Keresés terméktípus szerint

              Fényszóró

              Autó fényszóróFényszóró kereső autójához az alkatreszek.hu fényszóró, autó világítás, lámpa kínálatában, kérjük tekintse meg fényszóró izzó kínáltunkat is, és vásárolja meg országosan kedvező árainkon!

              Fényszóró széles választékban kedvezményes áron!

              Fényszóró nélkül nincs személygépkocsi. Talán nincs is olyan autóalkatrész, amelynek meghibásodása annyira jól érzékelhető és látványos lenne, mint amikor az autó világítása kialszik, a gépkocsi félszeművé, vagy teljesen vakká válik. A fényszóró ma már nem csak éjszaka, de nappal is fontos funkciókat lát el.

              Az autófényszóró, melyet ma már meg sem lehet ismerni, annyira más, mint amilyennek – mondjuk – 10 évvel ezelőtt ismertük. Abban azonban máig nincs változás, hogy a fényszóró beállítás legalább annyira fontos az autóvilágítás hatásfoka szempontjából, mint az égő ereje. Webáruházunk ezen részében az autók lámpatestjét vásárolhatja meg, amik a kisebb koccanások alkalmával rongálódnak. 

              Fényszóró beállítás, felújítás

              A helyes fényszóró beállítás és az időnként elvégzendő fényszóró felújítás, a szó szoros értelmében életfontosságú a gépkocsi utasai, de a forgalom más résztvevői számára is. A felújítás célja ugyanaz, mint a lámpatest üvegének polírozása, vagy foncsorozás célja, azaz, hogy az eredeti hatásfokkal működjön az autó világítása az utakon. Egészen pontosan az autó fényszóróban a fényt a gépkocsi elé irányító foncsor minél hibátlanabbul sűrítse a fényt egy fénynyalábba.

              Halogén fényszóró

              A régi, már jól ismert fényszóró típus a halogén, aminek kiváló fényereje van, biztonságot és kényelmes vezetést biztosít számunkra. Alapvetően három kivitelét alkalmazzák: a kivetítő rendszerűt, a reflektorral, valamint klasszikus záróüveggel való fényelosztásút s végül az átlátszót lámpaüveggel ellátott tükröző rendszerűt. A halogén lámpák fényárama 30 százalékkal, élettartamuk pedig 50 százalékkal több a hagyományos verziókénál. Hatékonyságukat a jód- és brómtartalmú gáztöltet biztosítja, melyben az izzó kikapcsolását követően az izzószálról működés közben kijutó fémgőzök legnagyobb része az izzószálra épül vissza. Legfőbb előnyük, hogy tulajdonképpen zéró újragyújtási és felfutási idejük van. Sajnos hátrányuk is van. Ez a 3 év körüli élettartam és a napfénynél is sárgább szín, s nem elhanyagolható a korlátozott fényáram sem.

              LED fényszóró

              A lámpa megválasztásakor, mint otthon a lakásban, a gépkocsik esetében is egyre fontosabb manapság az energiatakarékosság. A megfelelő fényerő mellett nagy figyelmet szentelnek a tervezők annak, hogy a gépkocsinál alkalmazott minden lámpa minél hatékonyabban alakítsa át az energiát fénnyé. A LED technológia tökéletes választásnak bizonyulhat az energiatudatos autótulajdonosok számára: hosszú élettartammal, páratlanul rövid reakcióidővel rendelkeznek a LED fényszórók. A fehér LED-ekkel ellátott nagy fényerejű új fényszórók például egyidejűleg látják el a nappali menetfény és a helyzetjelző lámpák funkcióit is.

              Xenon fényszóró

              Xeon fényszóróEA xenonlámpák egyik fő ismérve, hogy két-háromszor is nagyobb a fényintenzitásuk, mint a többi típusé. A mai mesterséges fényforrások közül színhőmérsékletük, s a színeloszlásuk alapján is a xenonlámpák azok, melyek a legjobban megközelítik a napsugárzás tulajdonságait. A halogén sók és xenon gáz jelenlétében lejátszódó gázkisülést kamatoztatják működésük közben. Az állapot fenntartásához 35 Watt teljesítmény is elégséges kb. 100 Voltos feszültségszinten. A 2500 órát is meghaladó élettartamuknak köszönhetően is kiemelkednek társaik közül. Működtetésük azonban egy eléggé költséges frekvencia- és feszültségszabályozó alkalmazását kívánja, mivel a gázkisülés kizárólag 20-25kV-os gyújtóimpulzussal indítható be. Lévén, hogy a xenonlámpák nagyobb fénykibocsátással bírnak, ezért nemcsak jobban világítanak, de rossz beállítás esetén jobban is vakítanak. Hogy ezt a problémát elkerüljük, földrészünkön kizárólag csak automata fényszóró beállítóval és fényszórómosóval együtt használhatóak a xenon fényszórók. A szabályokban csak az izzók formájára és teljesítményére van előírás, így elméletben alkalmazhatjuk a növelt fényerejű izzókat a fényszórókban, azaz kivétel nélkül eleget tesznek a H4-es szabványnak. A fokozott teljesítményű izzók, pl. a 100W-osak természetesen nem részesülhetnek H4-es jelölésben, következésképp nem is lehet őket alkalmazni a H4-es izzók pótlójaként.

