AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Gumiabroncs kereső - Autógumi tömlő és védőszalag választása.

Autógumi tömlő és védőszalag a belső gumi. A védőszalag a belsővel ellátott kerekek alkatrésze, a felnire húzva védi a belsőt. A tömlős kerekek ma már jellemzően kerékpárokon, motorkerékpárokon, ipari és anyagmozgató gépeken, mezőgazdasági gépeken, egyes teherautókon vannak.

Autógumi tömlő és védőszalag kereső

Tömlővel az autósok ma már ritkán találkoznak. Bezzeg  még a hetvenes, nyolcvanas években is, a Trabantok, Wartburgok, Ladák világában buzgón cserélték a belsőt. Ma tömlős köpenyt szerelnek műanyag  és fém keréktárcsára (felnire) egyaránt, és használják ezeket a kerekeket szállító kézikocsihoz, molnárkocsihoz, talicskához, mindenféle ipari kerekekhez.


Keresse meg járművéhez szükséges autógumi tömlő és védőszalagot:


Autógumi tömlő Elképzelhető, hogy ma is vannak, akik veterán autóikhoz, megkímélt, szeretett keleti kocsijukhoz ilyen kereket, tehát autógumi tömlővel, belsőgumival szerelt abroncsot használnak. Szegényebb országokban még ma is szokás a kisebb defektet belső felhasználásával javítani. A gumi ugyan nem ereszt le, de ez a kerék másképpen fog viselkedni, mint a tömlő nélküliek. Minél nagyobb a sebesség, annál inkább félrehúz majd a kormány, lesz furcsa és szokatlan a vezetési élmény. Mégis: ha gumibelsőre, tömlőre és védőszalagra van szükségünk, akár traktorhoz, mezőgazdasági géphez, teherautóhoz, ilyen széles méretválasztékban kapható a piacon. A belsőnek és a külsőnek méretben pontosan kell illeszkednie. Még egy fontos szempont van, a szelepezés. Az egyszerűbb autógumi tömlő és védőszalag termékeket gumiszeleppel, a nagyobb terhelésűeket fémszeleppel gyártják. Tekintse meg további gumikínálatunkat is!

A védőszalag védi a tömlőt

Általában amíg használjuk az adott keréktárcsát, nem szoktuk cserélni a védőszalagot. Ez helytelen. Elnyúlik, gyurmásodik a szalag, rásül a felnire, nem tölti be a feladatát. Ami nem más, mint hogy a autógumi tömlővel, gumibelső ne közvetlenül a fémmel érintkezzen. Kívül a köpennyel érintkezik ugyanis, belül meg fémmel érintkezne. Nem kell annak a fémnek sorjásnak, egyenetlen, reszelős felületűnek lenni, hogy rongálja, elegye a tömlőt. Egyszerűen arról van szó, hogy a belsőgumi másképpen tapad és másképpen mozdul el a külső abroncs felületén, mint a fémen. Ez nyúláshoz, nyíródáshoz, deformációhoz vezet és sokkal gyorsabban elhasználódik. Márpedig a tömlő eldurranása tud csak veszélyes lenni igazán nagy sebességű haladáskor, főleg első kerékben. De mint jeleztük, tömlős kerekek jellemzően nem személyautókon vannak ma már, így a tartósság, a tömlő megkímélése a legfőbb szempont az ipari és mezőgazdasági kerekeknél is. A teherautók tömlős kerekeinek is fontos alkatrésze a védőszalag.