Szekunder levegő rendszer SLS
Szekunder levegő rendszer, röviden SLS biztosítja, hogy hideg indításkor a túl sok üzemanyagot tartalmazó keverék tökéletlen égése miatt hátramaradó oxidálatlan anyagokat a kipufogógázban újra oxidálni lehessen plusz levegő hozzáadásával. További motorblokk alkatrészek és motor tömítések elérhetőek áruházunkban!
A szekunder levegő rendszer feladata
A motor hideg indításkor az egyenletes járáshoz dúsabb keveréket használ. Mivel az autó katalizátora csak mintegy 300 C fokos hőmérséklettől hatékony, ezért a motor működésének kezdő időszakában a károsanyag-kibocsátás magas. A kipufogógázban található el nem égett vagy csak részben oxidált szénhidrogén és szén-monoxid részecskék friss oxigén betáplálásával másodlagos oxidációra kényszeríthetők. Ezt segíti elő a szekunderlevegő-rendszer, amely friss levegőt juttat a kipufogócsonkba, és újra indítja az oxidációs folyamatot, ami hőt termel és ezzel gyorsítja katalizátor üzemi hőmérsékletre melegedését.
A szekunder levegő rendszer működése
A szekunderlevegő-rendszer a motor indítása után körülbelül a 20. másodperctől csak igen rövid ideig (60-90 másodpercig) van működésben. A működtetés időtartamát a hűtőfolyadék hőmérséklete határozza meg. A rendszer működésének felügyelete az úgy nevezett lambda szonda jeleit használja fel. Ez a jeladó tájékoztatja az autó vezérlését az ideális üzemanyag és levegőkeverék aránytól való eltérésről. A jel felhasználásával az autó agyközpontja ki tudja számolni, hogy a szekunder levegő rendszer jól működik-e.