Keresés terméktípus szerint

              Izzítógyertya

              Izzítógyertya

              Honnan tudhatom, hogy cserére szorul?

              Az izzítógyertya, mint minden kopóalkatrész, idővel elhasználódik, és szükségessé válik a cseréje. Az izzítógyertya állapotának ellenőrzése során érdemes figyelni a nehézkes indításra, az izzítási idő meghosszabbodására és a füstölésre, amelyek mind a cserét indokolhatják.

              A fent leírt probléma esetén böngésszen izzítógyertya, valamint további autó gyújtás, izzítás alkatrész kínálatunkban!

              Hogyan működik az izzítógyertya?

              Az izzítógyertya feladata, hogy hideg időben is segítse a dízelmotor indítását. A dízelmotoroknál nem gyújtógyertya, hanem az üzemanyag kompressziója indítja be az égést, de hidegindításkor az izzítógyertya biztosítja a szükséges hőmérsékletet. 

              A gázolaj gyulladáspontja 338 °C, amit a sűrítés + izzítógyertya kombinációja ér el hidegindításkor. Az izzítógyertya nem a gázolajat gyújtja be közvetlenül, hanem a levegőt és az égésteret melegíti elő. A régebbi motorok örvénykamrával, levegő-előmelegítéssel segítettek, míg a modern rendszerek a precíz befecskendezéssel érik el ugyanezt. Az izzítógyertyák áramellátását az akkumulátor biztosítja, és egy elektronikus vezérlőegység szabályozza az izzítási időt. 

              Melyek az izzítógyertya fő részei?

              Az izzítógyertya egy gyertyaházból és egy izzórúdból áll, amelyeket egy szabályozó- és fűtőtekercs egészít ki. A gyártás során a rozsdamentes izzórudat légmentesen sajtolják a gyertyaházba. A csatlakozónál szigetelőgyűrű vagy műanyag alkatrész biztosítja a megfelelő tömítést.

              Miért fontos a megbízható márkájú izzítógyertya választása?

              A minőségi izzítógyertyák, mint például a Bosch vagy a Denso (a teljesség igénye nélkül), gyors izzítási időt biztosítanak, akár -30 °C fokos hőmérsékleten is. Ez hozzájárul a motor gyors indításához, csökkentve a környezet terhelését. A megbízható márkák, mint az NGK és mások, garantálják a hosszú élettartamot és a hatékony működést.

              Az izzítógyertya tényleg nem minden indulásnál, és nem minden hőmérsékleten izzít?

              Így igaz, a legtöbb modern dízelmotorban az izzítás csak hidegindításnál szükséges. Ha a hűtőfolyadék hőmérséklete elérte kb. a 15 °C-ot, az elektronika általában nem kapcsolja be az izzítást, mert a kompresszió önmagában is elegendő hőt termel a gyulladáshoz. Ha az izzítás-jel indítás előtt világít az a normális működés, a gyertyák ilyenkor felfűtenek.

              Amennyiben nem világít az izzítás-jel hideg motor mellett, az hibára utal (pl. gyertya kiégett, relé hiba, kábel hiba). Ha villog menet közben az izzítás-jel, az rendszerhibát jelez (nem csak izzítógyertya, lehet az üzemanyagrendszer is).

              Mikor esedékes az izzítógyertya cseréje?

              Az izzítógyertya cseréje szükségessé válhat, ha 

              • az izzítási idő meghosszabbodik, 
              • a motor nehezen indul, vagy 
              • füstölést tapasztalunk. 

              Az elektronika a korszerű autókban figyeli az izzítás hatékonyságát, de régebbi modelleknél a a hosszabb indítási idő utalhat problémára. A gyertyák ellenőrzése és cseréje javasolt, ha ezek a tünetek jelentkeznek.

              Mit tegyek, ha az izzítógyertya meghibásodására utaló jeleket tapasztalok?

              Régebbi dízeleknél a műszerfalon egy izzításjelző lámpa mutatja, hogy mikor melegedett fel a gyertya. Ezeknél a típusoknál a kulcsot csak akkor szabad továbbfordítani (indítóállásba), ha a lámpa kialudt. Majd az izzítógyertyát azonnal kikapcsolta a rendszer indítás után.

              Korszerű dízeleknél, amelyek elektromosan vezéreltek már, az ECU vezérli az izzítógyertyákat. Indításkor csak akkor engedi a befecskendezést, ha az izzítás már hatékony. Sok modern motorban az izzítógyertya indítás után is tovább működik pár másodpercig („utóizzítás”), hogy a henger ne köhögjön, ne füstöljön, és gyorsabban elérje az üzemi hőmérsékletet.

              Ha az izzítógyertya hibás, a legegyszerűbb megoldás a cseréje. Érdemes mindig tartalék izzítógyertyát tartani, és a cserét szakszervizben végeztetni. Alkatrész webáruházunk széles választékot kínál, ahol kedvező áron beszerezhetőek a minőségi termékek.

              Milyen márkájú izzítógyertyák érhetők el a webáruházunkban?

              Webáruházunkban számos márka izzítógyertyái elérhetők, mint például Ngk, Bosch, Denso, Beru, Japko, Japanparts, Magneti Marelli, Champion, Nipparts, és még sok más. Ezek biztosítják a megfelelő teljesítményt és megbízhatóságot minden típusú dízelmotor számára.

              Összefoglalásul

              Az izzítógyertyák kulcsfontosságú szerepet játszanak a dízelmotorok megbízható indításában, különösen hideg időben. A cseréjük akkor válik szükségessé, ha a motor nehezen indul, füstöl, vagy hosszabb izzítási idő tapasztalható. Minőségi márkák választása hosszú távon biztosítja a motor hatékony működését és környezetkímélőbb üzemelését. Érdemes rendszeresen ellenőrizni és szükség esetén cserélni az izzítógyertyákat a megfelelő motorteljesítmény érdekében.

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!