              Adaptív fényszóró

              Manapság egyre inkább terjednek az ún. adaptív fényszórók, melyek nagyban hozzájárulnak a sofőr látásviszonyainak javításához, általuk sokkal biztonságosabbá válik a vezetés. Egyrészt statikus kanyarvilágítást alkalmaznak az autógyártók, ahol egy kiegészítő reflektor világítja meg a derékszögű kanyarodási területet. Ezzel szemben a dinamikus kanyarvilágításnál a fénycsóva teljesen automatikusan követi a haladási irányt a kormányzási szögtől és a haladási sebességtől függően. Az adaptív kanyarvilágításnál pedig szenzorok monitorozzák az olyan paramétereket, mint mondjuk a menetsebesség vagy a kormányszög. A menetirányt, sebességet és a különböző időjárási körülményeket figyelembe véve automatikusan igazítják az első fényszórók a világítást.

              Tuning fényszóró

              Ezek a csodás, vagy másoknak szörnyen csicsás tuning lámpák, kinek-kinek ízlése szerint olyanok, mint a férfi nyakkendők, soha nem lehet tudni, hogy kinek melyik tetszik a tuning lámpák közül, és meddig marad egy-egy csodás darab divatban. Nem kell ezen sokat filózni, mert a világítás ugyanolyan terepe az egyéni ízlés kiteljesedésének és ugyanolyan játéktere az autósok fantáziájának, mint mondjuk a kipufogó tuningolása. Miért pont a világítás lenne kivétel, és ha a gépkocsin gyakorlatilag minden lehet tuningolni, akkor miért pont a fényszóró maradna ki belőle?
               
              Autó izzó készletnek mindig kell lenni pótlás képpen, mivel a gépjárművet vezető személyek a forgalmi információk körülbelül 90%-át vizuális úton szerzik be, ezért nagyon fontos, hogy minden gépjármű az útviszonyoknak megfelelően legyen láthatóvá téve.

              Betekintés a fényszórók történetébe

              Egy kis bevezetés a fényszórók történetéről, hogy megértsük, mikor mit kell választani. A múlt század második évtizedétől folytattak eredményes kísérleteket a tompított fényű fényszórók használatával, hogy a sűrűn lakott európai országokban az úton szembejövők elvakításának csökkentését elérjék. Ezek a termékek, azóta is úgynevezett fényvetítő tükör meghatározott pontjába pozícionált, cserélhető izzólámpákkal kerülnek a kereskedelmi forgalomba. A lámpa izzószálát egy kanál alakú fémlemez árnyékolja, emiatt úgy tűnhet, hogy fénykévéjüknek egy világos-sötét vonal határolná. Az egyik legrégebbi típusú fényszórók a bilux lámpával rendelkező, kétszálú, távolsági és tompított fényforrásokat is hasznosító fényszórók, melyeket már 1924-ben is használtak az európai gyártású kocsikban. Néhány évtizeddel később, 1957-ben divatba jöttek a tompított aszimmetrikus fényszórók. Megjelenésükkel csökkent az elvakítás gondja. Működési elvében egy ún. fényujj a kulcsszereplő, amely az úttest jobb felén a baltól jobban előrenyúlik. Ezt a bennük alkalmazott kanalas izzó árnyékoló lemeze valósítja mag 15 fokos leélezésének köszönhetően.

              A fényszóró belső falán az izzószál fémgőzei lecsapódnak, aminek eredményeképp az izzók belső fala elfeketedik. Ezt gátolja meg a lámpa halogén gáztöltete, mivel elősegíti a fényszóró kioltása után a fémgőzök izzószálra történő lecsapódását. Ez több jó tulajdonsággal is jár. Például az izzók élettartama meghosszabbodik, és nem mellékesen elősegíti a fényáram duplázódását a halogén lámpákban, melyeket már az 1970-es évek óta használnak az autófényszórókban. 1971-ben újdonságként a bilux halogén izzók jelentek meg az európai gépkocsigyártás iparában. Ezt követte az 1983-ban bevezetett elliptikus, majd az 1988-ban a szabad térgeometriájú fényszórók. Ezek voltak a mérföldkövek a fényszórók fejlődésében. Az 1990-es évek termékei között került a piacra a legutóbbi nagy fejlesztés keretein belül megálmodott, a fényszórók fényforrásainak következő generációja, mely a gázkisülésű lámpákhoz kapcsolódik.

              Fényszórók rendszerezése kialakítás alapján

              A gépkocsi fényszórók felépítésüket tekintve 3 nagy csoportba sorolhatók: 1. a szórólencse nélkül működő tükröző, 2. a szórólencsés vetítő és 3. (az előbbieket egyesítő) a tükröző-vetítő.
              Az 1. tükröző rendszerűek csoportját tovább rendszerezhetők parabolikus, és szabad térformájú reflektorokra.
              A 2. vetítő rendszerű fényszórók csoportjába az elliptikus fényszórók tartoznak.
              A 3. tükröző-vetítő rendszerű kategóriát az elliptikussal kevert, szabad térformájú lámpák alkotják. 

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!