Keresés terméktípus szerint

              Izzító relé

              Izzító reléIzzító relé vezérelte utánizzítás teszi lehetővé a dízelmotoroknál, hogy a gépkocsi indulásakor is megfelelő legyen az égéstér hőmérséklete. A dízelmotorok működéséhez ugyanis az összesűrített levegőnek annyira fel kell melegednie, hogy a befecskendezett gázolaj meggyulladjon. Válogasson teljes autó gyújtás, izzítás alkatrész kínálatunkból!

              Hideg motor esetén a hőmérséklet nem elegendő a motor indításához, ilyenkor kap főszerepet az izzítórelé

              Az izzítórelé a gyertyák kiegészítő alkatrésze, pontosabban ez ad elektromos energiát a gyertyáknak, amikor jelzést kap az ECU-tól a motor beindításakor. Amint a gyertyák elérik a működési hőmérsékletüket, az elektromos energiaellátás is leáll. Az izzítórelé esetében nem igazán beszélhetünk átlagos élettartamról, javítása pedig szinte minden esetben cserét jelent. Persze azért vannak kivételek, amikor mondjuk az érintkezők megtisztítása, a rögzítők meghúzása is orvosolhatja a problémát.

              Izzítórelé hiba következtében a hideg motor nehezen indul. Mivel az alkatrész nem indítja be az előmelegítést, ami az izzítógyertyák feladata. Persze a rossz indulás hidegben visszavezethető lehet akár az akkumulátor gyengeségére is. Azt is tudni kell, hogy a reléhiba nem egyedül a dízelüzemű járművek sajátja. A hideg indítást elősegítő előmelegítő rendszer ugyanis benzines motorokban is van. Tehát az izzítórelé üzemelésére ott is oda kell figyelni. Cseréjét szakszervizre érdemes bízni! Azt ugyanis nem egyszerű megállapítani, hogy ha hidegindításnál problémáink vannak, mi is az ok valójában. 

              Mi vezethet izzítórelé meghibásodáshoz?

              Az izzítórelé hibának számos kiváltó oka lehet, gyakori például az őt védő burkolat tömítettségének megszűnése. Mivel ilyenkor nedvesség és szennyeződések juthatnak a relébe, oxidálódhatnak az érintkezők. Ráadásul a lerakódó szennyeződések megakadályozhatják a forgórész mozgását. Ha a vezérlő érintkezők képtelenek áramkört nyitni, akkor idővel túlmelegednek, végezetül teljesen el is égnek. Nem csak az érintkezőkre és a forgórészre veszélyes a bejutó nedvesség és kosz, a tekercs szigetelőrétegét is károsíthatják. Amint ez megtörténik, rövidzárlat alakulhat ki a tekercshuzalokban.

              Ritkábban ugyan, de a csatlakozók megrepedése, illetve a mozgásban lévő érintkezők túlhevülése is okozhatja az izzítórelé túlmelegedését. Amint azt észleli, hogy nem nyílik a relé, azonnal ellenőriztesse a feszültség stabilitását. Mindig a gyártó műszaki előírásainak megfelelő alkatrészt rendeljen!

              Télen gyanús lehet, ha csak nehézkesen indul be a motor vagy, ha nem hall kattanást az indítókulcs elfordításakor – ilyenkor érdemes ellenőriztetni a relét. Szintén izzítórelé hibára utaló egyértelmű jel lehet, ha az izzítógyertya figyelmeztető jelzőfény nem alszik el a műszerfalon. Az is, ha egyáltalán nem kapcsol fel. Mindig figyelje a fedélzeti számítógép jelzéseit, s ne vegye félvállról az intő jeleket.

              Izzítórelé javítás vagy csere?

              Lehet, hogy tényleg elengedhetetlen a javítása, de az is gyakran fordul elő, hogy magukkal az izzítógyertyákkal van baj. Sőt, az sem kizárt, hogy csak egy vagy két gyertya hibás, ami elég az indítási problémákhoz. Természetesen reléhiba esetén a leggyakoribb a csere. Amikor a szervizben sikerül megállapítani, hogy az izzítórelé hibásodott meg, és nincs más megoldás, csak a csere, akkor azért érdemes átfutni néhány alkatrész webáruház oldalait, és utánanézni, hol úszhatjuk meg legolcsóbban az alkatrészvásárlást. Azt persze tartsuk szem előtt, hogy az izzítórelé is márka-, sőt, típusspecifikus alkatrész, vagyis egy Volkswagen Golfhoz Golf izzító relé, egy Opel Vectrához Opel Vectra izzító relé tartozik. Szerencsére az alkatrész webáruházak jól áttekinthetőek, ezért könnyen megtalálható a kocsinkhoz szükséges darab.

              Az izzítórelé otthoni cseréje esetén minden esetben ajánlott megjelölni kiszereléskor a vezetékeket, mert a kapcsolási elrendezését tilos megváltoztatni. Így elkerülhető a helytelen beszerelés. Fontos az is, hogy csere közben semmiképp se érje nedvesség az alkatrészt, víz hatására oxidálódhat az izzítórelé, szélsőséges esetben pedig akár rövidzárlat is keletkezhet.

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!