Könyökcső levegőszűrőhöz, szívókönyök, szívócső
Csövek, vezetékek garmadája hálózza be az autónkat. Funkciójuk nagyon sokrétű és ennek megfelelően az anyaguk is, amiből készülnek. Ma már a leggyakoribb a csöveknél a fém mellett a műanyag és a gumi. A vezetékek fémhuzalok, leginkább műanyag szigeteléssel vannak ellátva. Tekinste meg teljes motorblokk alkatrészek és motor tömítések készletünket!
Csöveken jut be minden és csövön távozik minden az autóból
A legegyszerűbb csövek mellett az autók motorjaiban egészen bonyolult, komputer vezérlésű csövek is vannak. Az egyszerűbb csövek közé tartozik például az üzemanyagcső, vagy a fűtéscsövek, amelyekben a motor hője áramlik vagy az utastérbe, vagy a motor hűtőrendszerének hőcserélőjéhez. A motorok egyik legfontosabb és legbonyolultabb alkatrésze is „csak” egy cső, a szívócső. Ez határozza meg, hogy mennyi levegő jusson egy adott pillanatban az üzemanyag-levegő keverékhez, hogy a motor az optimális teljesítményre legyen képes egy adott fordulatszámon. A másik fontos cső a kipufogó cső. Ez nem annyira bonyolult, de nem is olyan egyszerű a katalizátoraival és egyéb szűrű berendezéseivel, továbbá extrém magas hőmérsékletet és komoly rezgési terhelést is ki kell bírnia.
A vezetékek sokasága hálózza be az autónkat
A vezetékekből is kilométernyi van egy átlagos autóban. Ezek az elektromos áramot, az elektromos jeleket továbbítják az autóban. Az egyik legfontosabb, ami az áramellátó egységet, az áramfejlesztőt, vagy az akkumulátort köti össze az elektromos meghajtású mellékberendezésekkel. Az ablaktörlőtől kezdve az autórádióig és a gépkocsi külső világításáig bezárólag. Ezek a vezetékek ma jórészt műanyaggal szigeteltek. A legfontosabb, amit az autós velük kapcsolatban tehet, az az, hogy nem bántja őket. Ügyel, hogy a vezetékek ne bomoljanak ki a rögzítő kötésekből és nem érjenek hozzá mozgó, vagy forró alkarészekhez, mert ezek tönkre tehetik a szigetelésüket, de el is szakíthatják őket, ami azonnal észrevehető lesz, mert valami nem megszűnik működni az autóban.