Keresés terméktípus szerint

              Üzemanyagszűrő

              Üzemanyag szűrőÜzemanyagszűrő minden dízel és benzin üzemű autótípushoz az alkatreszek.hu autószűrők kínálatában, tekintse meg minőségi kínálatunkat és olcsó árainkat! Üzemanyagszűrő cserével az autók teljesítménye is javul.
              „Az üzemanyagszűrő kiemelten fontos szerepet lát el: megakadályozza, hogy az üzemanyagban található veszélyes szennyeződések a befecskendező fúvókába és szivattyúba jussanak. Egyaránt megtalálható dízel és benzines autókban. Az üzemanyagszűrő csere ideje meghibásodás vagy a csereperiódus lejártával szükséges” – írja szakcikkében a Gumi.hu. De mikor van feladatunk a szűrővel, és egyálaltalán mi ennek az apró, de annál fontosabb alkatrésznek a feladata? Mutatjuk!

              Mikor kell cserélni az üzemanyagszűrőt?

              Az üzemanyagszűrőt bizonyos időközönként cserélni kell; a kényesebb, dízel üzemű autóknál például 30-40 ezer kilométerenként szokták. Persze ennyi is csak akkor, ha optimális üzemanyagot töltünk bele. Nagyobb általánosságban azt ajánlják a szerelők, hogy minden második olajcserénél cseréltessük az üzemanyagszűrőt is.
              A common rail rendszerek esetében gyakorlatilag mindegyik olajcsere alkalmával cserélni kellene az üzemanyagszűrőt is, hogy meghosszabbítsuk a rendszer élettartamát. Termékpalettánkon megtalálhatók a közkedvelt Hengst, Filtron, Sct, Denckermann, Delphi, Bosch, Mann üzemanyag szűrők mellet a Blue Print, Sofima, Ufi, Nipparts, Purflux, Mecafilter, Mahle-Knecht, Kiak, Japanparts márkák termékei is.

              Mi az üzemanyagszűrő feladata?

              Az üzemanyagszűrő rendeltetése szerint az üzemanyagokban rejtőző szennyeződések motorba való bekerülését gátolja meg. Továbbá funkciója még az is, hogy már a befecskendezőig, karburátorig, dízelnél pedig a porlasztóig se kerülhessenek be részecskék, kosz, por, amelyek teljesen eldugíthatják az üzemanyag befecskendező rendszert. Ezáltal nem csak hogy rontják a motor hatásfokát, de akár teljesen tönkre is tehetik az erőforrást.

              Milyen típusai vannak az üzemanyagszűrőnek?

              Az általános üzemanyagszűrők csőcsatlakozókkal kapcsolódnak rá az autó üzemanyagrendszerére, egy zárt, fém vagy műanyag házban helyezik el őket a gyártók. Ugyanúgy alkalmazzák őket benzin- és dízelüzemű kocsikban is. Előbbiekben bizonyos típusokat többlépcsős szűrőrendszerrel alakítják ki, hogy növelni tudják a szűrési hatékonyságot, továbbá az alkatrész élettartamát.
              A mai modern üzemanyagszűrő betéteket már fémelemek alkalmazása nélkül készítik a gyártók, főként a dízelmotorokban használják őket. A motorra szerelt szűrőházban kell őket cserélni. Speciális, az üzemanyaggal szemben rendkívül ellenálló műanyagból gyártott fedelet és vázat kapnak. A fém alkatrészek mellőzésével egyszerűbbé válik az újrahasznosításuk.
              Léteznek úgynevezett felcsavarható (spin-on) olajszűrők is, melyeknek felépítése hasonló az általános típusúakéhoz, annyi különbséggel, hogy ezekbe nem szerelnek a gyártók belső megkerülő szelepet. Ennek oka, hogy a motor égésterébe csakis a színtiszta üzemanyag jusson be. Inkább a szűrő eldugulása következtében kialakuló üzemanyaghiány miatt álljon le az erőforrás, mintsem szennyezett, koszos üzemanyaggal járjon. Előszeretettel alkalmazzák a gyártók ezt a típust, mivel sokkal kevesebb eséllyel jutnak szennyeződések az üzemanyagrendszerbe az üzemanyagszűrő cseréjekor.

