AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Lengéscsillapító választása.

Lengéscsillapító kereső olcsó árakon minőségi gyártóktól, minden autótípushoz az alkatreszek.hu lengéscsillapítók, autórúgó, futómű kínálatában, tekintse meg széles választékunkat!

Lengéscsillapító keresése autójához kedvező áron és kiváló minőségben

Lengéscsillapító mérés segítségével autószervizünkben meggyőződhet annak állapotáról, cseréjének szükségességéről. Minőségi Kyb és Monroe termékeinket országosan kedvező áron rendelheti meg webáruházunkban! FIGYELEM! Az árak 1db-ra értendőek, autótípustól függően létezik jobbos, balos vagy mindkét oldalra szerelhető. Ahhoz, hogy a kellő lengéscsillapítást fenntartsuk, a lengéscsillapítókat mindig tengelyenként párban kell cserélni! 


Keresse meg az autójának megfelelő lengéscsillapítót:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Ha kifolyt az olaj és már nem lehetséges a felújítása, akkor időszerű cserélni, újat vásárolni. Rossz lengéscsillapító használatával veszélyes a vezetés! Ilyenkor a féktávolság meghosszabbodik, a kocsi kormányozhatósága, menetstabilitása pedig csökken. Sajnos a lengéscsillapító hibát nem mindig lehet észrevenni, legtöbbször csak vészhelyzetben tapasztaljuk fontosságát.

KYB lengéscsillapító akció

Nem kell akció!

Áruházunkban folyamatosan kedvezményesek az árak. Üzletünkben megtalálhatóak gázos, olajos és sport lengéscsillapítók is. Webáruházunkban a következő márkák közül választhat: Al-ko, Bilstein, Boge, Corven, Delphi, Denckermann, Japanparts, JOPEX, Jp Group, Kyb, Magneti Marelli, Mapco, Metzger, Nipparts , Starline, Starmann, Vemo, Sachs és Monroe lengéscsillapítók. Kínálatunkban biztos megtalálja autójának legmegfelelőbb alkatrészeket, hogy biztonságban vezethessen mindig az utakon. Ha segítségre van szüksége az alkatrész kiválasztásában, akkor az autója adataival, alvázszámának megadásával kérjen segítséget ügyfélszolgálatunktól.

Monroe lengéscsillapító akció

Hozza el szervizünkbe lengéscsillapító mérésre autóját, ahol szerelőink gyorsan és könnyedén megállapítják az állapotát, illetve, hogy szükséges-e felújítani, javítani vagy cserélni kell. Nálunk minőségi választék várja, országosan alacsony árakon!

Fajtáinak és működésüknek ismertetése

Lengéscsillapító felépítése

Tekintsük át a lengéscsillapító funkcióit! Köztudott, hogy Magyarországon nem túl jó az utak minősége… Nem szükséges a Duna-Tisza közi tanyavilág dűlőútjain furikázni, hogy érezzük az autó rázkódását. Elég, ha csak a közutak kátyúiba, bordáiba, felgyűrődéseire hajtunk. Ahhoz, hogy ezeket a viszontagságokat elnyelje az autó, mechanikus és kinetikus rugók kerülnek beszerelésre a gyártásukkor. Típusonként eltérő a felszereltség és annak helye: lehet benne kúpos ütközőbakos, nyomásra kiképzett hengeres spirálrugó, hidraulikus vagy légrugó, esetleg laprugó vagy ezek párosításai is. A légrugóról érdemes tudni, hogy lényegében egy dugattyús, gázos vagy olaj lengéscsillapítóról van szó. Ha nem lenne lengéscsillapítás a kocsikban, akkor egy adott sebességhatáron túl már nem tudnánk irányítani, vezetni őket. Manapság és webáruházunk palettáján is lengéscsillapító alatt a már említett gázos vagy olajos alkatrészt értjük.

Gázos vagy olajos?

