AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Lengéscsillapító választása.


Lengéscsillapító kereső olcsó árakon minőségi gyártóktól, minden autótípushoz az alkatreszek.hu kínálatában, tekintse meg széles választékunkat. Lengéscsillapító működése és hibáinak okai.

Lengéscsillapító kereső autójához kedvező áron és kiváló minőségben.

Lengéscsillapító mérés segítségével autószervizünkben meggyőződhet annak állapotáról, cseréjének szükségességéről. Minőségi Kyb és Monroe termékeinket országosan kedvező áron rendelheti meg webáruházunkban! FIGYELEM! A lengéscsillapító árak 1db-ra értendőek, autó típustól függően létezik jobbos, balos vagy mindkét oldalra szerelhető. A megfelelő, biztonságos csillapítás érdekében tengelyenként párban cserélendőek.


Keresse meg autójának megfelelő lengéscsillapítót:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Ha kifolyt a lengéscsillapító olaj és már nem lehetséges a felújítása, akkor időszerű cserélni, újat vásárolni. Rossz lengéscsillapító használatával veszélyes a vezetés. Megnő a féktávolság és csökken a jármű irányíthatósága, menetstabilitása. Meghibásodása nem mindig észlelhető, legtöbb esetben vészhelyzetben tapasztaljuk fontosságát. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

KYB lengéscsillapító akció

Nem kell lengéscsillapító akció!

Áruházunkban folyamatosan kedvezményesek a lengéscsillapító árak. Üzletünkben megtalálhatóak gázos, olajos és sport lengéscsillapítók is. Webáruházunkban a következő márkák közül választhat: Al-ko, Bilstein, Boge, Corven, Delphi, Denckermann, Japanparts, JOPEX, Jp Group, Kyb, Magneti Marelli, Mapco, Metzger, Nipparts , Starline, Starmann, Vemo, Sachs és Monroe lengéscsillapítók. Kínálatunkban biztos megtalálja autójának legmegfelelőbb alkatrészeket, hogy biztonságban vezethessen mindig az utakon. Ha segítségre van szüksége az alkatrész kiválasztásában, akkor az autója adataival, alvázszámának megadásával kérjen segítséget ügyélszolgálatunktól.

Monroe lengéscsillapító akció

Lengéscsillapító mérés során az autószerviz gyorsan és könnyen megállapítja hány százalékos, érdemes-e a felújítás, javítás vagy olcsóbb megoldás lesz a csere. Minőségi választék, országosan alacsony árak!

Lengéscsillapító fajtáinak és működéseüknek ismertetése

Lengéscsillapító felépítése

Nézzük, mi is a lengéscsillapító szerepe! Tükörsima út nincs. Nem kell ahhoz a kiskunsági tanyavilág bakhátas útjain bóklászni, hogy megtapasztaljuk, milyen az, ha a kocsi rázkódik. Gondoskodnak erről a felgyűrődések, a negatív fekvő rendőrök, a kátyúk, az útbordák. Az autóknál mechanikus és kinetikus rugókat is alkalmaznak a rázkódás elnyelésére. Kocsitól függ, hogy mit és hol találunk benne: laprugót, nyomásra kiképzett hengeres csavarrugót (spirálrugót) kúpos ütközőbakkal, hidraulikus vagy éppen légrugót, amely tulajdonképpen egycsöves (dugattyús) olajos vagy gázos lengéscsillapító, illetve ezek kombinációit. Lengéscsillapítás nélkül bizonyos sebesség fölött nem lehetne vezetni az autót, egyszerűen nem tudnánk uralni a kocsit. Napjainkban és webáruházunk palettáján lengéscsillapító alkatrész ként csak az említett olajos vagy gázos szerkezetet nevezzük.

Gázos vagy olajos lengéscsillapító?

