Alfa Romeo 156
Az olasz autógyártó 1997-ben dobta piacra a 156 modellt a 155-ös utódjaként. Igen csak szívélyes fogadatatásban volt része az autónak, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az 1998-as európai Év autója címet ez a modell kapta. Azért is számít ez olyan nagy dolognak, mert a márka történetében a 156 volt az első olyan Alfa, amely megkapta ezt a kitüntető elismerést.
Az Alfa Romeo 156 visszatért a régi gyökerekhez
Ami a 156 dizájnját illeti, a tervező Walter da Silva visszatért a régi modellek stílusjegyeihez. A 155-ös Alfát jellemző szögletes formavilágot leváltotta a híres elődökre jellemző kerekebb formákra. A hátsó ablakkeretbe eldugott kilincsnek köszönhetően kupénak kinéző járgány valójában négyajtós változat volt.
Ami a motort illeti, ott maradtak az elődnél, és az onnan már jól megszokott 1.6, 1.8 és 2.0 Twin Spark, továbbá egy 2.5-es hathengeres benzinmotorral szerelték őket. Na persze azért a dízeles verziókról sem feledkeztek el! Az akkoriban óriási szenzációnak tartott Common-Rail szisztematikájú 1.9 és 2.4-es JTD motorral árusították a 156 dízel változatait. A szemkápráztató formavilágának és technikai újításainak köszönhetően óriási népszerűségre tett szert a széria, így a többi Alfa Romeo tervezésénél is ezt a formavilágot gondolták tovább.
Megszületik a kombi verzió is
Elég sokat kellett várni rá, de 2001-ben kiadták a 156 kombi verzióját is Sportwagon fantázianévvel. Megérte a szépségét a praktikusságra cserélni; sokkal nagyobbá tették a csomagtér méretét, így egy egészen sportos kombi jött létre belőle. Egy évvel később az utasteret is áttervezték, valamint a motorválasztékot is felturbózták egy kicsit. Behozták a 2.0 JTS benzines és az 1.9 és 2.4 MJTD motorokat – ez még tovább lendített a népszerűségükön. Mi több az év végére piacra dobták a 156 csúcsmodelljét, a GTA-t is. Szinte ámulatba ejtő teljesítménnyel ruházták fel: kapott egy 3.2 V6-os 250 lóerős motort; egy igazi erőgéppé vált.
Elég sűrűn végeztek ráncfelvarrást a modellen akkoriban; 2003-ban például újra elővették, de az eredeti tervező által megalkotott formavilágon nem esett csorba. Giugiaro megőrizte a dizájnt, de mégis egy még Alfásabb 156 modellt alkotott meg. A trendet meglovagolva a Sportwagon továbbfejlesztésével gyártottak egy négykerék meghajtású Q4-es, valamint egy emelt hasmagasságú Crosswagon verziót is.
Típus | Évjárat | Alváz |
---|---|---|
156 | 1997/09 - 2005/10 | (932_) |
156 Sportwagon | 1997/02 - 2006/05 | (932_) |