Keresés terméktípus szerint

              Főtengely

              FőtengelyFőtengely alakítja át a robbanómotorokban az alternáló, tehát a dugattyúk révén létrejövő egyenes mozgást forgó mozgássá. A főtengely minden motor leginkább igénybe vett alkarésze, ezért főleg kovácsolt acélból készül és kiemelten fontos a motorblokk részek és motor tömítések között.

              Főtengely hiba és csere

              A motor teljesítménye csökkent, kopog, menet közben leáll, falja az olajat és ehhez hasonló jeleket tapasztalunk, amikor a gépkocsink motorja annyira elhasználódott, hogy felújításra, motorgenerálra van szükség. Általában ilyen alkalmakkor kerül csak sor a főtengely és kapcsolódó alkatrészei, mint például a csapágyak cseréjére is. A főtengely csere, ahogyan említettük, általában egy motorgenerál része. Ritkán fordul elő, hogy csak cserélni kelljen egy motorban. Ez a művelet mindig együtt jár a vezérmű, a vezérműlánc, a dugattyúk, a dugattyú perselyek, a szimmeringek cseréjével is.

              Főtengely felújítás és köszörülés

              A felújítás kisebb beavatkozás, mint a főtengely csere, vagy egy motorgenerál. Általában a főtengely felújítás csak a hajtókar és az alsó csapágy cseréje szokott lenni. Érdemes az említettek mellett elvégezni a szimmeringek cseréjét is. A vezérmű, vagy egyéb hiba, esetleg sérülés, a motor hűtésének komoly zavara a hajtókarok deformálódásához, esetleg a főtengely deformálódásához vezethet. Ezt, ha a hiba nagysága lehetővé teszi és a motor még nem túl öreg, akkor nem a főtengely cseréje, hanem a köszörülése lehet a gazdaságos megoldás. Minden ilyen esetben azonban szakszerű méréseket kell elvégezni, hogy a főtengely még köszörülhető-e.

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!