Teljes tömítéskészlet
Teljes tömítéskészlet is vásárolható webáruházunkban a felújításra váró motorokhoz, ezzel megkönnyítheti saját munkáját. Ráadásul még spórolhat is ahhoz viszonyítva, mintha külön-külön venné meg a szett elemeit. Az elhasználódott, kopott tömítések és szimeringek cseréje garanciát jelent az erőforrás megbízható működéséhez. További autó motor tömítések is elérhetőek webáruházunkban!
Mit jelent a gyakorlatban egy teljes tömítőkészlet?
Egy autómotorban igen sok tömítés van, hiszen nélkülük nem lehetne szivárgás, meghibásodás nélkül összeilleszteni a különböző, gyakran nagy energiával és gyorsan mozgó alkatrészeket. A különböző szetteknek, tömítés garnitúráknak sokszor akkor is teljes tömítőkészlet a neve, ha valójában nem teljesek, hiányzik belőlük néhány fontos tömítés. Ezt persze jelzik is a forgalmazók, olvasható például, hogy "szelepszár tömítés nélkül". A hiány nem feltétlenül baj, csak éppen erre is figyelni kell. Lehet, hogy a hiányzó alkatrészre nincs is szükségünk, de ha mégis, kereshetünk egy másik szettet, vagy megvehetjük az eredetileg kiszemeltet, külön kiegészítve a hiányzó tömítéssel, attól függően, melyik a gazdaságosabb megoldás.
Ha tényleg teljes a tömítéskészlet, akkor az jellemzően tartalmaz a hengerfejhez, a kipufogó- és szívócsonkhoz, a forgattyúházhoz, a szelepfedélhez, az olajbetöltőhöz, továbbá a szelepekhez is tömítéseket. Egy jó minőségű szett elemei olyan anyagokból készülnek, amik hatékonyan ellenállnak a magas üzemi hőmérsékletnek. Nem igazán állapíthatunk meg kimondott élettartamot az esetükben, csereérettségüket a rendellenes üzemelésből állapíthatjuk meg. Bizonyos alkatrészek cseréjekor a tömítéseket is cserélni kell attól függetlenül, hogy elhasználódtak-e vagy sem. Általában a motor és kapcsolódó alkatrészeinek cseréjére jellemző ez. Mivel a motor szétbontása nem csak időigényes, de elég komplex folyamat is, ezért érdemes már egy teljes tömítéskészlet vásárlásán elgondolkozni. Így garantáltan minden elem meglesz, amire csak szükség lehet a folyamat során.
Mi történhet a teljes tömítéskészlet elemeivel?
Noha a magas hőmérséklettel szemben ellenállónak képezik ki őket a gyártók, idővel mégis kikezdheti őket, elveszíthetik rugalmasságukat. Különösen igaz ez pl. a szelepszár szimeringekre. Ha csökken a flexibilitásuk, elkezdik beengedni a motorolajat az égéstérbe, az autó elkezdi „csipegetni” az olajat. További árulkodó jel lehet még, ha kékes színű a kocsiból távozó kipufogógáz. Ezzel szemben a fehér kipufogó füst arról árulkodik, hogy hőkárosodás érte a mechanizmust a motor túlhevülése következtében. Ez jellemzően a hengerfej tömítéseknél szokott jelentkezni.
Fontos, hogy a teljes tömítéskészlet elemeinek beszerelését mindig szakértő végezze, ellenkező esetben ugyanis eldeformálódhatnak. Ha ez bekövetkezik, csökkenni kezdhet a motorolaj nyomása, szivárogni kezdhet a kenőanyag. Épp ezért semmiképp se hagyja figyelmen kívül az erre utaló, felvillanó figyelmeztető lámpákat a műszerfalon!
Elég nagy a választék teljes tömítőkészletekből
A gyári garnitúrákon kívül is nagy a választék, sok gyártó készít kiváló utángyártott termékeket, a gyárit megközelítő minőségben. Ilyen márka például az Ajusa, a Corteco, a Glaser, az Elring vagy a Payen. A tömítéseket többféle kiszerelésben lehet kapni, a teljes tömítéskészlet mellett van például külön alsó és felső tömítés készlet. Az utóbbiak is érdekesek lehetnek, ha a motor meghibásodása, kopása egy meghatározott területre korlátozódik. Ne feledjük, sokféle tömítés van, például hengerfej tömítés, szelepfedél tömítés, olajteknő tömítés, szívósor és kipufogósor tömítés, főtengely szimering, vezérműtengely szimering és szelepszár szimering - és ezek egyenként is beszerezhetők.