegondolunk, a legtapasztaltabb sofőr sem vezethet ilyen körülmények között akárcsak valamelyes biztonsággal is, ha nincs az autóján megfelelő világítás. A külső világítást elöl három funkcióval szoktuk megnevezni: helyzetjelző, tompított és távolsági fényszóró (utóbbit a köznyelvben reflektornak is hívjuk). A legegyszerűbb kiképzésnél ez oldalanként két izzót jelent egy vagy két lámpában, a helyzetjelzőé külön van, a tompított és a távolsági fényt ugyanaz a (bilux) fényforrás adja, csak a fényváltó hol az egyik, hol a másik részét hozza működésbe. A távolsági felkapcsolásakor belül, a műszerfalon kék jelzőfény gyullad ki. A korszerű kocsikon lehet nappali menetfény, külön tompított és külön távolsági fényszóró, izzós és ledes világítás, ködlámpa. Kell legyen legalább két irányjelző elöl is meg hátul is, hátul továbbá két féklámpa (a leggyakrabban kiegészítő fékezésjelző lámpa is van), ködlámpa, illetve egy tolatólámpa.
Tudnunk kell, hogy hány és milyen izzó, fényforrás van a kocsinkban, melyik világításkörhöz tartozik külön biztosíték
Ha ugyanazok a lámpák nem világítanak, gyaníthatjuk, hogy nem az izzó égett ki, hanem biztosíték-, vezeték- vagy kapcsolóhiba van. Elvileg – ezt a KRESZ egyébként előírja – minden indulás előtt meg kellene győződnünk róla, hogy a tompított és távolsági fény, az irányjelzők és a féklámpák (mindegyik!) működnek-e. Akinek a tükrön vagy az ajtón vagy a sárvédő oldalán is van irányjelzője, annak azt is működésképes állapotban kell tartania. Márpedig az izzó – különösen az olcsó, gyengébb minőségű – gyakorta kiég. Ha kettő nem működik, rendőr legyen a talpán, aki elhiszi, hogy „éppen most éghetett ki, észre sem vettem”. Az index idegesítően gyorsan kezd el kattogni, ha valamelyik irányjelző lámpánk kiégett. Már csak a látni és látszani elv alapján is, a fényszórók foncsora, burája ne legyen matt, legyenek tartalék izzóink, és ha nagyon bonyolult az autónk ebből a szempontból is, nem tudjuk magunk cserélni, javítani a fényszórókat, lámpákat, akkor bizony akár egy izzócsere miatt is meg kell látogatnunk a szervizt. Többnyire akkor döntünk jól, ha olyan helyet választunk, ahol megkapjuk a szükséges lámpát, biztosítékot, kapcsolót, és mindjárt be is szerelik őket. Intelligens fényszóró és a hagyományos fényszóró összehasonlítása