Az általános hiedelem szerint a gázos lengéscsillapító sokkal jobb, mint az olajos verzió. Ám valójában, ha a hétköznapi, átlagos utcai használatot tekintjük, akkor nincs teljesítmény- vagy árbeli különbség a két fajta között. A közhiedelmet dönti meg az a tény is, hogy a kocsik 10%-ába kerül csak egycsöves nagynyomású gázos lengéscsillapító. Azoknak a tulajdonosoknak, akiknek az autójuk nem ebbe a kis százalékba tartozik, oda kell figyelniük a vásárlásnál, hogy csak azokba a kocsiba szerelhetőek ezek az egycsöves gázos verziók, amiket eredetileg is ezzel gyártottak. A kocsik legjelentősebb részét tehát vagy kétcsöves gázos, vagy olajos lengéscsillapítóval látják el. Az elmúlt 1 évtizedben az autógyárak jellemzően gázos változatot szereltek modelljeikbe, olajosat már csak a régebbi, gyárilag is ezzel készült kocsikhoz kell rendelni.

Mindkettő feladata az autó úton tartásának biztosítása, azaz a futómű rugózásának, függőleges irányú mozgásának csillapítása. Abban az esetben, ha váratlanul kell irányt változtatni, akkor ez az alkatrész garantálja a kocsi menetstabilitását. Ezen túl biztosítja a rövidebb féktávot a szükséges szituációkban, mérsékeli az autó rázkódását és végül lassítja az abroncsok, futómű elemek elhasználódását.

A két típus működési elve

Ha presszió éri az olajnyomásos lengéscsillapító szárát, a dugattyú tágabb szelepein keresztül kiárad az olaj, a fenékszelep pedig csukva van. Ebben az állapotban a szárat eléggé könnyű benyomni. Ám ha elindul, akkor az olajnak a szorosabb szelepeken kell átpréselődnie a dugattyú felé. Ilyenkor a fenékszelep kinyitódik, hogy az olajnak szabad utat adjon, s így a szárat sokkal strapásabb kihúzni.
A gáznyomásos lengéscsillapító működési elve sokban hajaz a fenti megoldáshoz. Annyi csupán az eltérés a fentihez képest, hogy a gáz szüntelen pressziót gyakorol az olajra, így felhevüléskor sem engedi felhígulni az olajat.

Lengéscsillapítót méretnu 80 000 km-ként, cserélni pedig tengelyenként párban kell

Lengéscsillapító hiba tünetei

Szomorú tény, hogy manapság már minden 6. kocsi meghibásodott lengéscsillapítóval közlekedik, ami nehezíti egy esetleges baleset megelőzését. A problémát valójában az jelenti, hogy az alkatrész apránként kopik, és a vezető így észre sem veszi, hogy a kormányzás egyre vontatottabbá válik, a féktáv pedig egyre csak hosszabbodik. Épp ez az ijesztő benne, hogy a lengéscsillapító hiba általában már csak szélsőséges szituációban mutatkozik meg, például egy hirtelen kerülésnél vagy vészfékezésnél. Így hát rendkívül fontos a lengéscsillapító rendszeres megvizsgáltatása egy szerelővel, legalább 80 000 megtett kilométerenként.

Hibák figyelmeztető jelei

A magyar utak állapotára való tekintettel a lengéscsillapító autóinkban gyorsabban kopik az átlagosnál, ezért a csere ideje is hamarabb érkezhet el a vártnál, noha nem olcsó móka. Figyeljen a kocsija jelzéseire! Gyanús lehet, ha kanyarodásból kifelé a kocsi meginog, vagy ha megrázkódik az eleje hirtelen gyorsításnál. Aggodalomra adhat okot az is, hogy fékezéskor félrehúz a kocsi, a féktáv pedig nagyobb, mint szokott lenni. Egyértelműen nehezebb az autót irányítani kátyús, göröngyös utakon, ilyenkor intenzív, kopogó hang jelzi a lengéscsillapító hibát. Ilyenkor az úttartás rosszabbodik, a kitörés esélye megnő, nehezebben kanyarodik, esetleg bedől az autó, súlyosabb esetben pedig fel is borul. Időnként érdemes ránézni az alkatrészre, hiszen ha olajfoltot lát rajta, akkor is hibáról van szó. Nehezebb kanyarodásnál, ha az átlagosan jobban dob az oldalszél, akkor valószínűleg az átlagosnál gyorsabban, egyenetlenül, kagyló alakban kopik az abroncs. Bármelyik jelet is tapasztalja, vigye azonnal szervizbe a járművet! Szervizünkben szinte pillanatok alatt bemérik az alkatrészt, és ha elhasználódott, akkor ki is cserélik. Még mindig olcsóbb időben cseréltetni, sokkal drágább lesz, ha sokáig jár a rosszal!

Monroe, a lengéscsillapítás és felfüggesztés technológia ismertetése.