Opel Kapitan
Opel Kapitän alkatrészek összesen 24 éven át készültek az azonos nevű modellhez, mégpedig úgy, hogy először 1938 és1940 között, majd 8 év kihagyás után az 1948-1970-es időszakban.
Az első Opel Kapitän alkatrészek
Opel Kapitän alkatrészek egy nagy luxus autóhoz készület, mégpedig az úgynevezett KAD modellek utolsó darabjához, amely abban is határkőnek számít, hogy ez volt az Opel háború előtti utolsónak kibocsátott modellje. Az Opel Kapitän alkatrészek részben 3 különféle modellhez készültek. A KAD hármasában a Kapitän, az Admiral és a Diplomat tartozott, ami három luxus autó volt. Az első Opel Kapitän alkatrészek egy 4 ajtós saloonoz és egy 2 ajtós coupéhez készültek. A háború előtti modell a korához képest igen modern és bátor vonalvezetésű volt. Egy 2,5 literes, 73 lóerős motor repítette 118 km/h sebességgel. A háború kitörése után leállították a modell és az Opel Kapitän alkatrészek gyártását, addig 25371 darab készült belőlük.
Hét generáció a háború után
A háború után 8 évig nem gyártották a modellt. Az követően átlag 3 éveként rukkoltak elő egy új változattal, így a 22 év alatt 7 generációt sorolhatunk fel, amelyekhez ilyen vagy olyan Opel Kapitän alkatrészek készültek. Soha nem volt egy nagy szériában gyártott modell, hiszen nem egy népautót akartak belőle csinálni, hanem egy igazi luxus autót a kivételesen jó módú autósoknak és ez sikerült is. Az Opel mind a három KAD modellnél ugyanazt a stratégiát folytatta. Nagy motorok, luxus felszerelés és igényes kivitelezés. Az amerikai piacra 4.6 literes Chevrolet V8-as motor a majd 5 méter hosszú monstrumba. Akik ezeket a kocsikat vásárolták nem kérdezték a sofőrtől, hogy mennyiért tankolt.
Típus | Évjárat | Alváz |
---|---|---|
KAPITÄN | 1955/05 - 1958/12 | |
KAPITÄN A | 1964/03 - 1968/12 | |
KAPITÄN B | 1968/08 - 1971/12 | |
KAPITÄN P | 1958/05 - 1963/12 |