AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Gumiabroncs kereső - Nyári gumi választása.

Nyári gumi csere már plusz hét fok fölötti napi átlaghőmérséklet esetén már szükséges. Érdemes előtte megvizsgálni, kibír e még egy nyarat megfelelő úton tartással és féktávolság biztosításával. Ha elkopott, rendeljen kedvező árakon!

Nyári gumi csere időben a biztonságos vezetés kényelméért!

Ilyenkor nyáron sokkal jobban megfigyelhetjük, hogy mennyire jó a gumink, elmegy-e még a jövő szezonban is, vagy érdemes a nyári gumi cseréjéről gondoskodni. A nyári gumi sok mindenért felelős (részben vagy egészében). A gyorsulás, az úttartás, a menetzaj mind függ a nyári gumitól.


Keresse meg személyautójához szükséges nyári gumit:


Ennél is fontosabb két tényező: hogy megfelelő legyen a fékhatás és hogy nyári zápor idején, akár egybefüggő vízfelületen se ússzon meg az autó, ne törjön ki a menetirányból, ne veszítsen hirtelen sebességet. A nyári gumikat nagyjából 2,3 – 3 milliméteres profilmélységnél már ajánlatos cserélni. Ha nyári gumi esetében nincs meg a mintázat 1,6 milliméteres mélysége, akkor már nem felel meg a hatósági előírásoknak. Ilyen gumival nem szabad autópályán hajtani, hirtelen esőben egyszerűen nem tudjuk megtartani a kocsit. Az új nyári gumikat 60 kilométeres sebességgel kezdik tesztelni hét milliméteres mélységű egybefüggő vízfelületen, öt kilométerenként emelik a sebességet és száz alatt jó gumival nem szabad felúsznia a kocsinak (többnyire magasabb sebességtartományban érik csak el a felúszási tempót a jobb nyári gumikkal). Tekintse meg további gumikínálatunkat is!

Nyári gumi kereső, ha a használt elkopott

Minőségi nyári gumik kedvező árakon

A mostani, rendkívül szigorú előírások, biztonsági követelmények nyomán már igazán rossz, a vezetés biztonságát veszélyeztető silány nyári gumik nincsenek a piacon. Ha nem púpos oldalt a gumi, ha nem tört ki a mintázatából, ha nem kopott nagyon a felülete, ráadásul a nyomásérték  is megfelelő, a kapható nyári gumik biztonságosak. Persze oda kell figyelnünk a korukra. A gyártási év fontos, de akár több éves nyári gumi is forgalomba hozható. A tíz évesnél régebbi nyári gumi viszont akkor is veszélyes, ha amúgy kiváló állapotnak örvend. A gumi az idővel felkeményedik, felülete csúszóssá válik elveszti tapadását. A csúcsmárkák és a középkategóriás termékek között döntően olyan különbségek vannak, mint a kopásállóság, a menetzaj mértéke, a rugalmasság, az extrém esőállóság, illetve valamelyest a fogyasztás is, mert a nyári guminak is van önálló gördülőellenállása.  A nyári gumitól azt várjuk el, hogy jól tapadjon, különösen kanyarban és fékezéskor, szorítsa ki a vizet, legyen tartós, halk, puha a futása, ugyanakkor álljon ellent az úthibáknak, ne törjön ki, se sérüljön könnyen, ne deformálódjon. Ezek nem extrém igények, hanem természetes elvárások. A legtöbb kapható nyári gumi bizonyos fokig mindegyik elvárásnak megfelel, természetesen a legjobbak sokkal inkább. De nincs az a gyártó, amely helyettünk tudna vigyázni a nyári gumikra, vagyis biztonságunk és kényelmünk nemcsak attól függ, milyen köpenyt választunk, hanem attól is, hogy hogyan autózunk, és mennyire figyelünk az autónk nyári gumijaira.

Vásároljon nyári gumit kedvező árakon

Nyári gumi felépítése

Nyári gumi mintázata

Az olcsóbb nyárigumik általában erősebben, gyorsabban kopnak.

A nyári gumin sem lehet dudor, de figyelni kell, hogy nehogy repedés legyen a futófelületen, idegen dolog szoruljon a profilokba. Érdemes a guminyomást nyáron hetente ellenőrizni és a gyári előírást tartani. Különösen, ha valaki gyakran jár száznál nagyobb tempóval. A kopott nyári gumival hosszabb a fékút. Mivel nincs olyan, hogy egy abroncs teljesen egyenletesen kopjon, a kopott gumi menetzaja jóval nagyobb. Jellemző, hogy a legkiválóbb nyári gumik sem szoktak jó vagy kiváló minősítést kapni a zajra, a kielégítő a szokásos meghatározás. Márpedig a nyári gumi kevésbé zajos, mint a téli (száraz úton). A jó nyári gumi az, amelyik nedve úton is jó paramétereket mutat.

