Kézi sebességváltó befecskendező szivattyú szimering, adagoló tömítés
Szimering segítségével lehet a leghatékonyabb tömítő hatást elérni mozgó alkatrészek határain. A szimering akár forgó tengely, akár alternáló mozgást végző tengely tömítéseként az egyik legelterjedtebb tömítés fajta. Másik motorblokk alkatrészekre is szüksége lenne? Tekintse meg teljes kínálatunkat!
Milyen szimering létezik?
A szimeringek fajtái és típusai megszámlálhatatlanok. Nincs az autózásnak, a gépkocsi motorjának, futóművének olyan részegysége, ahol ne lenne szimering beépítve. Szimering van a főtengelynél, a vezérműtengelynél, a kormányműnél, az erőátviteli rendszerben is. Egy másik csoportosítási kritérium lehet, a szimering anyaga. Itt is óriási a választék. A gumi és a fém szimeringektől kezdve a műanyag vagy kerámia szimeringekig, vagy ezek kombinációjáig. Valamennyi közös tulajdonsága, hogy erős mechanikai igénybevételnek vannak kitéve, nem ritkán nagy hőhatást is ki kell bírniuk és ellenállóknak kell lenniük a vegyszerekkel szemben is.
A szimering működési elve
A klasszikus szimeringek egy fémházból állnak, mely fémház egyrészt a dinamikus tömítőajkat hordozza, másrészt pedig a statikus tömítésért felelős. A szimeringek tömítőajka, amely általában rugalmas alapanyagból készül, a forgó tengely felületére fekszik fel. Eközben egy rugógyűrű nyomja radiálisan a tengely felületére. A forgó mozgás következményeként a tömítőajkaknál egy kb. 1 mikromilliméter méretű rés keletkezik. Ezen a résen keresztül olaj lép ki a tömítőajak kenéséhez és hűtéséhez. A szimeringek egyre újabb és újabb változatai követik a növekvő igénybevétel miatt változó igényeket. Egyre jobban állják a hőt, a nagy fordulatszámot, és ellenállnak a kenőanyagok adalékainak is.