ESP jeladó
ESP jeladó, ami az elektronikus menetstabilizáló rendszer egyik legfontosabb eleme, gondoskodik arról, hogy az autó akkor is megőrizze a stabilitását menet közben, ha vezető elvesztette az uralmát fölötte. Tekintse meg további autó érzékelők, jeladók, kapcsolók, elektronika alkatrészek választékunkat!
Az ESP jeladó küldetése az autó használata során.
Az ESP jeladó és a hozzá tartozó rendszer kötelező tartozéka tavaly novembertől minden új autónak, amelyet az EU terültén értékesítenek. A biztonságos közlekedést szolgáló zseniális megoldás lényege, hogy amikor az ESP jeladó érzékeli csúszásveszélyt, ami akár az alul-, akár a túlkormányzás miatt lép fel, a rendszer csökkenti a motor teljesítményét és egymástól függetlenül fékezi az egyes kerekeket. Ez az esetek 80 százalékában megakadályozza az autó kipördülését. Ebből is látszik, hogy az ESP menetstabilizáló rendszer sem képes csodákra, tehát a fizika törvényeit nem tudja áthágni, ellenben segíti azok érvényesülését.
Az ESP jeladó működése
Az ESP öt fő alkatrészből áll. Ezek nagy része elektronikus berendezés, főleg jeladók és kommunikációs egység. A tényleges menetstabilizációt az integrált vezérlőegységgel ellátott hidraulikus modul végzi. Az ehhez szükséges információkat három ESP jeladótól, szenzortól kapja, amelyek a következők: kerékfordulatszám jeladó, kormányszög jeladó, a kocsi közepén elhelyezett szögsebesség- és oldalgyorsulás szenzor. Van még egy egység, amely az ESP és a motorvezérlés közötti kommunikációt vezérli. Az ESB rendszert a Bosch fejlesztette ki a múlt század 90-es éveinek közepén és azóta a 9. generációnál tartanak és 2014-ig 100 millió ESP rendszert gyártottak.