AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Gumiabroncs kereső - Téli gumi választása.

Téli gumi csak a hatvanas évek vége óta szerepel az autósok fogalomtárában. Magyarországon még nem kötelező a használata, de nagyon erősen ajánlott. Jégen a téli gumi sem véd igazán.

A biztonság mindennél fontosabb, ezért a téligumit erősen ajánlott időben cserélni

Gondoljuk csak végig, mennyibe került az autónk. Azután számoljuk ki, mennyibe kerül egy téli gumi készlet. Esetleg acélfelnire szerelve, mert úgy a legcélszerűbb ilyet tartani, különösen annak, aki télen is sokat autózik. Ráadásul a befektetés úgy is megtérül, hogy a nyári annyival kevesebbet használódik, amennyit a téli gumivel autózunk.


Keresse meg személyautójához szükséges téli gumikat:


Téli gumik akciós árakon

De nem ez a legfőbb érvünk. Hanem a biztonság. Azt is ki lehet fejezni pénzben: mennyibe kerülne nekünk egy koccanás, ha nem tudunk megállni a téli nedves, hókásás útburkolaton. Ami a legfontosabb: a téli gumit eleve a biztonságosabb autózás érdekében fejlesztették ki, a gyártók mindent ennek rendeltek alá. Az adatok önmagukért beszélnek. A magunk és családtagjaink védelme, egészsége, végső esetben az élete a legdrágább, ezzel könnyű egyetérteni. Tehát a téli gumi szükséges. A leggyengébb minőségű (de nem kopott, leharcolt) téli gumi is többet tud a hidegben, nedves, havas úton, mint a kiváló nyári. Ugyanis puhább, nagyobb felületen érintkezik az útburkolattal, jobban tapad. Amikor a napi középhőmérséklet tartósan hét fok alá süllyed, fel kell tenni a téli gumikat. Tekintse meg további gumikínálatunkat!

A téli gumi kiválasztásának szempontjai

A 2012 után gyártott téli gumikon kötelezően elhelyezendő címkék pontosan eligazítanak, hogy melyik gumi mit tud. Itt a gyártók nem tudnak manipulálni, vizsgálatok, független tesztek sokasága értékeli egy-egy termék teljesítményét, és ha kiderülne, hogy nem valós paramétereket közöltek, az óriási üzleti bukás is volna, nem beszélve a presztízsveszteségről. Az egyik, messze nem a legfontosabb tulajdonság az üzemanyag-hatékonyság. A teszteken az egyik módszer, hogy ugyanazt az autót ugyanarról a sebességről hagyják kigurulni megállásig, és mérik a különbséget, ami tulajdonképpen a gördülőellenállást mutatja. A legjobb téli gumikat a benzinkút piktogramja mellé írt A betűvel jelzik, a leggyengébb teljesítmény a G-jelzésű téli gumi. Öt literes fogyasztást számolva a különbség általában nem éri el száz kilométeren a két decit sem, ezért nem a legfontosabb szempont, de ha valaki nagyon sokat autózik és sokat is fogyaszt a motor, érdemes számolni.

Téli gumiabroncs kereső webáruház

A fékezési hatékonyságot vagy nedves tapadást az eső és a fröccsenő víz jele melletti betű mutatja.

Megint az A a legjobb téli gumi és a G a leggyengébb. A különbség méterekben mérhető, kategóriánként 3 – 6 méter vizes úton nyolcvan kilométeres sebességről megállva, és ez már nagyon számít. Megállni a közlekedésben fontosabb, mint elindulni. A harmadik a menetzaj. Ezt egy hangszórót jelző piktogram előtti egy, kettő vagy három hanghullám jelzi. Az egy hanghullám több mint három decibellel van a határérték alatt, a két hanghullámos akár a határértéken is lehet, de mindenképpen három decibelnél kevesebbel marad alatta. A három hanghullámos a határérték feletti zajt produkál, 2016 júniusától már nem hozható forgalomba. Fontos tudni, hogy a zajérték a külső gumihang erejét mutatja, nem azt, mennyit érzékelünk belőle az utastérben. Tehát egy jól hangszigetelt kocsihoz ajánlható a két hullámos a téli gumi, ha egyebekben kiválók a paraméterei. Ezek alapján döntsön mindenki, hogy milyen téli gumit választ, de ha tanácsolhatjuk, úgy ne döntsön, hogy semmilyen téli gumira nincs szüksége. Tanácsot szervizünktől is kaphat.

