Lengéscsillapító nyomástároló
Lengéscsillapító nyomástároló a neve annak a gyakran kulacsra emlékeztető tartálynak, ami az aktív kerékfelfüggesztési rendszerek légrugózásos lengéscsillapítóinál a megfelelő nyomás fenntartását szolgálja. További lengéscsillapítók, autórúgó, futómű alkatrészek rendeléséhez kattintson ide.
Lengéscsillapítás levegővel
A légrugózásos, aktív kerékfelfüggesztéseknél a stabilizációs feladatot ellátó lengéscsillapítót is légkompresszor látja el energiával, ami csak a benzinmotor működésével együtt áll rendelkezésre. E hátrány kiküszöbölését szolgálja a lengéscsillapító nyomástároló. Ez oldja meg azt is, hogy a parkolóba állított légrugózásos autó ne „hasaljon le”, amikor a benzinmotor leállása után a kompresszor már nem tartja az üzemi magasságban a karosszériát. A csomagtartóban elhelyezett sűrített levegő ellátó és tároló egység, a gördülőmembrános légrugó a lengéscsillapítóval egybe építve, közösen látják el a menetstabilizáció és a rugózás feladatát.
Lengéscsillapítás magas fokon nyomástároló segítségével
Mára a lengéscsillapítás, a rugózás és az elektronikus szintszabályozás egy egységes rendszert alkot, amit közös kompresszor lát el a megfelelő nyomással, de a lengéscsillapító nyomástárolója egyben kiszolgálja a légrugó és a szintbeállító igényeit is. Vannak azonban olyan korszerű megoldások is, ahol a lengéscsillapító és a légrugó külön rendszert képez, és egymástól függetlenül lehet őket beépíteni és kiszereli is. A legújabb fejlesztésekben a szintek menet közben a sebesség függvényében állíthatók. Az első és a hátsó légrugók is gördülőmembránosak és a lengéscsillapítóval koncentrikus elrendezésűek. A hátsó lengéscsillapítók PDC kivitelűek (Pneumatic Damping Control). Ma a csúcs az a rendszer, amit mindkét futóműre szerelt két-két érzékelő vezérel és automatikusan állítja be a menetszintet. Ezek az érzékelők szabályozzák a reflektor megvilágítási szögét is.