AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Olaj Shop - Fékolaj választása.

kategória:

Fékfolyadék fékolaj csere DOT szám alapján. Ismerje meg a fékolaj minőségi osztályait és vásároljon olcsón minőségi kínálatunkból. Keresse meg autójához megfelelő fékfolyadékot és győződjön meg akciós árainkról.

A fékfolyadék olajszerű szintetikus fékolaj.

Fékfolyadék összenyomhatatlan szintetikus olajszerű folyadék, nyomás hatására igyekszik kitörni a rendelkezésre álló térből, de a zárt fékrendszerben erőátviteli funkciót tőlt be fékpedáltól a fékmunkahengerekig. Van központi fékmunkahenger, a pedál lenyomásával ebből préseljük ki a folyadékot, amely szétárad a kerekekhez és az ott lévő munkahengerek szintén a tágulással a fékpofákat mozdítják el, hozzászorítva őket a féktárcsához vagy a fékdobhoz.


Keresse meg autójához megfelelő fékolajat:

A fékolaj cseréje azért elengedhetetlen időről időre, mert a fékfolyadék víztartalma egy idő után kritikus értékre emelkedik, tartós fékezés esetén a könnyebben felforr, ami rontja a fékezés hatékonyságát és a közlekedés bizonytalanná válik! A fékfolyadék esetében a hőtűrő képesség a legfontosabb. Nem „forrhat fel”, nem alakulhat gázzá, az ugyanis már összenyomható, vagyis csökken a hidraulikus hatás. A fékfolyadék romlását az okozza, hogy a levegőből belekerül a vízpára, ezt magába zárja, megköti, vagyis hígul. A fékezés hője hatására ez a vízpára újra gázzá (gőzzé) alakul, buborékokat képez, amelyek összenyomhatók. Ráadásul az elnyelt nedvesség csökkenti a fékfolyadék forráspontját. Száraz forráspontjának180 foknál magasabbnak kell lennie. Minél alacsonyabb a forráspont, a fékolaj annál rosszabb minőségű, száz fok közelében már életveszélyes ilyennel járni, cseréje erősen ajánlott! Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

Fékolaj csere ideje és szivárgás jelei fékezéskor.

A legjobb fékmechanika működését, hatékonyságát is leronthatja az elöregedett, rossz minőségű fékolaj. Ha egy évnél több telt el a fékfolyadék cseréje óta, az ilyen ellenőrzés már időszerűvé válik, kettő után kötelező! A fékolaj elöregedéséről a tartós fékezések után beeső fékpedál árulkodik. Ha a fékfolyadék tartályból utántöltést követően is fogy, akkor elképzelhető hogy sérült a fékhidraulika rendszere, ezért a folyadékszintet érdemes rendszeresen ellenőrizni. Szivárgásra utaló jel lehet az autó félrehúzása fékezés során. Ebben az esetben már ráfolyt a fékpofákra, tárcsákra, dobra. A húzás intenziv, ha az első kerekek fékje hibás, nehezebben észrevehető, ha a fékezésben kisebb szerepet játszó hátsó tengelyi fékek valamelyike a rossz. Az autót sürgősen szervizbe kell vinni!

Mi az, hogy DOT 4 fékfolyadék?

Az amerikai közlekedési minisztérium által kidolgozott szabványrendszer szerint a DOT szám a fékfolyadék minőségét jelzi. A DOT3 fékolaj régebbi típusú, kisebb teljesítményű dobfékekkel szerelt gépjárművekhez használatos, összetétele polietilén-glikol, nedves forráspontja 205 fok, száraz forráspontja 140 fok. Olcsó és rongálja a gumitömítéseket, fémeket. A DOT4 fékolaj hagyományos, féktárcsával szerelt autókhoz használatos, ha a gyártó nem ír elő mást. Összetétele szintén polietilén-glikol, nedves forráspontja 230 fok, száraz forráspontja 155 fok. Közép ár kategória, kevésbé köti meg a vizet, mint a DOT3, de rongálja a fémet. A DOT5 fékolaj szilikon alapú, kis mértékben összenyomható, nem köti meg a vizet, de számos hátrányos tulajdonsága miatt továbbfejlesztették. A DOT5.1 fékfolyadék nedves forráspontja 275 fok, száraz forráspontja 200 fok. Polietilén-glikol alapú, kis mértében megköti a vizet, drága és nehezen beszerezhető.

