Kuplung nyomástároló
Kuplung nyomástároló és hidraulikus szivattyú együttes alkalmazása teszi lehetővé a kuplung működtetését. A tengelykapcsoló nyitásához a nyomástárolóból elektromágneses szelep juttatja az olajnyomást a munkahengerbe. Amennyiben egyéb autó erőátviteli alkatrészek is szükségesek autójába, böngéssze át a teljes választékunkat.
A nyomástároló működése
A tengelykapcsoló nyitásához a kuplung nyomástárolóból elektromágneses szelep vezérli ki az olajnyomást a munkahengerbe. Innen a munkahenger dugattyúja Bowdennel adja át a működtető erőt a kiemelő szerkezetnek. A tengelykapcsoló zárása és a munkahenger dugattyújának visszaállítása rugókkal történik. A tengelykapcsoló elmozdulását potenciométer jelzi vissza az elektronikának. Ebből az elektronika a betét kopottságát is meg tudja állapítani. A kuplung nyomástároló szerepe tehát az, hogy a munkahenger működtetéséhez szükséges nyomás mindig és a lehető legkönnyebben elérhető legyen.
A nyomástároló cseréje
A kuplung nyomástároló, elég sokféle formában jelenhet meg az autóban. Gyakran kis tartály, máskor egy gumicsőben végződő csőre emlékeztet. Minden esetben azonban belül üres a hidraulika számára és ott jön létre és tárolódik a kuplung működtetésekor szükséges nyomás. Ebből eredően a legtöbb meghibásodás azzal függ össze, hogy a kuplung nyomástárolóból szökik a nyomás. Ez az alkatrész valamilyen mechanikus sérülésére vezethető vissza és általában a legbiztonságosabban és a leghatékonyabban az alkatrész a cseréjével javítható.