Kuplungcső
Kuplungcső köti össze a pneumatikus, vagy hidraulikus kuplungokban a kuplungtárcsa mozgatásához, a kuplung működéséhez szükséges nyomást létrehozó kompresszort és a kuplung munkahengerét. Webáruházunkban még több autó erőátviteli alkatrészek vásárlása lehetséges, tekintse meg a teljes kínálatot!
A kuplungcső iránt támasztott követelmények
A kuplungcsőnek - mivel nyomás alatt áll - , olyan anyagból kell készülnie, amely bírja az esetenkénti magas nyomást, akár a 250 bart is. Jó szigetelő képességgel kell rendelkeznie, nem szökhet belőle az energiát közvetítő folyadék, vagy a levegő. A csövek belső anyaga gyakran teflon. Külső burkolatuk általában műanyag, de gyakran arra még fémháló is húznak a cső védelme érdekében. A kuplungcső végén található csatlakozó, az úgy nevezett fitting gyakran fémből, például alumíniumból készül.
A kuplungcső meghibásodása
A kuplungcső leggyakoribb hibája, hogy elszakad, kilyukad, eldugul, eltörik. Ilyenkor szokták azt mondani, hogy levegős a kuplung, mert a kilyukadt csőbe levegő kerül, a csőben légbuborék áramlik ide-oda. Ennek az a következménye, hogy a gyenge, vagy ingadozó nyomás következtében a kuplung munkahengere nem a kellő erővel nyomja a kuplungtárcsát, a kuplung nem emel ki eléggé, a tengelyek összekapcsolása nem lesz tökéletes, a sebességváltó recsegni-ropogni kezd, megsérülhetnek a fogaskerekek. A hibás csövet minél gyorsabban cserélni és a rendszert gondosan légteleníteni kell.