Keresés terméktípus szerint

              Légtömegmérő

              LégtömegmérőLégtömegmérő, légmennyiség mérő, MAF-szenzor kereső autójához országosan kedvező árakon és széles választékban az alkatreszek.hu kínálatában. A légmennyiségmérőt (MAF-szenzort) alapvetően légtömegmérőnek nevezi az autószerelők és az autótulajdonosok többsége. A mai modernebb, elektronikával dolgozó motorok egyik legfontosabb szenzora. Vásároljon olcsón minőségi autó érzékelők, jeladók, kapcsolók, elektronika autóalkatrészeket!

              A légtömegmérő működése és cseréjének fontossága

              Légtömegmérő gondoskodik a korszerű befecskendező rendszerrel ellátott motoroknál a beáramló levegő mennyiségének és sűrűségének méréséről. Erre azért van szükség, hogy a motorok számítógépes vezérlése a megfelelő levegő-üzemanyag arányt tudja beállítani.

              Tulajdonképpen nem is a levegő tömegét méri közvetlenül, hanem annak hőmérsékletét, egészen pontosan hűtő hatását, ami a hőmérséklet mellett a beáramló levegőmolekulák mennyiségétől és sűrűségétől függ. Az alkatrész belsejébe beáramló levegő útjába egy felfűtött szálat vagy lapkát helyeznek, amelynek hőmérséklete csökken a beáramló levegő függvényében. Ez megváltoztatja a szál ellenállását, ami mérhető, s ezáltal az adatot a komputeres vezérléshez lehet továbbítani. Előnye, hogy a levegő mennyiségét és sűrűségét egy alkatrésszel lehet megállapítani, aminek adatait nem befolyásolja a jármű tartózkodási helyének tengerszint feletti magassága sem.

              A légmennyiségmérő meghibásodása és ennek okai

              A leggyakoribb hibaforrás a légtömegmérő esetében a szennyeződés. A MAF-szenzor forró érzékelőjére a beáramló levegőből szennyező részecskék tapadhatnak, éghetnek rá, aminek következtében helytelen, hamis adatokat mér, és továbbít a komputerhez. Ez azt eredményezi, hogy túl dús elegy kerül az erőforrásba, s következésképp olyan jelet kap a kuplung a komputertől, mintha nagyobb nyomatékra lenne szükség az adott motorteljesítményhez. Arról nem is beszélve, hogy ezzel megnő a motor károsanyag-kibocsátása, üzemanyag-fogyasztása, akadozni kezd a motor, lassul az autó gyorsulása. Mindezt figyelembe véve a légtömegmérő rendkívül fontos alkatrésze az autónknak. Így tehát, ha erőtlenebbé válik kocsija, érezhetően rángat a motor, intenzívebb a kipufogófüst, mint előtte, megnő az üzemanyag-fogyasztás, akkor ajánlott a légtömegmérő, az EGR-szelep vagy a lambdaszonda háza táján szétnézni.

              Az érzékelt mennyiség szerint továbbít jelet a motorvezérlőhöz

              Az autó motorjának elektronikája ezen jel alapján határozza meg, hogy mennyi üzemanyagot szükséges befecskendezni az optimális arány eléréséhez. A munkáját a lambdaszonda segíti, egészíti ki, a két alkatrész együtt gondoskodik arról, hogy folyamatosan adott legyen az erőforrás ideális terhelése, teljesítménye, s nem utolsó sorban az üzemanyag-takarékosság. A légtömegmérő munkáját több módon is magunk elé képzelhetjük a levegőáramlás következtében kialakuló nyomás szenzorálása által. Az autók zömében egyébként ún. hőfilmes szenzor dolgozik, ami konstans hőmérsékleten működik, viszont a rajta átáramló levegő hűti. A légtömegmérőben a membrán előtt és után is egy-egy ellenállás működik, amik a hőmérséklet függvényében továbbítanak értéket. Amikor nincs levegőáramlás, akkor egyforma értéket továbbít a kettő. Ám, mivel az alkatrészen átáramló levegő hűtő hatással bír, ezért feszültségdifferencia képződik a két ellenállás közt. Tulajdonképpen ezt tekintjük annak a mérhető jelnek, aminek köszönhetően ki tudja számítani a MAF-szenzor a levegő mennyiségét. Ennek köszönhetően érhető el az optimális üzemanyag-levegő arány, valamint kipufogógáz-visszavezetés.

              Tisztítási és javítási tanácsok

              Ahogy már korábban említettük cikkünkben, a hőfilmes légtömegmérő rendkívül érzékeny a különböző szennyeződésekre, porszemcsékre, vízre stb., épp ezért legtöbbször az elszennyeződés miatt szokott hiba jelentkezni. Nagyon fontos odafigyelni az állapotára, a kötelező szervizek elvégzésére, hiszen az elhasználódott levegőszűrő miatt sokkal hamarabb tönkre mehet a légmennyiségmérő. Mivel egy szenzorról beszélünk, ezért elengedhetetlen a javításhoz egy hibakódolvasó. Utóbbi olyankor is jelezhet problémát, ha nem maga a légtömegmérő ment tönkre, hanem mondjuk a tápfeszültséggel van gond valamiért. Magyarán a hibakód megjelenésével nem feltétlen kell egyből az alkatrész cseréjére gondolnunk, de nagy valószínűséggel ez jelenti majd a megoldást.

              Maga a légtömegmérő javítás nem mindig bonyolult, főleg olyankor, ha elegendő kiszerelni, majd kitisztítani a probléma orvosolásához. Viszont tapasztalatlan autótulajdonosoként, ha még soha nem szerelted szét a kocsidat, inkább meg se próbálkozz vele! Bízd a légtömegmérő tisztítást egy szerelőre vagy szervizre! A dízelautósoknak még inkább oda kell figyelniük az alkatrész állapotáram ugyanis ezekben hamarabb kialakulhat elszennyeződés.

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!