A fékfolyadék minőségi osztályozása és cseréje úgynevezett DOT szám alapján történik

DOT3 - Fékfolyadék régebbi típusú, kisebb teljesítményű dobfékekkel szerelt gépjárművekhez használatos.

Olcsók, mindenhol beszerezhetők, de rongálja a fényezést, a gumi tömítéseket, megköti a vizet, rongálja a fémalkatrészeket és felbontás után ajánlatos egy héten belül felhasználni. Hosszabb utak, hegyi túrák tervezése előtt ajánlatos a DOT4 fékolaj használata. Öregebb autóknál ebben az esetben érdemes a gumitömítések cseréje is, mert jobb minőségű fékfolyadék könnyen szétfeszítheti az elöregedett gumitömítéseket. A DOT3 fékolaj összetétele polietilén-glikol, nedves forráspontja 205 fok, száraz forráspontja 140 fok.

DOT4 - Fékfolyadék hagyományos, féktárcsával szerelt autókhoz használatos, ha a gyártó nem ír elő mást.

Minden autókereskedésnél és a legtöbb benzinkútnál kapható. Nem köti meg nagy mértékben a vizet, de mivel ha lassabban is, de megköti, így a DOT4 is károsítja a fém alkatrészeket. A DOT4 fékfolyadék magasabb a forráspontú mint a DOT3, de drágább is. A DOT4 fékolaj is károsítja a fényezést, összetétele szintén polietilén-glikol, nedves forráspontja 230 fok, száraz forráspontja 155 fok.

DOT5 - Fékfolyadék szilikon alapú, kis mértékben összenyomható, nem köti meg a vizet, nem károsítja a fényezést.

Nem rongálja a gumi és fém alkatrészeket, de nem a legtökéletesebb választás. Összenyomhatósága végett puhább lesz a fékpedál, mivel nem köti meg a vizet, ezért ahol vízréteg alakult ki ott fog korrózió kialakulni. A DOT5 fékolaj légtelenítése sokkal nehezebb, de sokkal fontosabb is. A DOT5 fékfolyadék nem utántölthető más DOT számú fékfolyadék. Mivel nem is keverhető, ezért ha DOT5 volt használva és más DOT számúra cserélnénk, akkor az egész fékhidraulikát cserélni kell. A DOT5 fékfolyadék lényegesen drágább, mint a DOT4 fékfolyadék és nehezen beszerezhető. Inkább hétvégi és bemutató "kirakat" autókba ajánlatos. A DOT5 fékfolyadék nedves forráspontja 260 fok, száraz forráspontja 174 fok.
DOT5.1 - Fékfolyadék már tovább fejlesztett polietilén-glikol alapú fékfolyadék, ezért kis mértében megköti a vizet, de már nem károsítja a gumi alkatrészeket, károsítja a fényezést. A DOT5.1 drága és nagyobb alkatrész boltokban beszerezhetőek. A DOT5.1 fékfolyadék nedves forráspontja 275 fok, száraz forráspontja 200 fok.

