Gyújtókondenzátor
Gyújtókondenzátor vagy gyújtás kondenzátor akadályozza az ívképződést a megszakító érintkezőkön az autónk gyújtás rendszerben. Böngésszen teljes autó gyújtás, izzítás alkatrész választékunkból!
A gyújtókondenzátor feladata
Az Otto-motorok égésterében az üzemanyag-levegő keveréket elektromos ívkisülés (szikra) gyújtja meg. A gyújtás rendszer feladata, hogy létrehozza az ívkisüléshez szükséges feszültséget és az áramot a megfelelő időpontban a gyújtógyertyára juttassa. Hagyományos gyújtás estében a vezérlés a primer körben folyó viszonylag nagy áram időzítését a megszakító ki-be kapcsolásával valósítja meg. Amikor a megszakító ki van kapcsolva, a gyújtókondenzátor akadályozza meg az ívképződést a megszakító érintkezői között, azzal, hogy elvonja a magas feszültséget a megszakítóról. A korszerűbb gyújtásoknál már elektronikus alkatrészek veszik át a megszakító szerepét.
A gyújtókondenzátor hiba
Ha a gyújtókondenzátor elromlott, elkerülhetetlen az ívképződés a megszakítón. Ez azért káros, mert a megszakító anyaga így gyakorlatilag apránként elég, elkezd fogyni, az érintkező felületeket pedig oxid réteg vonja be, és az rosszul vezeti az elektromos áramot. Ha a gyújtókondenzátor tönkrement az autónkban, a kondenzátorcserével egyidejűleg a megszakító érintkezőinek tisztítását is el kell végezni. Ezek ugyanis biztosan beégtek, amíg az autónk motorja rossz kondenzátorral üzemelt. Ha az alaplapban már sokszor lett a gyújtókondenzátor cserélve, az is előfordulhat, hogy a rögzítése már nem oldható meg.