Köztes tengely szimering
Köztes tengely szimering gondoskodik - a többi szimeringhez hasonlóan - két mozgó elem tömítéséről egymáshoz képest. Más autó erőátviteli alkatrészek is érdeklik? Tekintse meg teljes kínálatunkat!
A köztes tengely szimering feladata
Egy autó motorjában sok gondot okozna az olaj vagy az üzemanyag szivárgása, ezért fontos az olyan alkatrészek közötti tömítés megoldása, amelyek gyorsan és gyakran nagy energiával mozognak. Ezt a feladatok oldják meg a szimeringek. A hagyományos szimeringek egy fémházból és egy rugalmas anyagból készített tömítőajakból állnak, az utóbbi fekszik fel a tengely forgó felületére. A tömítőajkat egy rugógyűrű nyomja a tengely felületére, persze az illeszkedés nem lehet tökéletes, a forgó mozgás következtében egy kb. 1 mikromilliméteres rés keletkezik. Ez azonban nem baj, a résen csak annyi olaj lép ki, ami éppen a tömítőajak kenéséhez kell.
A köztes tengely szimering hiba
A köztes tengely szimering is öregszik és kopik, főleg a tömítőajak van kitéve a kopásnak. Újabban ráadásul megnőttek a követelmények is, mivel a modern autókban már magasabb a motor fordulatszáma és az olaj hőmérséklete. Ráadásul az olajat is ritkábban cserélik, ezért több benne az anyagot jobban kikezdő adalék. Ezt némileg ellensúlyozza, hogy kezd elterjedni a szimeringekben egy olyan tömítőanyag, amely kevésbé súrlódik a hagyományosoknál, sőt akár teljesen szárazon is működik. Ráadásul „emlékszik” eredeti formájára, ezért annak felvételére törekszik, így az előfeszítő rugók is elhagyhatók. Ha mégis meghibásodik a köztes tengely szimering, annak egyértelmű jele van, a szivárgás - ilyenkor szükséges a hibás szimering cseréje.