Kardán csapágy
Kardán csapágy kerül a kardáncsuklók helyére, ha azt akarjuk, hogy a két egymással szöget bezáró tengely összekapcsolódó részén a két tengely egymáshoz viszonyított mozgása simább, könnyebb legyen. Webáruházunkban számos egyéb autó erőátviteli alkatrész vásárlása lehetséges.
A kardán csapágy minőségétől függ a kardántengely működése
A kardántengely egy olyan erőátviteli rendszer amelyben, egymással szöget bezáró tengelyeket kapcsolunk össze kardáncsuklókkal. Valamikor szinte nem is létezett autó kardántengely nélkül. Ma már az autógyárakból kigördülő személyautók túlnyomó többsége és egyre több kisteherautó is első kerék meghajtású egyre ritkábban találkozunk kardántengellyel és a kardán csapágy alkatrésszel. A hagyományos felállásban a kocsi orrában van a motor, hozzácsavarozva a váltó, az autó hátuljában meg van egy merev tengely, ami a kerekeket hajtja meg. A kocsi tengelyei rugóznak, az alváz csavarodik, a motort és a váltót rugalmas gumibakokra rögzítik, így lehetetlen megoldani, hogy mindig, minden egy síkban, egy tengelyen fusson. Ezért kell a kardántengely és a kardán csapágy.
A kardán csapágynak nagyon sokat kell kibírnia
A kardántengely funkciójából és működés elvéből adódóan a kardán csapágy nagy igénybevételnek van kitéve, hiszen egyszerre több erőhatás éri, ide-oda rángatják. Ráadásul az alváz alatt helyezkedik el, olyan helyen, ahol víz, por, sár és számos vegyi szennyeződés is éri, ki van téve a változó külső hőmérséklet hatásának is. Ezért nem csak precíz, kompakt, de kiváló minőségű anyagból, tökéletesen megmunkált alkatrésznek kell lennie. Ellenkező esetben rendre meghibásodna. A hosszú élettartamú és kiváló minőségű kardán csapágyak nagy többsége a csapágyak gyártására szakosodott gyárakból kerül ki. Ilyenek például a német Auger, vagy a FEBI Bilstein.