Fékolaj hőtűrésének, vizesedesének és mennyiségének ellenőrzése

Ahogy a fagyálló fagyáspontját, „töménységét” vagy az akkumulátorsav állapotát ellenőrizni kell, ellenőriztessük a fékfolyadékot is. Ha egy évnél több telt el a fékfolyadék cseréje óta, az ilyen ellenőrzés már időszerűvé válik, kettő után kötelező, mert a hőtűrése romlik, huzamos fékezésekkor előbb felforr, felhabosodik, ezáltal a fékhatás csökken. Erről a tartós fékezések után beeső fékpedál árulkodik. A legjobb fékmechanika működését, hatékonyságát is leronthatja az elöregedett, rossz minőségű fékfolyadék. A fékfolyadék szintjének rendszeres ellenőrzése akkor ajánlott, ha a fékrendszerrel hibát tapasztalunk, ugyanis ha a rendszer valahol szivárog, akkor a fékolaj fogyása a figyelmeztető jel. Amikor az olajutántöltés rendszeressé válik, mindenképp ellenőriztetni kell a féket. Ha a kézifék kontrollámpa világít a műszerfalon, akkor azonnal után kell tölteni, és szervizbe vinni az autót.

Szerviz javaslatok - Fékfolyadék szivárgás

A fékfolyadék szivárgást könnyű megtalálni, fékfolyadék nyomok alapján a fékcső bekötéseknél megmutatja a helyét. A fékfolyadék szivárgás veszélyes is lehet, ha a tárcsákra, dobokra kerül, így a fékbetétek nem tudnak megkapaszkodni, az fékfolyadék keni a féket, megszűnik a fékhatás. Fékfolyadék szivárgás esetén rendszerint csak a négy kerék egyik féke hibás, a hibáról a fék félrehúzása árulkodik. A húzás intenziv, ha az első kerekek fékje hibás, nehezebben észrevehető, ha a fékezésben kisebb szerepet játszó hátsó tengelyi fékek valamelyike a rossz. Bosch fékfolyadék - minőség, amiben megbízhat!

Fékfolyadék cseréje házilag, hasznos tanácsok a fékolajcsere lépéseihez

Hozzávalók: DOT4 vagy DOT5.1 fékfolyadék ajánlott, ha nem DOT5 fékfolyadék volt a rendszerben. Fecskendő (kb. 20ml-es), 8-as villáskulcs, 3-as csillagcsavarhúzó, rongy, tárolóedény, szappanos meleg víz, átlátszó műanyag cső, türelem. Fékfolyadék cseréjeTerítsük szét a rongyokat a féktartály köré, mert egy csepp is úgy lemarja a fényezést, hogy ott már nem lehet újrafényezni. Vegyük le a féktartály tetejét. A fékfolyadék leengedését mindig a féktartálytól távolabbi féknyeregnél kezdjük. Tegyünk az átlátszó csövet a légtelenítő csavarra és nyissuk ki a csavart. A fékfolyadék belefolyik a csőbe, onnét pedig az edénybe folyassuk.
Ügyeljünk arra hogy a fékfolyadék tartályból ne fogyjon el a fékfolyadék, mert akkor levegős lesz a rendszer.
Fecskendővel mindig töltsünk utána, amíg az átlátszó csőben nem jelenik meg az új fékfolyadék. A fékpedál óvatos nyomogatásával rásegíthetünk az idő múlására. Ha megjelent a friss fékfolyadék csavarjuk vissza a légtelenítőt.
Ugyanezt megcsináljuk a többi munkahengeren, végül a tartály max jelzéséig felöntjük és visszatekerjük a kupakot.
Fékfolyadék cseréje végeztével meleg szappanos vízzel lemossuk a munkahengerek környékét és lefújjuk féktisztítóval.
Fékfolyadék cseréje után próbáljuk ki a féket. Ha a fékpedál beesik, akkor a rendszer levegős lett és légteleníteni kell. Ezt addig kell megismételni, amíg a fékhatás tökéletes nem lesz.

Felhívjuk figyelmét, hogy a jó fékhatás a legfontosabb a vezetésben, ezért ha nem rendelkezik kellő szakértelemmel, vagy hozzáértő ismerőssel, akkor bízza inkább szervizünkre.

A Fékfolyadék cseréje kapcsán leírtak csak tájékoztató jellegűek, nem térnek ki minden hibalehetőség részleteire.