Szelepfedél tömítés
Szelepfedél tömítés – ahogy neve is elárulja – a szelepfedél tökéletesen zárt illeszkedését biztosítja. A szelepfedél pedig a gyújtótekercseket és a gyújtógyertyákat foglalja magában, és itt van a motorolaj betöltő nyílása is. További motorblokk alkatrészeket keresse áruházunkban!
Szelepfedél tömítés vs. paszta – melyik a nyerő?
Mint a legtöbb autótömítés, így anyagából adódóan a szelepfedél tömítés is idővel elhasználódik, deformálódik, veszíthet rugalmasságából, töredezik – bármelyik folyamat is induljon be, mindenképp motorolaj szivárgás lesz a vége. Érdemes nagyobb figyelmet szentelni az állapotára, időnként ellenőrizni, hiszen sokkal olcsóbb venni egy új szelepfedél tömítés készletet, és kicseréltetni, mint mondjuk megvárni, míg beüt a krach, és egy komolyabb motorhiba keletkezik a szivárgás miatt. Sok autósban felmerül a tömítőpaszta használata, amikor cserére kerülne sor, eléggé megoszlik a vélemény róla az autós berkekben, még az autógyártók között is. Azért, ha egy új szelepfedél tömítés mellé kiváló minőségű tömítőpasztát is használunk egyidejűleg, abból nem igazán származhat baj, sőt! Műanyag szelepfedelek esetében pl. kimondottan jót tehetünk vele.
Szelepfedél tömítés hiba esetén a csere a megoldás
Amennyiben tönkremegy, elhasználódik a szelepfedél tömítés, akkor nincs lehetőség javításra, mindenképp cserél(tet)ni kell. Az első lépés mindig a szelepfedél fedelének levétele a hengerfejről. A nagyfeszültségű kábeleket is le kell szedni a fedélnél. Ne feledkezzen meg a fedelet a hengerfejhez rögzítő csavarok kiszedéséről sem! Mindig meg kell tisztítani a hengerfej rögzítőfelületét. Mielőtt felrakná az új tömítést, mindenképp ellenőrizze, hogy nem-e sérült vagy hibás. A művelet második felében következhet az új szelepfedél tömítés felhelyezése – nagyon kell figyelni a csavarok megfelelő meghúzására! Minden esetben, amikor szivárgás miatt kerül sor a tömítéscserére, meg kell vizsgálni a motorolaj szintet is, s szükség esetén pótolni.