AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Üzemanyag nyomás szabályzó választása.


Üzemanyag nyomás szabályzó azt a feladatot látja el, amelyet korábban, az egyszerűbb motoroknál a légköri nyomás végzett el.

Üzemanyag nyomás szabályzó szabályozza a motorban szükséges levegő nyomását!

Minden injektoros benzines autóban van üzemanyag nyomás szabályzó, mert az injektoros autók csak egy bizonyos, általában 3 BAR üzemanyagnyomás tartományban tudnak jól működni. Az injektor gyakorlatilag egy a légköri nyomásnál nagyobb nyomáson működő porlasztó.


Keresse meg autójához megfelelő üzemanyag nyomásszabályzót!


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


A normál porlasztó ugyanis a vákuum esetén létrejövő nyomást, vagyis a külső légnyomás értékét tudja csak előállítani. Az üzemanyag nyomás szabályzókon van egy nyomáskompenzáló csatlakozás, aminek az a feladata, hogy az üzemanyag nyomást a motor belsejébe beszívott levegő nyomásához igazítsa. Ez különösen a turbós autóknál fontos. Ez a csatlakozás gyakori hibaforrás. A szívó csonkból ide kapcsolódó cső gyakran elszakad vagy ereszt. Ilyenkor az üzemanyag nyomás nem emelkedik a töltőnyomással együtt, a motor szegény keveréket kap, aminek az lehet a végső eredménye, hogy tönkre megy. A javítás ebben az esetben a meghibásodott cső cseréje. Az is lehet egyfajta preventív javítás, ha az eredeti csövet, főleg idősebb kocsiknál, új, szilikon csőre cseréljük, amivel megelőzzük a cső meghibásodását. Gyakran előforduló üzemanyag nyomás szabályozó hiba az üzemanyag nyomás szabályozó szelep hibája. Tekintse meg kapcsolódó termékeinket is!

Állítható üzemanyag nyomás szabályzó.

A normás üzemanyag nyomás szabályozó állandó értékkel működik, de helyére be lehet szerelni állítható üzemanyag nyomás szabályzót. Ez akár 10 BAR nyomást is képes produkálni. Mivel a motor teljesítménye a bejuttatott üzemanyag és levegő nyomásától nagy mértékben függ, az állítható üzemanyag nyomás szabályzó érzékelhető teljesítménynövelést tud produkálni. A lehetőségei azonban végesek, és egy bizonyos mérték után az üzemanyag nyomásának fokozása értelmetlen, mert csak az üzemanyag fogyasztás és a káros anyag kibocsátás, a légszennyezés nő. Sőt egy nyomásérték fölött már megszűnhet a porlasztás is.