Turbónyomás szabályozó, állító elem
Állító elem azoknak az autóalkatrészeknek a neve, amelyek a motor vagy az autó más motroblokk egységeinek működése során arról gondoskodnak, hogy az egyes alkatrészrészek egymáshoz viszonyított helyzete állandó maradjon.
Az állítóelem funkciója
Az állítóelem tehát arra szolgál, hogy amikor egymással szemben két alkatrész távolságának folyamatos betartására van szükség, de ezek – ilyen vagy olyan okból – főleg a kopás következtében egymástól eltávolodnak, akkor az eredeti távolságukat utólag újra beállítani lehessen. Ilyen allergikus távolság például az, ami a szelephézagot adja és amely a motor felmelegedése során az anyag hőtágulása miatt lecsökken, bár a motor működéséhez arra lenne szükség, hogy ez a távolság konstans maradjon. Ezt a problémát oldja meg a szelephézag állító elem, ami automatikusan utána állít a megváltozott szelephézagon.
Az állító elem ma már általában automatikus
A megkopó fékbetéteknél is arról gondoskodik, hogy a távolság a fékbetét és a fékdob között a fékbetét kopása miatt ne legyen a megengedettnél nagyobb. Itt is automatikus az állító elem működése. Az ilyen automatikus működés lehet folyamatos vagy szakaszos. Az előbbi azt jelenti, hogy az állító elem a szükséges távolságot minden pillanatban tartja, tehát folyamatosan biztosítja. A szakos viszont csak akkor avatkozik közbe, állít a távolságon, ha a távolság egy határértéket meghaladó mértékben változik meg.