Vezérműlánc feszítés vezetés
Vezérműlánc feszítés vezetés gondoskodik arról, hogy az autó legnagyobb igénybevételnek kitett motorblokk alkatrésze, a vezérműlánc megnyúlása esetén is kellő erővel feszüljön.
A vezérműlánc feszítés vezetés feladata
A nagyobb teljesítményű motorokban a vezérműben vezérműszíj helyett vezérműlánc köti össze a motor egyes alkatrészeit és továbbítja a nagy nyomatékot. A vezérműlánc sokkal tovább bírja a strapát, mint a szíjak, de idővel azért fokozatosan nyúlik és kopik. Ezt muszáj ellensúlyozni, mert ha nem, zörögni fog a motor, pontatlanná válhat a vezérlés, szélsőséges esetben a vezérműlánc megcsúszhat, vagy el is szakadhat, ami komoly károkat okozhat a motorban. Mindez részben ellensúlyozható a vezetősínek és a feszítők segítségével.
A vezérműlánc feszítés vezetés meghibásodása
A vezérmű az autó egyik legfontosabb és legnagyobb igénybevételnek kitett rendszere. A vezérmű meghibásodásáról árulkodó jel, ha a motor csörög. A kopott, meglazult vezérműláncot hosszú használat, nagy futásteljesítmény után akkor is cserélni kell, ha a feszítő még éppen ellensúlyozni tudja a nyúlását. Ilyenkor célszerű a feszítőt és a csúszósíneket is lecserélni. A vezérműkészletek a vezérműlánc és a feszítő mellett a vezetősíneket is tartalmazzák, de külön csúszósín készlet is vásárolható. A vezérműláncot, a feszítőt és a csúszósíneket csak szervizben tudják megfelelően ellenőrizni.