Forgattyúház szellőztető, szelepfedél légtelenítés
Légtelenítés alatt azt értjük, ha egy folyadékkal működő rendszerből eltávolítjuk az odakerült és bezáródott levegőt. Erre azért van szükség, mert a légbuborék, vagy légzárvány akadályozza például a motor hűtőrendszerének működését, megbénítva akár az egész motorblokk egység működését.
Hűtőrendszer légtelenítés
Azért, hogy az autó légellenállása minél kisebb legyen, a modern kocsik orr-részét alacsonyra tervezik. Ez viszont azzal a kellemetlenséggel jár, hogy a hűtő felső pontja lejjebb kerül, mint a motor szintje. Amikor a hűtővizet leengedjük természetesen a rendszerbe levegő kerül, ezért szükséges a légtelenítése. Feltöltéskor viszont ez a levegő nem tud teljes mennyiségében távozni és a hűtőrendszer legmagasabb pontjára szorul. Ez régebben a hűtő betöltő nyílása volt, így akkor még automatikusan légtelenítette magát. Modernebb gépkocsiknál a légtelenítési eljárást külön kell elvégezni.
A fékrendszer légtelenítés
A fékrendszerbe szorult levegő rontja a fékezés hatékonyságát, veszélyforrást jelent. A levegős fékrendszer legszembetűnőbb tünete a szokásosnál puhább fék, ami gyors pumpálásra felkeményedik. Gyakran a fékbetétek cseréje után tapasztalunk ilyet. A légtelenítés két emberes feladat, az egyik a légtelenítést végzi a féknél, míg a másik a fékpedált nyomja, pumpálja. Először kicsit lazítsuk meg a légtelenítő csavart, majd a segítő kezdje nyomni a féket. A csavart lassan nyissuk tovább és figyeljük a fékfolyadék megjelenését a csőben. Néhány centi fékolaj magasságnál zárjuk el a légtelenítő csavart. Ezzel légtelenítettük az adott munkahengert. Ismételjük meg a többi keréknél is ezt a műveletet.