 

Téli gumi csere plusz hét fokos napi átlaghőmérséklet esetén erősen ajánlott és akkor biztonságos, ha profilmélyse 5 mm felett van. Ha elhasználódott cserélni kell, mert akár az életünk is műlhat rajta.

Hasznos tippek és tanácsok a téli gumi vásárlással, minőséggel és árakkal kapcsolatosan

A téli gumi, különösen nagyobb sebességnél, latyakos, havas úton akár fele akkora távolságon megállítja a kocsit, mint a nyári. Annak ugyanis más a bordázata, a kiképzése, de a legfontosabb, hogy az anyaga is. Ebből fakadóan ilyenkor jobban tapad, miközben a nyári abroncsok már megkeményednek, elvesztik a súrlódásukat. Vagyis se hó, se jég nem kell ahhoz, hogy a téli gumi előnyös tulajdonságai megmutatkozzanak. (Jégen igazából a téli gumi sem segít, az északi országokban ezért használatos a szöges gumi, a hegyekben a hólánc.) Hegyre fel, de még inkább hegyről le a legmerészebbeknek sem ajánlatos téli gumi nélkül autózni. Könnyen kitör a kocsi hátulja, havas, csúszós úton nem lehet megfogni. Nem mindig találunk barátságos hóbuckát, amelybe lassan belecsúszhatunk (utána meg hívhatunk segítséget).

Téli gumi tesztek

Olcsó vagy drága téligumit vásároljunk?

Szoktak azzal érvelni, hogy ha valakinek milliós járműve van, hogyan sajnálhatja a tízezreket a gumira. De a téli gumi nem pénzkérdés elsősorban. Hibás fékkel, futóművel, rossz világítással sem indulunk el. A magunk és utasaink biztonsága a legfontosabb. Ráadásul az sem mindig igaz, hogy a legdrágább a legjobb. Vannak az interneten jó, megbízható tesztek a téli gumikról, ez már alap lehet. A szakemberek a tapasztalatok szerint szívesen segítenek. Az sem igaz, hogy a prémium kategóriás autókra csak a legmenőbb márkák valók, a kisebbekre meg megfelelnek a gyengébbek is. Nem mindegy, hogy milyen a kocsi felépítése. A magasabb karosszériák jobban szeretik a teltebb, erősebb formákat, de a felület nagysága még fontosabb. Gondoljuk át, hogy hol, milyen körülmények között, mennyit járunk télen az autóval, nézegessük gondosan a teszteket, és jusson eszünkbe, még a teszt szerint gyengébb téli gumi is sokkal jobb hidegben, mint a kiváló nyári.  A teszteken gyengébb osztályzatot kapott  téli gumik is bőven a megfelelő kategóriába tartoznak.

Meddig használható még a használt téligumi és mikor kell cserélni.

Téli gumi vásár kedvező árakonElőször is, felejtsük a el azt a kategóriát, hogy négy évszakos, maradjunk a téli gumi cserénél. Ez legfeljebb próbálkozás, de nyáron erősebben kopik, állandó nyomásellenőrzést igényel, télen meg éppen csak valamicskével jobb, mint a nyári. A téli gumi akkor megbízható, ha minimum négy, de inkább öt milliméter a mintázat mélysége. Ha a mikrobordázat még jól látható rajta. Ha kiválóan elvezeti, kidobja a vizet, latyakot. Ha nem használtuk négy-öt télnél régebb óta. Ha megfelelő körülmények között, naptól, hőtől védve, fektetve volt tárolva.

Mind a négy kerékre téli gumiabroncs kell

 Ez nem azt jelenti, hogy mindegyiket bárhova felhelyezhetjük, sok téli guminál nagyon is fontos, hogy melyik oldala kerül kívülre, melyik belülre, illetve hogy a kocsi melyik oldalán használható. Nem lehet, sőt, tilos, az „egyenletes kopás” érdekében cserélgetni a gumikat, csak megbízható, hozzáértő szakember tudja csak, hogy mit tehetünk meg, és mit nem. Gondoljunk csak arra: nem véletlenül jelölik meg a cserekor, hogy honnan került le a téli gumi, oda is kell visszakerülnie. És nagyon is megéri, hogy legyen négy tartalék felnink, arra szerelve nemcsak a csere lesz gyorsabb, nemcsak a téli gumit kíméljük, de a tárolás körülményeit is javítjuk, így a drágább lesz hosszú távon az olcsóbb, és főként a megbízhatóbb megoldás.

