Gyújtáselosztó részek
A gyújtáselosztó a gyújtási központ egysége, és irányítja a motor működését. A gyújtáselosztó juttatja el a szükséges feszültséget a gyújtógyertyákhoz, mely által a hengerekbe lévő üzemanyag begyúl. A további autó gyújtás, izzítás választék ide kattintva érhető el.
A gyújtáselosztó részek és működésük
A gyújtáselosztó áll gyújtáskapcsolóból, gyújtótranszformátorból, gyújtáselosztóból, gyújtókondenzátorból, centrifugális előgyújtás állítóból, depressziós előgyújtás állítóból, és gyújtógyertyákból. A gyújtáselosztó, a megszakító,a kondenzátor, a centrifugális előgyújtás szabályozó, és a vákuumos előgyújtás szabályozó egy szerelési egységet alkot. A gyújtáselosztónak köszönhetően a motor hengereiben megvalósul a gyújtás. A gyújtótranszformátor primer tekercsében lévő áramot megszakítja, azért, hogy a szekunder tekercsben nagyfeszültségű áram keletkezzen. Az áram bizonyos hengerek gyújtógyertyájához jut, és a motor fordulatszámhoz megfelelően szabályozza az előgyújtás pillanatát.
A gyújtáselosztó részek le-és visszaszerelése, valamint ellenőrzése
A gyújtáselosztó részek leszerelésénél fontos, hogy először a gyertyapipákat húzza le a gyertyákról, és az elosztófedélből távolítsa el a gyújtótranszformátorra vezető kábelt, valamint húzza ki a gyújtótranszformátor egyes jelű kivezetésénél levő kábelt. A vákuumos előgyújtás szabályozón levő műanyag tömlőt távolítsa el, utolsó lépésként a gyújtáselosztó tartót, és a motoron levő tartó közötti csavart csavarozza ki. A gyújtáselosztó részek visszaszerelése fordított sorrendben történik. A gyújtáselosztó esetében fontos, hogy ellenőrizze az érintkezők érintkezési, zárási szögét, a szikra szögelosztását. Az ellenőrzését magas fordulatszám mellett végezze, azaz a szikra hossza a szikráztatón 2 mm legyen.