Vezérműszíj szíjtárcsa, vezetőgörgő
Vezérműszíj szíjtárcsa és vezetőgörgő biztosítja, hogy a szíj vezetése optimális legyen, ne forduljon elő szíjcsapkodás, ami a szíj nagyobb igénybevétele miatt csökkenti annak élettartamát, de a hatásfokát is. Tekintse meg a Kovács Autó teljes autó ékszíj, hosszbordás szíj, vezérműszíj és görgők kínálatát!
Vezérműszíj vezetőgörgő a szíjtárcsafeszítő munkáját segíti
Napjainkban a legtöbb járműben keresztbordás vezérműszíjat használnak, mert ezek jobban működnek a vezérműláncnál. Ezt ma már automatikus szíjfeszítő biztosítja, ami egy szíjtárcsához kapcsolódó kis doboz, amelyben egy erős rugó és egy csillapító szerkezet található. A vezérműszíj szíjtárcsa képes elfordulni a rugó háza körül, és állandó feszítő erőt fejt ki az ékszíjra. Vezérműszíj vezetőgörgő ennél sokkal egyszerűbb, mert csak egy szabadonfutó kerék az, amely körül az ékszíj fut. A vezérműszíj vezetőgörgő feladata az optimális futásirány fenntartása, és a szíj csapkodásának megakadályozása.
Megfelelő szíjfeszültség nélkül nincs szíjhajtás, ezt segíti a vezérműszíj szíjtárcsa vezetőgörgő
A keresztbordás szíj nem csak rosszul hajtja a segédberendezéseket, ha nincs kellően megfeszítve, de sokkal gyorsabban tönkre is megy. Ezért van szükség a feszítőgörgőkre. Csakhogy az is idő előtti kopást és működési zavart okozhat, ha a szíj nem a megfelelő pályán mozog. Ezt oldaja meg a vezérműszíj vezetőgörgő A legfontosabb, hogy a meghajtó és a meghajtott tengelyek párhuzamosak legyenek, mert ha szöget zárnak be, akkor a tárcsa túlságosan koptatja a szíjat. Csakhogy az is ezzel jár, ha a hosszabb szíj kileng. Ennek kiküszöböléséhez van szükség a vezérműszíj szíjtárcsa alkatrészre, amit természetesen ugyanolyan körültekintően kell beállítani, mint a szíjtárcsákat, mert hibás beállítása a szíjtárcsákhoz hasonlóan tönkre teheti az ékszíjat.