A két fajta lengéscsillapító közül csak a köztudatban terjedt el, hogy a gázos jobb, mint az olajos. Az hétköznapokban utcai használatra tervezett olajos és gázos között nincs lényegesebb különbség se teljesítményben se árban. Az autók 10%-át szerelik csak egycsöves nagynyomású gázos lengéscsillapítóval, ez valóban más, mint az olajos, azonban ilyet nem is lehet venni minden autóba, csak azokba, amit már eredetileg is ezzel szereltek. Az autók maradék 90%-át olajos vagy kétcsöves gázos lengéscsillapítóval szerelik. A gyártók már 10-15 éve szinte csak gázost használnak modelljeikhez, olajosat már csak az öregebb típusú autókhoz lehet kapni, melyeket gyárilag is ilyennel szereltek.

A lengéscsillapító feladata tehát a futómű függőleges mozgásainak, rugózásának csillapítása, így úton tartja az autót. Biztosítja a jármű menetstabilitását hirtelen irányváltozás esetén, rövid féktávját a legszükségesebb helyzetekben és nem utolsó sorban a csökkenti a gépjármű rázkódását, csökkenti a futómű alkatrészek, gumiabroncsok idő előtti elhasználódását.

A két típusú lengéscsillapító működési elve

Olajnyomásos lengéscsillapító szárát ha nyomás éri, akkor a dugattyú bővebb szelepein átáramlik az olaj, a fenékszelep zárva van. Ilyenkor a szár viszonylag könnyen benyomható. Ha a szár elindul kifelé az olaj szűkebb szelepeken kényszerül átpréselődni a dugattyúba, a fenékszelep kinyit, hogy az olaj szabadon legyen. Ilyenkor a szárat jóval nehezebb kihúzni. Gáznyomásos lengéscsillapító működése hasonlít az olajos megoldáshoz. A különbség csak annyi, hogy a bene lévő olajra a gáz folyamatos nyomást gyakorol, így az felmelegedés hatására meggátolja az olaj felhígulást.

Lengéscsillapító mérés 80 ezer km után és csere párban tengelyenként, ha szükséges

Lengéscsollapító hiba tünetei

Napjainkban sajnos szinte minden hatodik autóban hibás lengéscsillapító veszélyezteti a baleset elkerülését. A probléma az, hogy lengéscsillapítók fokozatosan elkopnak és a legtöbb esetben a sofőr nem veszi észre az autóján vezetés közben az egyre lassabb kormányzási viselkedést és az egyre nehézkesebb megállást fékezéskor. Az igazi veszély pont ebben rejlik, mert a hibás lengéscsillapítókra már csak akkor derül fény, amikor szélsőséges vészhelyzetben, például egy hirtelen kikerülő manőver vagy vészfékezés esetén a legnagyobb szükség lenne rá. Ezért, lengéscsillapítókat rendszeresen meg kell vizsgálni egy szakértővel, vagy szervizben minden 80.000 kilóméter futásidő után.

Lengéscsillapító hiba figyelmeztető jelei

A lengéscsillapító a magyar utak minősége végett sajnos erőteljesen kopó alkatrész, ezért a szokásosnál sűrűbben szükséges cserélni, pedig a lengéscsillapító ára sem olcsó mulatság. Hallgass az autódra! Amikor az autó kanyarból kifele jövet meginog és hirtelen gyorsuláskor az autó eleje rázkódik. Fékezés közben az autó félrehúz, a féktávolság az átlagosnál hosszabb. Göröngyös, kátyús utakon nehezebb az autó irányítása, az autó leng és erős kopogó hangot hallat. Romlik az úttartás, nő a megcsúszás, kitörés veszélye, nehezebben vesszük a kanyart, bedől a kocsi, extrém esetben fel is borulhat. Jelzés, ha a lengéscsillapítón olajfoltot talál, ha egyenetlenül, kagylósan és gyorsan kopik a gumi, ha nehezebb bevenni a kanyart, ha sokkal jobban zavar az oldalszél. Ilyenkor irány a szerviz. Percek alatt bemérik a lengéscsillapítókat. Ha elhasználódtak, a csere a legolcsóbb megoldás. A legdrágább: tovább járni velük.

Monroe, a lengéscsillapítás és felfüggesztés technológia ismertetése.