Téligumi tesztek

A nagy autóklubok, autós szervezetek rendszeresen rendelnek meg alapos vizsgálatokat. Az egyik ilyen téli gumi tesztek eredményei alapján a következő sorrend jött létre

  1. Michelin ALPIN 5 téli gumi
  2. Continental ContiWinterContact TS 850 téli gumi
  3. GoodYear ULTRA GRIP 9 téli gumi
  4. Dunlop SP WinterSport 4D téli gumi
  5. Nokian WR D3 téli gumi
  6. Bridgestone Blizzak LM-32 téli gumi
  7. Barum Polaris 3 téli gumi
  8. Pirelli WINTER 190 SNOWCONTROL SERIE III téli gumi
  9. Kleber Krisalp HP2 téli gumi
  10. Fulda Kristall Control HP téli gumi
  11. Debica Frigo 2 téli gumi
  12. Sava Eskimo S3+ téli gumi
  13. Firestone Winterhawk 2 téli gumi

Senki ne keseredjen el, ha az ő kocsijához éppen nem felel meg méretben az első négy, vagy éppen a drága téli gumi márka. Egy másik téli gumi teszt szerint a Semperit Speed-Grip 2-est a jó, a Vredestein Snowtrac 3-as téli gumi a kielégítő kategóriába sorolta. Ide került a Hankook Winter i*cept RS (W442), GT Radial Champiro WinterPro, Falken HS-449 Eurowinter, Kleber Krisalp HP2. Ezek mind a Barum – Pirelli sávban vannak, de némelyik száraz úton hangosabb, vagy éppen nedves úton gyengébb. Egyedül a Falkennél jeleztek erősebb kopást. A Pirelli téli gumi például hóban kiváló, a nedves úton nem tudott annyit hozni, hogy jó minősítést kapjon. A havon messze legjobb Vredestein is a nedves úton mutatkozott gyengébbnek. De olyan is van – a Barum téli gumi például – amelyik a száraz úton hozta a gyengébb eredményt.

A német téli gumi teszteknél például ilyen arányban veszik figyelembe a különböző tulajdonságokat

  • Száraz út: 15%
  • Vizes út: 30%
  • Zaj: 5%
  • Fogyasztás: 10%
  • Kopás: 10%
  • Havas út: 20%
  • Jeges út: 10%

A különböző méretkategóriákban külön vizsgálatokat végeznek. Például a gyakori 185/60 R15 méretben a Continental, a Dunlop, a Firestone és a Michelin került az élre. Nagyobb  méretben felzárkózott a Bridgestone, az Uniroyal (!) és a Pirelli is. A Nokian és a Hankook is produkál jó eredményeket. Van tehát miből válogatni, a gyártók, a kereskedők honlapjai, de az autós oldalak is segítenek. Törődjünk bele: a téli gumi nem Lidl-Auchan-Tesco kategória (persze, szándékosan írtam olyat is, ahol nem is kapni), a márkaszervizekben, lelkiismeretes alkatrész-áruházakban pedig  megbízhatunk. Nézzük a 2013 évi ADCD Téli Gumiteszt eredményeit.

Téli gumi kereső

Hol szereltessük fel a téli gumit?

Szerencsés az, akinek van bejáratott, megbízható, bevált gumisa. Olyan az, mint hogy hentese, fodrásza, fogorvosa is van sokaknak. De ha nincs. Hogyan válasszunk? Először is, derítsük ki, hogy lehet-e időpontra bejelentkezni. Azután néhány, a szerelőt nem feltartó, nem bosszantó kéréssel – például milyen téli gumikat tartanak készleten, tudnak-e ajánlani az én autómhoz, milyen a választék, vagy éppen hol vegyek téli gumit, ha ők nem tartanak. Keressük fel a műhelyt, és vegyük szemügyre a gépeket, a berendezést. Olajos padlójú, koszos műhelybe, kopott, leharcolt gépekhez ne vigyük a téli gumit. Azt viszont ne várjuk el, hogy katonás rendben álljanak a szerszámok: ahol napközben erre jut idő, ott kevés a munka, és ennek oka van. Fontos az udvariasság, a figyelmesség, de csúcsidőben, percre beosztott munkarendben nem fognak nekünk oktatást tartani a gumiválasztás szempontjairól, a téli gumik minőségéről.

