Hosszbordás szíj feszítő
Hosszbordás szíj feszítő felújító javítókészlet kompletten kedvezményes árakon és széles kínálatban webáruházunkban, vásároljon minőségi termékeket akciós áron, és újítsa fel szíjfeszítőjét autójában. Tekintse meg további autó ékszíj, hosszbordás szíj, vezérműszíj és görgő kínálatunkat is!
A hosszbordás szíj feszítő feladata, javítása felújítókészlet segítségével
Hosszbordás szíj feszítő biztosítja a szíjmeghajtású alkatrészeknél, hogy az alkatrész állandóan feszes állapotban legyen, ami nagyon fontos a megfelelő erőátvitelhez és a kopás csökkentéséhez. A korszerű autókban ma már szinte kizárólag hosszbordás szíjat használnak. Széles körű elterjedésében nagy szerepe van annak, hogy nagyon elszaporodtak a meghajtandó segédberendezések, forgatni kell a szervokormány hidraulikus szivattyúját és a klíma kompresszorát, ráadásul a generátorok teljesítménye is nagyon megnőtt. Ezért komoly feladat hárul a bordás szíjfeszítőre!
Mondhatjuk, hogy a meghajtó tengely nyomatékát továbbítja a kapcsolódó alkatrészekhez.
Amit a szíjfeszítő meghibásodásáról tudni érdemes
Helytelen, túl laza szíjfeszesség mellett a szíj megcsúszik, az oldalfalak erőteljes kopnak, a hosszbordák oldalfalain pedig a növekedett hőterhelés miatt fényes, megkeményedett máz keletkezik. Ahogy komolyodik a probléma, az alkatrész úgy válik egyre alkalmatlanabbá a kellő nyomatékátvitelre. Ellenkező esetben, a túlzott szíjfeszesség sem jó, hiszen ilyenkor az átlagosnál nagyobb terhelés éri a tengelyeket, feszítőket. Ahhoz, hogy fenntartsák az optimális feszességet, leszorítókarokat, szíjfeszítőt alkalmaznak a gyártók. Ezért is fontos idővel a szíjfeszítő felújítása javítókészlettel. Válogasson minőségi Ruville, Ina vagy Luk kínálatunkból szinte fél áron!
A szerkezet egyik gyenge pontja lehet a leszorítókar, ami idővel teljesen elkophat. A szíjhajtás bármely eleméről is legyen szó, ajánlott készletben, a többi alkatrésszel egyidejűleg cseréltetni őket. Ha tönkremegy a szíj, nem elég azt cserélni, a feszítőt, leszorítókarokat is kell. Ellenkező esetben nem garantálható a várható élettartam. A feszítőkarban rugó található, ami, ha megsérül, a kar szorulni fog. Amikor ellenőrizzük az alkatrész állapotát, figyeljük meg, látunk-e oxidációnyomokat, szennyeződést rajta. Idővel porszemcsék, nedvesség juthat a szerkezet belsejébe, beszennyeződhet.
A hosszbordás szíj feszítő hiba jelei
Ha indításkor vagy üzem közben furcsa zajt, nyekergést, ékszíjcsikorgást, vagy fémes, kattogós hangot hallunk a motorház felől, akkor joggal gyanakodhatunk arra, hogy a hosszbordás szíjjal van valami gond, amit a feszítő hibája is okozhat. A legtöbb meghibásodás a nem megfelelő karbantartás következménye. Ilyen, amikor a szíjak túl alacsony feszítettséggel, ferdén futnak. Akkor jó a hosszbordás szíj feszessége, ha ott, ahol a leghosszabban egyenes a szíj, legfeljebb 1 cm-re lehet benyomni hüvelykujjal.
A szokatlan hangok mellett más jelenségekből is következtethetünk a szíjfeszítő meghibásodására. Például abból, ha nehezebben kormányozható a megszokottnál a kocsink, vagy egyenetlenül jár a motor. Ugyanúgy gyanús lehet, ha váratlanul fékez a kocsi, vagy nem jelez töltést az akkumulátor. A szíj és a tárcsa állapota is utalhat feszítőproblémára, mondjuk, ha rezegnek, vagy ha szíjnyomokat látunk a szíjtárcsán.
Az alkatrész állapotát házilag is szemrevételezhetjük, a szíjfeszesség pontos vizsgálatához azonban speciális szerszámra van szükség. Az ellenőrzéshez le kell vennie a szíjat, majd a feszítőkar csapágyát külön is ellenőrizni. A meghibásodott hosszbordás szíj feszítő nem javítható, minden esetben cserélni kell! Ehhez pedig elengedhetetlen az akkumulátor lecsatlakoztatása. Kellő szakértelem híján bízza inkább tapasztalt szakemberre a cserét!