Minden nyáron mérje vagy méresse meg a profilmélységet, vizsgálja meg alaposan a gumijait.

Nyári gumi csere esetén fontos, hogy azonos (első vagy hátsó) tengelyre csak azonos teherbírású, méretű szerkezetű és mintázatú gumiabroncsok szerelhetők. (Mivel diagonál gumit ma már jószerével csak az old timer kategóriában használunk, azt mondani sem kell, hogy a nyári gumi szerkezetének mind a négy keréken azonosnak kell lennie.) Nem minden autóhoz a legnevesebb márka a legcélszerűbb. Jól hangzik a Continental vagy a Michelin neve, de egyterűekre inkább Vredesteint vagy akár Barumot, Hankookot ajánlanak sokszor. Nem árt megjegyezni, hogy milyen márkával jött ki a gyárból a kocsi, és ha arról nem halljuk, hogy az évek során valami nagyon elromlott vele, meg magunk is meg vagyunk elégedve, kifizetődő lesz a márkahűség.

A nyári gumi esetén is a biztonságos közlekedés egyik alapfeltétele a megfelelő légnyomás a gumiban.

A nyári gumi levegőnyomás értéke alapvetően befolyásolja az autó irányítását, a fékező- és vonóerőt és a gumiabroncsok futásteljesítményét. A megfelelő levegőnyomást a gépkocsi és a nyári gumiabroncs gyártója határozza meg minden egyes autótípushoz külön. A nyári gumi túl magas levegőnyomása csökkenti a komfortérzetet, a túl alacsony levegőnyomásnál megnő az autó átlagfogyasztása. A levegőnyomás ellenőrzés csak hideg állapotban javasolt. Hidegnek tekintehtő az abroncs, ha 2-3 órája nem üzemelt. A keréknyomást legalább havonta egyszer érdemes ellenőrizni, hitelesített keréknyomásmérő műszerrel. A szemrevételes ellenőrzés nem elegendő, ugyanis 0,2 – 0,3 bar nyomásveszteség még nem észlelhető szemmel.

Gumiabroncs csere menete a nyári autós időszakra készülten.

Nyári gumiabroncs cserét érdemes elvégezni a tengelyek között is körülbelül 10 ezer kilométerenként, ezzel elkerülhető a legkisebb mértékű rendellenes kopás is, és a nyári gumi egyszerre fognak elkopni. A tengelyek közötti cser esetén a kerekek forgásirányát aszimmetrikus mintázatnál semmiképpen ne változtassuk meg. Szimmetrikus mintázatnál a forgásirány változtatható, első kerék hajtású autóknál a két első kereket szokták változtatás nélkül hátra tenni, míg a hátsó kerek előre helyezésénél a forgás irányt változtatják, tehát keresztirányban kerülnek előre az addig hátul használt kerekek. A nyári gumiabroncsok rendszeres és megfelelő felcserélése elősegíti az abroncsok egyenletesebb kopását.

Nyári gumik átcserélését ajánlott 5000 km, de legfeljebb 10000 kilométerenként elvégezni.

Cserénél célszerű a hajtott kerekeken levő abroncsokat azonos oldalon a nem hajtott tengelyre, a nem hajtott tengelyen levőket pedig a hajtott tengely ellenkező oldalára felszerelni. Összkerékhajtás estén mind a négy abroncsot átlósan célszerű cserélni a nyári gumikat. Napjaink korszerű radiál szerkezetű abroncsai felszerelés után úgymond beállnak egy meghatározott forgásirányba. Későbbiekben ezt a forgásirányt még a nem kötött forgásirányú abroncsok esetén is ajánlott megtartani, a forgásirányos nyári gumiabroncsok esetében pedig kötelező. A forgásirányos nyári gumik erőteljes V-mintázatuknak köszönhetően vezetik ki maguk alól a vizet, fordítva felszerelve életveszélyes helyzetet teremthetnek, ugyanis a mintázat nem kivezeti, hanem éppen ellenkezőleg, behúzza vizet az abroncs közepe alá. A fentiekből alapján az átlós csere csak a nyári gumiabroncs felnin való megfordításával, szakműhelyben végezhető el szakszerűen. Az átlós felcserélés alól kivételt képeznek az aszimmetrikus mintázatok melyek felszerelésénél az abroncs külső-belső oldalára kell figyelni, ezek csak azonos oldalon elölről hátra cserélhetők, mivel átlós cserénél megváltozna az eredeti forgásirány.