A gumicseréhez nem feltétlenül a márkaszervizt kell választanunk.

Ha a műhely nem kötődik a márkához, típushoz, többféle téli gumit ajánlhat, hosszabb lesz a lista, nagyobb a választék. A minősített szervizt viszont melegen ajánljuk. Az ilyenek kezelni tudják azt is, ha a kocsinkban guminyomást ellenőrző rendszer van, tehát a műszerfalon ki van jelezve a nyomás. A defekttűrő kereket sem tudják mindenhol szerelni. Ha egy minősített, több lábon álló szervizben érzékelik a fékbetétek kopását gyorsan megoldják azt is. Előny lehet, ha vállalnak téli gumi tárolást a cserék között, ennek feltételeiről előre tájékozódnunk kell. Ha nem felnire szerelt gumit cserélünk, szelepet is cserélni kell. Ne bízzunk meg az olyan szakiban, aki, akár a kérésünkre, hajlandó volna a régi szelepet megtartani. A könnyűfém felninél szempont az is, hogy a centrírozó ellensúlyok takarva legyenek a küllők mögött. A korszerű gépek tudják ezt a funkciót, de az egyszerű berendezések nem mindig.

Gumihotel gumiszerviz gyumicsere szegeden!

Mert be lehet jelentkezni. Mert gyors és precíz munkát fog kapni. Ha megtervezi a látogatást, egyidejűleg más javításokra is sort keríthet (célszerű a fagyállót, az akkumulátort ellenőriztetni, beszerezni a téli szélvédőmosót). Helyben megvásárolhatja a szükséges téli gumit, és az alkatrészüzletben tett látogatás során eszébe juthat az ablaktörlő, az izzó. Télen ezek is különösen fontos biztonsági kellékek. Ráadásul minősített Bosch Car szervizről van szó, annak minden előnyével, garanciájával. És az árak igazán versenyképesek.

Téli gumi kereső webáruház

A téli gumi választásához nincsen általános szabály.

Azt kimondhatjuk: ne azt válasszuk, amelyikkel a buzgón tanácsot osztogató árus a legjobban keres. Mostanság igen jól fogy az Infinity, de tudni kell róla, hogy semmi köze a Nissan hasonnevű prémiummárkájához. Ez egy kínai téli gumi, a teszteken ugyan éppen megfelel, de kifejezetten hátul kullog. Tartósnak mondják, minden másban éppen csak megfelelő. Nem ajánlott a másik hipermarket-márka, a Kormoran, vagy a Debica sem, és a Savéval, Federal téli gumikkal  is szokták ijesztgetni az autósokat.
A különböző teszteket összehasonlítva ezeknél inkább ajánlható az olcsóbbak közül az Apollo és a Barum téli gumi, a kicsit drágábbak közül a Vredestein, a Semperit. És van még egy nagy csoport  a középkategóriában: Hankook, Matador, Falken, Toyo, Fulda, Nokian, Kumho téli gumiknál tényleg csak az ár és az egyéni ízlés lehet a választás alapja, igazából egyikkel sem járunk nagyon  rosszul. A Kumho koreai téli gumi, kifejezetten olcsó, az utóbbi időben javultak az eredményei, de még alsó közép. A Fulda ebben a mezőnyben figyelmet érdemel. És a Hankook is egyre jobb eredményeket produkál, bátran választható.
A legjobbak a nagy, neves prémium téli gumi márkák, mint a Continental, Michelin, Pirelli, Goodyear, Bridgestone, Dunlop. Ezek a téli gumik egymáshoz képest ebben-abban jobbak, másban kicsit gyengébbek. A Yokohama a gyors kopás miatt szerepel gyengébben. A Nokian majdnem befér ide. Ezeket tényleg a nagy, felső közép és prémium kategóriás autókhoz válasszuk. Hiszen az áruk is, ugyebár...