              Eltömődésének, meghibásodásának okai 

              Ma már nagyon ritka, hogy az üzemanyagrendszer annyira eltömődik, hogy a motor kihagy, rángat, esetleg le is áll, különösen a magasabb fordulatszám esetén. Az ilyen tüneteket általában az elektromos rendszer, a gyújtás hibája okozza. De ha ilyet tapasztalunk, és a gyújtás ellenőrzése is megtörtént, okkal gondolhatunk az üzemanyagrendszer elszennyeződésére. Ilyenkor szükséges az üzemanyagszűrő cseréje, extrém esetben az egész rendszer tisztítása.
              Talán az eddigiekből is kiderült, hogy az üzemanyagszűrő létfontosságú szerepet tölt be járműveink zavartalan működésének biztosításában, mivel védelmet nyújt a motor és egyéb kulcsfontosságú alkatrészek számára az apró, de káros szennyeződésekkel szemben. Ennek ellenére ez a védelem nem örökéletű, és idővel a szűrő eltömődhet, ami különféle problémákat okozhat a jármű működésében. A szűrők pontosan kialakított alkatrészek, amelyek papírból készülnek, így biztosítva a szükséges pórusméretet és eloszlást az apró részecskék kiszűréséhez. A hajtogatott kialakítás növeli a felületet, így hosszabb ideig képesek hatékonyak maradni.

              De milyen konkrét jelek utalnak az eltömődésre?


              •    A jármű nehezen, esetleg kellemetlen szagok kíséretében indul hideg időben.
              •    A kipufogógáz színe eltér a normálistól: túl fehér vagy túl sötét lehet.
              •    A kipufogó rendellenes hangokat ad ki, például durrog vagy kopog.
              •    Megnövekedett üzemanyag-fogyasztás figyelhető meg.
              •    A motor teljesítménye csökken, esetleg teljesen leállhat.
              •    Az üzemanyag-ellátás akadozhat vagy teljesen megszakadhat.
              •    Az üzemanyag-szivattyúban rövidzárlat alakulhat ki.

              Ezek a tünetek más problémákra is utalhatnak, így könnyű félreértelmezni őket. Azonban, ha ezeket észleljük, érdemes először az üzemanyagszűrő állapotát ellenőrizni és szükség esetén cserélni, mielőtt más, bonyolultabb javításokba kezdenénk. Sok esetben ez az egyszerű intézkedés megoldhatja a problémát, és helyreállíthatja járművünk zavartalan működését.

              Azon kívül, hogy beszennyeződhet, eltömődhet az üzemanyagszűrő, még különböző mechanikai sérülések is érhetik, mi több, a tömítés vagy a ragasztás is megsérülhet. Hamarabb adódhat gond az alkatrésszel, ha gyakran tankolunk a kocsiba gyenge minőségű üzemanyagot, sokszor járatjuk alapjáraton a motort. A szakszerűtlen beszerelés miatt is jelentkezhetnek problémák így, ha nem bízunk magunkban, inkább végezze szerelő a műveletet. 

              Az üzemanyagszűrő cseréje házilag is elvégezhető

              Sok autótulajdonos inkább a szerelőkre bízza az üzemanyagszűrő cseréjét, ami valójában nem olyan bonyolult, hogy otthon, némi tapasztalattal házilag is kicseréljük. Benzines kocsikban zömében az üzemanyagtanknál, az üzemanyagpumpa mellett találjuk az üzemanyagszűrőt, a dízelekben viszont a szellőzőrács alatt, a motor felett. A modell kialakításától függően sokszor az üzemanyag vezetéket is le kell venni a szűrőről cserénél, majd kivenni az alkatrészt a tartójából. Az üzemanyagszűrők technológiája az évek során jelentősen fejlődött. A modern szűrők képesek mikron méretű részecskék kiszűrésére is, biztosítva az üzemanyag tisztaságát és védelmet nyújtva a legkorszerűbb rendszerek számára is. 

              Mit mond erről a szakma?

              A Totalcar a téma kapcsán nagyon hasonlóról ír, mint amit korábban mi is kifejtettünk. Mint hangsúlyozzák, az üzemanyagrendszer egészsége kulcsfontosságú a jármű hosszú távú működésében. Az üzemanyagban lévő szennyeződések, mint amilyenek a lerakódások vagy a tankból kioldódó anyagok, könnyen bejuthatnak az üzemanyagrendszerbe, ez igen komoly károkat okozhat. A szennyeződések eltömíthetik az szűrőt, ez pedig gátolja az üzemanyag áramlását, hatékonyságát, ezáltal növelve a szerelési költségeket, akár több százezer forintos nagyságrendben is. Az üzemanyagszűrő rendszeres cseréje ezért elengedhetetlen a drága javítások elkerülése és az üzemanyagrendszer optimális működésének fenntartása érdekében.
              A modern járművekben alkalmazott nagy nyomású befecskendező rendszerek különösen érzékenyek a szennyeződésekre. Ezek pontos adagolást és magas nyomást igényelnek az üzemanyag befecskendezéséhez, ez pedig fokozottan teszi őket sebezhetővé a szennyeződésekkel szemben. Az üzemanyagszűrő itt játssza a legfontosabb szerepet, mint egyfajta pajzs, amely megvédi a rendszer érzékeny részeit a káros részecskéktől.

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!